{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.936 visninger | Oprettet:

tuning af 406 turbo {{forumTopicSubject}}

Hej bg

har mig sådan en 406 turbo som jeg gerne vil tune lidt på vil gerne op på 250-300hk.

indtil videre er den chippet til CA 190hk
regner med at hæve den i tryk og smide en front IC på.

men har læst mig lidt til at manifolden skal skiftes også nogen,der kan bekræfte eller af bekræfte det??

og hvis jeg nu skal ha større turbo på nogen,der ved hvad den hedder den,jeg skal kigge efter?

eller andre gode idéer til tuning?


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  tuning af 406 turbo
  • #1   9. jan 2014 Du skal have større turbo på.

    Når den allerede er chippet til 190 hk, så er der ikke meget at komme efter på standard turboen


  • #2   9. jan 2014 Hva har du af penge til tuning??

  • #3   9. jan 2014 Hvilken turbo skal jeg gå efter så?

    ved ikke hvor mange penge jeg har/vil bruge på det, hva da har du nogen ideer??


  • #4   9. jan 2014 Hvis du vil have 300hk skal du have dysser turbo ic benzin pumpe , og noget større udstødnings system. Hva med indmad kan det holde???

  • #5   9. jan 2014 Nok også en god ide med større bremser.


  • #6   9. jan 2014 # 5 jep smiley

  • #7   9. jan 2014 Efter hvad jeg har hørt skulle den kunne holde til det,

    udstødning. Er 2,5" nok eller skal jeg op i 3"


  • #8   9. jan 2014 Og dyser skal de tages fra en anden model eller de fås til min?

  • #9   9. jan 2014 20 kilo

  • #10   9. jan 2014 20 kilo??

  • #11   9. jan 2014 3"tomme forrør og 2,5 resten af vejen samt sport kat.

  • #12   9. jan 2014 20 kilo = 20.000kr kan ikke gøre der...

  • #13   9. jan 2014 Okay super så må der sidder 2,5" på men,er lidt i tvivl med,forrør må jeg få undersøgt. Ved du noget om manifolden?? Skal den,skiftes?

  • #14   10. jan 2014 har en 406 turbo motor med 293 hk og der skal da lidt til.

    udstødningsmanifold 5000
    turbo garrett 2871 rs 8000
    dysser (green giants) 2000
    anden motorstyring 4000
    intercooler 1200
    udstødning 2500 rustfri
    vandslanger til fra turbo teflon 600
    olieretur 300
    kobling 3500
    indkøring 3500
    benzinpumpe wallbro 255l 600kr
    knast evt fra 205 gti 500 eller en rigtig turbo knast 1600


    tja det er cirka priser så prislejet ligger nok nærmere 30000 end 20000kr.
    jeg er i kbh hvis du vil vide mere.


  • #15   10. jan 2014 Slettet

  • #16   10. jan 2014 Jan b hvor har du skaffet delene fra?

    1342 f slettet??


  • #17   12. jan 2014 Jan: Nu behøver man jo ikke køre med en oldtidsturbo til 8k for at lave 300 hk.

    Ydermere er er en knast heller ikke nødvendig, selvom det selvfølgelig hjælper på holdbarhed og varmeproblemerne, der sandsynligvis opstår som følge af det øgede tryk, samt naturligvis spool.


  • #18   13. jan 2014 Standard laver max Nm. ved 2500rpm
    Den knast er lavet til at en fransk frue kan sætte igang i Alperne uden at skulle gasse unødigt op.


  • #19   13. jan 2014 tonser tonny , nej man kan sætte alle slags turboer på ,evt en twinscroll.

    jeg har bare valgt en 2871rs (hvorfor er det en oldtidsturbo), og det er jo mit valg, 205 gti knasten har et højere løft og er et godt billigt alternativ som jeg har valgt.

    min opsætning virker upåklageligt og kan sagtens lave flere heste, jeg skal skifte gasspjæld til et fra en 306 gti og sætte dysser til at køre en og en istedet for 2 og 2. tænding skal også kunne følge med så derfor har jeg msd.

    listede bare nogen af de ting man skal bruge og har også en meget billig løsning til omkring 240hk.

    dele er skaffet i holland dp-engeneering og scanturbo, koblingen har en bekendt lavet kan godt hjælpe med at skaffe dele.


  • #20   13. jan 2014 Jan
    Smart med Gti knasten, den må have givet en lidt sjover motor..
    Hvor meget kunne original kobling holde til..
    Jeg vil nu ikke mene at gt2871r er en gammeldags turbo. Der er måske nogle nye 400hk turboer der kan lave tryk lidt tidligere, men tidligt tryk kan blive dyrt.
    Nogle vil måske også sige at en Gt2871r turbo er rigelig stor til 300hk men slet ikke noget dårligt valg.

    Jeg er ret sikker på at Jan B ved hvad han laver og stor respekt for at tune på en 8v motor der som udgangspunkt ikke er den nærmeste at tune på.


  • #21   13. jan 2014 Se evt min video der har den 225hk

    Ja det er den grå 205, 150hk på gade og race setup er nu 293hk og 397nm.

