1.936 visninger
|
Oprettet:
tuning af 406 turbo {{forumTopicSubject}}
Hej bg
har mig sådan en 406 turbo som jeg gerne vil tune lidt på vil gerne op på 250-300hk.
indtil videre er den chippet til CA 190hk
regner med at hæve den i tryk og smide en front IC på.
men har læst mig lidt til at manifolden skal skiftes også nogen,der kan bekræfte eller af bekræfte det??
og hvis jeg nu skal ha større turbo på nogen,der ved hvad den hedder den,jeg skal kigge efter?
eller andre gode idéer til tuning?
dec 2006
Følgere: 23 Biler: 1 Emner: 4 Svar: 5.867
Når den allerede er chippet til 190 hk, så er der ikke meget at komme efter på standard turboen
jan 2011
Følger: 15 Følgere: 12 Biler: 3 Emner: 57 Svar: 584
aug 2004
Følger: 56 Følgere: 36 Biler: 24 Emner: 158 Svar: 288
ved ikke hvor mange penge jeg har/vil bruge på det, hva da har du nogen ideer??
jan 2011
Følger: 15 Følgere: 12 Biler: 3 Emner: 57 Svar: 584
dec 2006
Følgere: 23 Biler: 1 Emner: 4 Svar: 5.867
jan 2011
Følger: 15 Følgere: 12 Biler: 3 Emner: 57 Svar: 584
aug 2004
Følger: 56 Følgere: 36 Biler: 24 Emner: 158 Svar: 288
udstødning. Er 2,5" nok eller skal jeg op i 3"
aug 2004
Følger: 56 Følgere: 36 Biler: 24 Emner: 158 Svar: 288
nov 2009
Følger: 72 Følgere: 680 Annoncer: 2 Emner: 591 Svar: 15.935
aug 2004
Følger: 56 Følgere: 36 Biler: 24 Emner: 158 Svar: 288
jan 2011
Følger: 15 Følgere: 12 Biler: 3 Emner: 57 Svar: 584
jan 2011
Følger: 15 Følgere: 12 Biler: 3 Emner: 57 Svar: 584
aug 2004
Følger: 56 Følgere: 36 Biler: 24 Emner: 158 Svar: 288
jun 2003
Følger: 25 Følgere: 23 Biler: 3 Emner: 3 Svar: 145
udstødningsmanifold 5000
turbo garrett 2871 rs 8000
dysser (green giants) 2000
anden motorstyring 4000
intercooler 1200
udstødning 2500 rustfri
vandslanger til fra turbo teflon 600
olieretur 300
kobling 3500
indkøring 3500
benzinpumpe wallbro 255l 600kr
knast evt fra 205 gti 500 eller en rigtig turbo knast 1600
tja det er cirka priser så prislejet ligger nok nærmere 30000 end 20000kr.
jeg er i kbh hvis du vil vide mere.
apr 2010
Følger: 13 Følgere: 10 Emner: 124 Svar: 3.168
aug 2004
Følger: 56 Følgere: 36 Biler: 24 Emner: 158 Svar: 288
1342 f slettet??
apr 2009
Følger: 21 Følgere: 25 Biler: 6 Emner: 56 Svar: 4.591
Ydermere er er en knast heller ikke nødvendig, selvom det selvfølgelig hjælper på holdbarhed og varmeproblemerne, der sandsynligvis opstår som følge af det øgede tryk, samt naturligvis spool.
apr 2010
Følger: 13 Følgere: 10 Emner: 124 Svar: 3.168
Den knast er lavet til at en fransk frue kan sætte igang i Alperne uden at skulle gasse unødigt op.
jun 2003
Følger: 25 Følgere: 23 Biler: 3 Emner: 3 Svar: 145
jeg har bare valgt en 2871rs (hvorfor er det en oldtidsturbo), og det er jo mit valg, 205 gti knasten har et højere løft og er et godt billigt alternativ som jeg har valgt.
min opsætning virker upåklageligt og kan sagtens lave flere heste, jeg skal skifte gasspjæld til et fra en 306 gti og sætte dysser til at køre en og en istedet for 2 og 2. tænding skal også kunne følge med så derfor har jeg msd.
listede bare nogen af de ting man skal bruge og har også en meget billig løsning til omkring 240hk.
dele er skaffet i holland dp-engeneering og scanturbo, koblingen har en bekendt lavet kan godt hjælpe med at skaffe dele.
apr 2010
Følger: 13 Følgere: 10 Emner: 124 Svar: 3.168
Smart med Gti knasten, den må have givet en lidt sjover motor..
Hvor meget kunne original kobling holde til..
Jeg vil nu ikke mene at gt2871r er en gammeldags turbo. Der er måske nogle nye 400hk turboer der kan lave tryk lidt tidligere, men tidligt tryk kan blive dyrt.
Nogle vil måske også sige at en Gt2871r turbo er rigelig stor til 300hk men slet ikke noget dårligt valg.
