4.184 visninger
|
Oprettet:
k03 vs k03s {{forumTopicSubject}}
Hej BG jeg ville høre om man kan mærke forskel på en k03 og k03s. Min Golf4 GTI Jeg spørger da jeg har en ven som vil give mig en k03s hvis jeg vil bruge den. Har 4 bars benzin regulator til den, og 3'' forør samt 2,5 resten.
Intercooler er på
SKAL KUN HAVE SVAR PÅ
Kan jeg mærke det sidst "s" ? (bliver chippet ind bagefter)
HAR IKKE BRUG FOR VIDEN OM JERES GT2860RS OSV...... den kommer på senere
okt 2005
Følger: 49 Følgere: 49 Biler: 6 Emner: 21 Svar: 274
mar 2012
Følger: 17 Følgere: 17 Biler: 2 Emner: 30 Svar: 74
okt 2005
Følger: 49 Følgere: 49 Biler: 6 Emner: 21 Svar: 274
dec 2003
Følger: 79 Følgere: 78 Biler: 1 Emner: 74 Svar: 7.112
Og selv en 2860 taber pusten oppe i omdrejninger så det kan vidst være det samme
mar 2012
Følger: 17 Følgere: 17 Biler: 2 Emner: 30 Svar: 74
okt 2005
Følger: 49 Følgere: 49 Biler: 6 Emner: 21 Svar: 274
Du vil få mere tryk med den rigtige chipning. Men med sådan en sammensætning er det ikek sådan en generisk hurtig chipning mere. Men så skal bilen rulles rigtigt ind på felt
dec 2003
Følger: 79 Følgere: 78 Biler: 1 Emner: 74 Svar: 7.112
mar 2012
Følger: 17 Følgere: 17 Biler: 2 Emner: 30 Svar: 74
sep 2003
Følger: 29 Følgere: 26 Biler: 1 Emner: 49 Svar: 1.774
K03 sidder på 150hk motoren og er ikke god for mere end 180 - 190 hk på 95 oktan
K03s siddder på 163-180-190 hk motorene og kan lave 210 - 230 alt efter ændringer og brændstof
K04-001 er også med k03 flance og passer på overstående manifolder men er ikke fabriks monteret på nogen af den. Det er en billig upgrade i forhold til fx k03 og kan lave op til 220 - 240 hk alt efter ændringer og brændstof og kan derfor sjældent svare sig hvis man har en K03S med mindre der alligevel skal ny turbo på.
K04-020 - 22 - 23 er et helt andet kapitel.
De kører med en anden manifold og forrør, dyser større maf hus, 2x ic osv osv.
De sidder på 210 -225 hk motorene
Cupra R
S3
De følger med op til 260 - 280 hk med chip og ændringer.
sep 2003
Følger: 29 Følgere: 26 Biler: 1 Emner: 49 Svar: 1.774
mar 2012
Følger: 17 Følgere: 17 Biler: 2 Emner: 30 Svar: 74
sep 2003
Følger: 29 Følgere: 26 Biler: 1 Emner: 49 Svar: 1.774
mar 2012
Følger: 17 Følgere: 17 Biler: 2 Emner: 30 Svar: 74
sep 2003
Følger: 29 Følgere: 26 Biler: 1 Emner: 49 Svar: 1.774
Ville være ærgerligt at bruge tid på at montere en halvdød eller død turbo forbi man ikke tjekkede det. Kunne jo være grunden til han skifter eller at den er billig/gratis ikke.
mar 2012
Følger: 17 Følgere: 17 Biler: 2 Emner: 30 Svar: 74
sep 2003
Følger: 29 Følgere: 26 Biler: 1 Emner: 49 Svar: 1.774
dec 2003
Følger: 79 Følgere: 78 Biler: 1 Emner: 74 Svar: 7.112
Men ja K04-022 som sidder på blandt andet APY (210 hk) gik i tidernes morgen under navnet K03s.
sep 2003
Følger: 29 Følgere: 26 Biler: 1 Emner: 49 Svar: 1.774
Men her er for en god ordens skyld hvad Borgwarner selv mener om sagen
Dear Sir,
thank you for your interest in our products.
First of all, we don't produce any turbo that we call K03S. But I hope I can
answer your questions with the following explanations.
All the following turbos have the same installation dimensions and
thermodynamical performance. The differences are only in the actuator that
opens the turbine bypass valve:
K03-011 (5303 988 0011) 150 hp, 65 N actuator
K03-026 180 hp, 85 N actuator
K03-035 180 hp, 85 N actuator
K03-044 150 hp, 65 N actuator
K03-045 156 hp (Ibiza Cupra), 85 N actuator with 2 ports
K03-049 150 hp (Sharan/Alhambra), 65 N actuator
The 180 hp versions have an actuator with a higher opening force due to the
higher exhaust gas pressure (which is a consequence of the higher boost
pressure). Otherwise the valve would be pushed open by the exhaust gas
pressure.
The following turbos are a further development (since 2000) and have an
improved and slightly larger compressor while using the same turbine (still
with the same installation dimensions):
K03-052 180 hp, 85 N actuator
K03-053 150 hp, 85 N actuator
K03-058 150 hp/180 hp, 85 N actuator
Consequentially, putting a 180 hp turbo on a 150 hp engine will not bring
about any change in performance, but putting on a K03-052/053/058 instead of
the older versions will bring a slight improvement in engine efficiency.
Additionally, with re-mapping the ECU you can achieve about 215 hp without
danger of overspeeding the turbo. With the older turbos, 195 hp is the
limit.
With the K04 that's also commonly used (5304 950 0001) the power output
should not be more than 220 hp. That means, changing a K03-052/053/058
against a K04 does not make a lot of sense.
I hope that these details answer your questions. If you need more info, one
of our service distributors will be glad to help you. Their addresses are on
our website www.turbodriven.com.
Mit freundlichen Grüßen/Best regards,
BorgWarner Turbo Systems GmbH
dec 2003
Følger: 79 Følgere: 78 Biler: 1 Emner: 74 Svar: 7.112
For 13 år siden var du 14 år gammel og der tror jeg ikke rigtig du vidste hvad BorgWarner var den gang
sep 2003
Følger: 29 Følgere: 26 Biler: 1 Emner: 49 Svar: 1.774
Men det er da fint at Entech kaldte dem for en en k03s hvor misvisende det så end er, men det bliver det desværre ikke facit af, faktura eller ej
Så at nogen personer har valgt at kalde det noget andet end det er bliver det ikke nødvendigvis brugt over hele landet, jeg har aldrig hørt det udtryk brugt om den, heller ikke selvom du mener jeg ikke anede hvad Borgwarner var i 99
mar 2012
Følger: 17 Følgere: 17 Biler: 2 Emner: 30 Svar: 74
Kan jeg så bruge min udstødnings hus fra k03 på k03-053(k03s) da der er ødelagt et gevin i k03s? det er bare, ellers gidder jeg ikke lave det
dec 2003
Følger: 79 Følgere: 78 Biler: 1 Emner: 74 Svar: 7.112
apr 2016
Følger: 1 Svar: 1
Audi tt fra 2002.....motor 100% ok.....
Den har 180hk....
Hvad skal der til for at lande på 240hk(+)
Den skal rulles selvfølgelig
Jeg montere bedre intercooler samt ko3s turbo....
Hvad skal der mere laves?
k03 vs k03s