    Jeg har ikke brug for tryk kommer tidligere da mit spær og gadeslicks i forvejen er lidt på overarbejde


  • #22   13. jan 2014 2871R laderen er en gammel turbo smiley den kører efter en gammel teknologi lige som min egen gør.

    aner ikke hvad green giants dyser er smiley men ville da foreslå nogle bosch 470 ml som minimum. Walbro pumpe til 600 kr?? den må være brugt smiley Udstødning til 2500 kr, gode kontakter og enten kan han selv svejse eller også kender han en der kan. 1200 kr for IC smiley billigt igen smiley - og 4000 kr for en standaalone motorstyring er også pænt billigt. Er det Omex den lille eller hvad?


  • #23   13. jan 2014 Green Giants er bosch dysser 0280155968 koster 400stk scanturbo
    Wallbro 255l 575 hos qualitec
    Udstødningsdele købt hos scanturbo tig svejset hjemme
    Intercooler kit sælges på ebay.de til ca 220 euro der er rør siliconeslanger og spændebånd.
    Motorstyring megasquirt.

    Dette er de priser jeg har listet, og det fungere

    Men jeg kunne da også skrive fmj motorstyring som jeg kører med også få lavet odb stik til fejl udlæsning som jeg også har ,men den pris er måske for stor en mundfuld..


  • #24   13. jan 2014 Det intercooler kit du snakker om er det laver til 406'en?

  • #25   13. jan 2014 Nej men der er rimelig mange rør med så er det bare at tilpasse , ellers køb selv delene og svejs selv

  • #26   13. jan 2014 Ja tror jeg også jeg gør.
    De dyser fra scanturbo passe de lige på?


  • #27   13. jan 2014 Har lige fået svar fra turbomotor.dk
    de vil ha 2500+moms for at opgradere min turbo.
    hvad vil jeg kunne få ud af den så hvis jeg smider de dyser i og og front intercooler og andet udstødnings system?


  • #28   13. jan 2014 1. MS kræver så også ledningsnet.
    2. 400 ml dyser er bare normale grønne bosch smiley (sidder på RS2 og S2 modellerne)
    3. Den pumpe Qualitec sælger har aldrig været en Walbro. Det er en kina kopi smiley
    4. Udstødning i rør og flanger med 2 potter i 2½" koster nærmere 3500 end 2500 smiley

    Hvis man vil gøre det billigt så er det da måden. Men så kan man også få lov at rode med det tit og ofte smiley Personligt kan jeg godt lide tingene er pæne og rene og ser pæne ud. Går ud fra nogle så laver bonderøvsmetoden (aka den glade russer) og kan sikkert sagtens holde... men ja hver sin smag smiley


  • #29   13. jan 2014 1. lednings net sidder på bil iforvejen skal laves lidt om.
    2. de er 440 ml og ja de sidder også i en del volvo ,hos volvo koster de bare 1655kr stk.
    3. ja men den virker, jeg har en rigtig wallbro på, man kan også købe en bosch hos scanturbo.
    4. jeg kan kun sige hvad jeg gav incl sportscat, forrør havde jeg købt i holland.

    jubidition tror i bund og grund vi er enige der er ingen grund til at spare når man skal tune......., men mange der spørger forstår ikke at man siger regn med 40000-50000 kr.

    man kan også sige find alt brugt på bilgalleri,dba o.s.v regn med 10000, din bil køre hvor lang tid hmmm.

    det behøver ikke at koste penge at få det til at se pænt ud, man kan også have ofret man penge hvor det ligner lort.



  • #30   13. jan 2014 Vi kan sagtens være enige, men en MS skal bruge en knast trigger så der skal laves lidt nye ledninger til boksen smiley samtidig ville jeg nok sætte noget andet tændspole på. Og en masse andet når alt kommer til alt.

    Jeg gider ikke engang regne på hvad jeg har brugt efterhånden. Jeg valgte så også at gøre det hele med rigtige stumper denne gang frem for at spare. Så hellere spare en møned eller 2 mere og være sikker på det holder smiley


  • #31   13. jan 2014 hehe ja.

    jeg har dette turbo sæt på bare købt hos dp og turbo købt her i danmark da de sælger dem til dp.

    http://atspeedracing.co.uk/products/index.php?main_page=shopping_cart&number_of_uploads=0

    alle slanger til turbo lader er stålteflon fra slangespecialisten.

    fmj med odb stik sat i en peugeot 205.

    indkøring hos fartstrup, bro tid penge.

    spær.

    gadeslicks

    spax undervogn

    o.s.v o.s.v disse ting er nødvendige får at få det i jorden.



  • #32   14. jan 2014 eigaard et skud ca 230hk. jeg havde 225hk og det var standart lader men med anden motorstyring

  • #33   14. jan 2014 Jan, du kan jo kigge i bunden af min bils information smiley der står lidt om hvad der er lavet ved den. Kører selv med FFJ dog indkørt af Jesper Kryger om det er ham eller RH der får lov efter de sidste ting bliver monteret ved jeg ikke. Er lidt i tvivl selv

  • #34   14. jan 2014 hehe du kommer også her fra ø'en. fartstrup eller rh eller kryger er en smags sag.

    rh kørte min 206hdi og min leon ind.
    tva-motorsport min 205 med gammelt setup
    fartstrup med nyt setup.
    og nu kun fartstrup på 205


  • #35   14. jan 2014 regner med selv at begynde at rode med det når den er kørt ind. Har selv felt og lidt forstand på motorstyring så skal bare lige have et basemap der er i orden så kan jeg arbejde videre der fra smiley

  • #36   16. jan 2014 Men hvad er det der er galt med den org. Manifold siden den skal skiftes

Kommentér på:
tuning af 406 turbo

Annonce