Jeg er ret sikker på at Jan B ved hvad han laver og stor respekt for at tune på en 8v motor der som udgangspunkt ikke er den nærmeste at tune på.
jun 2003
Følger: 25 Følgere: 23 Biler: 3 Emner: 3 Svar: 145
Ja det er den grå 205, 150hk på gade og race setup er nu 293hk og 397nm.
Jeg har ikke brug for tryk kommer tidligere da mit spær og gadeslicks i forvejen er lidt på overarbejde
dec 2003
Følger: 79 Følgere: 78 Biler: 1 Emner: 74 Svar: 7.112
aner ikke hvad green giants dyser er
jun 2003
Følger: 25 Følgere: 23 Biler: 3 Emner: 3 Svar: 145
Wallbro 255l 575 hos qualitec
Udstødningsdele købt hos scanturbo tig svejset hjemme
Intercooler kit sælges på ebay.de til ca 220 euro der er rør siliconeslanger og spændebånd.
Motorstyring megasquirt.
Dette er de priser jeg har listet, og det fungere
Men jeg kunne da også skrive fmj motorstyring som jeg kører med også få lavet odb stik til fejl udlæsning som jeg også har ,men den pris er måske for stor en mundfuld..
aug 2004
Følger: 56 Følgere: 36 Biler: 24 Emner: 158 Svar: 288
jun 2003
Følger: 25 Følgere: 23 Biler: 3 Emner: 3 Svar: 145
aug 2004
Følger: 56 Følgere: 36 Biler: 24 Emner: 158 Svar: 288
De dyser fra scanturbo passe de lige på?
aug 2004
Følger: 56 Følgere: 36 Biler: 24 Emner: 158 Svar: 288
de vil ha 2500+moms for at opgradere min turbo.
hvad vil jeg kunne få ud af den så hvis jeg smider de dyser i og og front intercooler og andet udstødnings system?
dec 2003
Følger: 79 Følgere: 78 Biler: 1 Emner: 74 Svar: 7.112
2. 400 ml dyser er bare normale grønne bosch
3. Den pumpe Qualitec sælger har aldrig været en Walbro. Det er en kina kopi
4. Udstødning i rør og flanger med 2 potter i 2½" koster nærmere 3500 end 2500
Hvis man vil gøre det billigt så er det da måden. Men så kan man også få lov at rode med det tit og ofte
jun 2003
Følger: 25 Følgere: 23 Biler: 3 Emner: 3 Svar: 145
2. de er 440 ml og ja de sidder også i en del volvo ,hos volvo koster de bare 1655kr stk.
3. ja men den virker, jeg har en rigtig wallbro på, man kan også købe en bosch hos scanturbo.
4. jeg kan kun sige hvad jeg gav incl sportscat, forrør havde jeg købt i holland.
jubidition tror i bund og grund vi er enige der er ingen grund til at spare når man skal tune......., men mange der spørger forstår ikke at man siger regn med 40000-50000 kr.
man kan også sige find alt brugt på bilgalleri,dba o.s.v regn med 10000, din bil køre hvor lang tid hmmm.
det behøver ikke at koste penge at få det til at se pænt ud, man kan også have ofret man penge hvor det ligner lort.
dec 2003
Følger: 79 Følgere: 78 Biler: 1 Emner: 74 Svar: 7.112
Jeg gider ikke engang regne på hvad jeg har brugt efterhånden. Jeg valgte så også at gøre det hele med rigtige stumper denne gang frem for at spare. Så hellere spare en møned eller 2 mere og være sikker på det holder
jun 2003
Følger: 25 Følgere: 23 Biler: 3 Emner: 3 Svar: 145
jeg har dette turbo sæt på bare købt hos dp og turbo købt her i danmark da de sælger dem til dp.
http://atspeedracing.co.uk/products/index.php?main_page=shopping_cart&number_of_uploads=0
alle slanger til turbo lader er stålteflon fra slangespecialisten.
fmj med odb stik sat i en peugeot 205.
indkøring hos fartstrup, bro tid penge.
spær.
gadeslicks
spax undervogn
o.s.v o.s.v disse ting er nødvendige får at få det i jorden.
jun 2003
Følger: 25 Følgere: 23 Biler: 3 Emner: 3 Svar: 145
dec 2003
Følger: 79 Følgere: 78 Biler: 1 Emner: 74 Svar: 7.112
jun 2003
Følger: 25 Følgere: 23 Biler: 3 Emner: 3 Svar: 145
rh kørte min 206hdi og min leon ind.
tva-motorsport min 205 med gammelt setup
fartstrup med nyt setup.
og nu kun fartstrup på 205
dec 2003
Følger: 79 Følgere: 78 Biler: 1 Emner: 74 Svar: 7.112
aug 2004
Følger: 56 Følgere: 36 Biler: 24 Emner: 158 Svar: 288
tuning af 406 turbo