{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.184 visninger | Oprettet:

k03 vs k03s {{forumTopicSubject}}

Hej BG jeg ville høre om man kan mærke forskel på en k03 og k03s. Min Golf4 GTI Jeg spørger da jeg har en ven som vil give mig en k03s hvis jeg vil bruge den. Har 4 bars benzin regulator til den, og 3'' forør samt 2,5 resten.
Intercooler er på
SKAL KUN HAVE SVAR PÅ
Kan jeg mærke det sidst "s" ? (bliver chippet ind bagefter)

HAR IKKE BRUG FOR VIDEN OM JERES GT2860RS OSV...... den kommer på senere smiley


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  k03 vs k03s
  • #1   25. dec 2013 Med den rigtige chipning og en rimelig stor FMIC vil du kunne lave 220-230 med en k03s

  • #2   25. dec 2013 kan man ikke også det mere eller mindre med en k03?


  • #3   25. dec 2013 K03S får du mere vedholdende tryk op i omdrejningerne. Hvor en k03 taber pusten lidt


  • #4   25. dec 2013 der er ikke noget der hedder K03S smiley det er folk der har døbt den det fordi kompressorhuset er lidt større. Det er en K03 smiley Den kan nu godt lave 270 hk f.eks på en Audi S3 smiley

    Og selv en 2860 taber pusten oppe i omdrejninger så det kan vidst være det samme smiley


  • #5   25. dec 2013 Så jeg vil godt kunne mærke lidt ? smiley

  • #6   25. dec 2013 K02S er det folk har kaldt den turbo fra en 180hk 1.8T så vidt jeg husker. Den har et lidt større kompressorhus..

    Du vil få mere tryk med den rigtige chipning. Men med sådan en sammensætning er det ikek sådan en generisk hurtig chipning mere. Men så skal bilen rulles rigtigt ind på felt


  • #7   25. dec 2013 K03s har vidst taget lidt om sig. For i gamle dage var det S nemlig associeret med S3 motoren (210 hk) og netop også det man brugte til at bygge på de tværliggende i den spæde starte af 1,8 20VT tuningen. Jeg har set 270 hk på den turbo, men det er også ved at være grænsen. Hvis det setup du vil køre med ikke indeholder meget andet end lidt mere benzintryk og en anden udstødning skal du ikke regne med mere end D M skriver. Og slet ikke hvis der er tale om en 180 hk turbo.

  • #8   25. dec 2013 Så det er jo ikke rigtig nogle mærkbar forskel i optræk ? hvis std. k03 kan lave 200?

  • #9   25. dec 2013 Sikke noget vrøvl i lukker ud...

    K03 sidder på 150hk motoren og er ikke god for mere end 180 - 190 hk på 95 oktan
    K03s siddder på 163-180-190 hk motorene og kan lave 210 - 230 alt efter ændringer og brændstof
    K04-001 er også med k03 flance og passer på overstående manifolder men er ikke fabriks monteret på nogen af den. Det er en billig upgrade i forhold til fx k03 og kan lave op til 220 - 240 hk alt efter ændringer og brændstof og kan derfor sjældent svare sig hvis man har en K03S med mindre der alligevel skal ny turbo på.

    K04-020 - 22 - 23 er et helt andet kapitel.
    De kører med en anden manifold og forrør, dyser større maf hus, 2x ic osv osv.
    De sidder på 210 -225 hk motorene
    Cupra R
    S3
    De følger med op til 260 - 280 hk med chip og ændringer.


  • #10   25. dec 2013 K03 serien har Aldrig sat på hverken 210 eller 225 motoren

  • #11   25. dec 2013 Så du mener at k03s er næsten så god som k04-001?

  • #12   25. dec 2013 Ja der er minimal forskel på effekten. Hvis du kan få en k03s der dur så brug den.

  • #13   25. dec 2013 Det vil jeg gøre så smiley for skal ikke give særlig meget for den. Tak for det smiley

  • #14   25. dec 2013 Var så lidt, men var sikker på den ikke er defekt eller på vej til det. Slør osv
    Ville være ærgerligt at bruge tid på at montere en halvdød eller død turbo forbi man ikke tjekkede det. Kunne jo være grunden til han skifter eller at den er billig/gratis ikke.


  • #15   25. dec 2013 Argh det er ikke problemet ved den er i god stand, jeg har selv monteret og afmonteret den for ham smiley

  • #16   25. dec 2013 Super smiley

  • #18   25. dec 2013 Bandit der er ikke noget der hedder K03s

    Men ja K04-022 som sidder på blandt andet APY (210 hk) gik i tidernes morgen under navnet K03s.


  • #19   25. dec 2013 Nej men det hedder den overalt i folkemunde og ved diverse tunere, "k03s" er den store/sene k03 udgave. Så det er det vi holder os til så forvirringen ikke bliver total. Hvad de kalder den ved Borgwarner kan være underordnet og jeg har aldrig hørt en K04 blive omtalt som en K03s heller ikke i tidernes morgen smiley

    Men her er for en god ordens skyld hvad Borgwarner selv mener om sagen

    Dear Sir,

    thank you for your interest in our products.

    First of all, we don't produce any turbo that we call K03S. But I hope I can
    answer your questions with the following explanations.

    All the following turbos have the same installation dimensions and
    thermodynamical performance. The differences are only in the actuator that
    opens the turbine bypass valve:
    K03-011 (5303 988 0011) 150 hp, 65 N actuator
    K03-026 180 hp, 85 N actuator
    K03-035 180 hp, 85 N actuator
    K03-044 150 hp, 65 N actuator
    K03-045 156 hp (Ibiza Cupra), 85 N actuator with 2 ports
    K03-049 150 hp (Sharan/Alhambra), 65 N actuator
    The 180 hp versions have an actuator with a higher opening force due to the
    higher exhaust gas pressure (which is a consequence of the higher boost
    pressure). Otherwise the valve would be pushed open by the exhaust gas
    pressure.

    The following turbos are a further development (since 2000) and have an
    improved and slightly larger compressor while using the same turbine (still
    with the same installation dimensions):
    K03-052 180 hp, 85 N actuator
    K03-053 150 hp, 85 N actuator
    K03-058 150 hp/180 hp, 85 N actuator

    Consequentially, putting a 180 hp turbo on a 150 hp engine will not bring
    about any change in performance, but putting on a K03-052/053/058 instead of
    the older versions will bring a slight improvement in engine efficiency.
    Additionally, with re-mapping the ECU you can achieve about 215 hp without
    danger of overspeeding the turbo. With the older turbos, 195 hp is the
    limit.

    With the K04 that's also commonly used (5304 950 0001) the power output
    should not be more than 220 hp. That means, changing a K03-052/053/058
    against a K04 does not make a lot of sense.

    I hope that these details answer your questions. If you need more info, one
    of our service distributors will be glad to help you. Their addresses are on
    our website www.turbodriven.com.

    Mit freundlichen Grüßen/Best regards,
    BorgWarner Turbo Systems GmbH


  • #20   26. dec 2013 Kender udemærket den mail der smiley

    For 13 år siden var du 14 år gammel og der tror jeg ikke rigtig du vidste hvad BorgWarner var den gang smiley I Danmark var Entech nogle af de første der lavede disse ombygninger med K04 ladere både 022 og 001 og de kaldte sådanset deres ombygning for K03s turbo. S'et skulle stå for sport og det mente de solgte mere end K04 smiley så derfor har det nu lydt sådan for 10-12 år siden da man begyndte på disse ombygninger i Danmark. Jeg har 2 kammerater som sjovt nok begge havde Entech ombyggede Golf/Bora 1,8T som på fakturaen står skrevet som K03s og lavede ca 265 hk smiley



  • #21   27. dec 2013 Jamen for 13år siden er du jo så tilsyneladende ikke født inu, lad venligst være med at tro hvor gammel jeg er.
    Men det er da fint at Entech kaldte dem for en en k03s hvor misvisende det så end er, men det bliver det desværre ikke facit af, faktura eller ej smiley
    Så at nogen personer har valgt at kalde det noget andet end det er bliver det ikke nødvendigvis brugt over hele landet, jeg har aldrig hørt det udtryk brugt om den, heller ikke selvom du mener jeg ikke anede hvad Borgwarner var i 99 smiley Men lad nu det ligge.


  • #22   31. dec 2013 Ifølge den mail opppe fra Borg Warner
    Kan jeg så bruge min udstødnings hus fra k03 på k03-053(k03s) da der er ødelagt et gevin i k03s? det er bare, ellers gidder jeg ikke lave det smiley


  • #23   1. jan 2014 udstødningshuset er det samme

  • Lars G
    Lars G Tilmeldt:
    apr 2016

    Følger: 1 Svar: 1
    #24   30. nov Halløj i denne lidt ældre tråd.....håber nogen kan hjælpe.....
    Audi tt fra 2002.....motor 100% ok.....
    Den har 180hk....
    Hvad skal der til for at lande på 240hk(+)
    Den skal rulles selvfølgelig
    Jeg montere bedre intercooler samt ko3s turbo....

    Hvad skal der mere laves?


Kommentér på:
k03 vs k03s

Annonce