{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.087 visninger | Oprettet:

740 turbo {{forumTopicSubject}}

hej bg.
skal til at bygge motor om, men ved ikke helt hvor meget den kan holde standard.

Der fulde en motor med i købet b230e 400hk har de sagt den kunne holde til.

Motoren der ligger i er en b230et nogle der kan hjælpe med hvor meget de kan holde til ?

målet er ca 450hk


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Rengøring 750 kr.
  • Ophængning af 3 lamper 600 kr.
  • Rengøring 450 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Fastgørelse håndvask m.v 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  740 turbo
  • #1   9. feb 2014 Den b230et dur desværre ikke til noget, men find en nyer b230fk/ft motor, så du godt kørende. og smid et sæt H-profil plejlstænger, så holder motor hvertfald.

  • #2   9. feb 2014 Hvis du er seriøs, så tag en snak med Volvo Madsen herinde, han ved præcis hvad der skal til, da han har bygget en del B230'ere efterhånden.

  • #4   9. feb 2014 tak for svarene smiley

  • #5   9. feb 2014 er du ikke inde i volvo tuning gruppen? smiley


  • #6   9. feb 2014 nej ? smiley

  • #7   9. feb 2014 Du er inde nu smiley

  • #8   9. feb 2014 Hej Thomas,

    Den gruppe kender jeg da heller ikke, vil du ikke lige tilføje en mere smiley


    Daniel:

    Enig med de andre, efter hvad jeg har ved så siger man 300-400 HK er grænsen for motor med std. stumper. Men du skal sørge for at det er en motor med hovedlejet, i bagenden af motoren og ikke i center.

    Så skal du sørge for at den ikke har for meget moment ved de lave omdrejninger, dvs. den skal lave hestene ved høje omdrejninger. Grunden er at det ofte er det høje moment der ødelægger grejet.

    /Steffen.


  • #9   9. feb 2014 okay tak. hvad mener du med "Men du skal sørge for at det er en motor med hovedlejet, i bagenden af motoren og ikke i center"
    er det selve placeringen af det bagerste leje ?
    hvad ser der hvis det er i centret ?


  • #10   9. feb 2014 tag en b230ft med 16v top så du godt kørende og det er meget forskelligt hvor meget motor kan holde til. snakker vi 4cyl el snakler vi 5 el 6cyl volvo motor.

  • #11   9. feb 2014 Hej Igen,

    Jeg går ud fra at det er en 4 cyl?

    Jeg går også udfra at det er en buget tuning, da det er på std. stumper. Så dermed et 16V udelukket smiley

    Volvo lavede i nogle årgange nogle motorer hvor lejer som skal optage trykket fra koblingen var placeret på det midterste lejeoverfald. Disse motorer har ry for ikke at være så stærke om de øvrige motorer, da plejstænger mm. er lavet mere "klein" en de andre motorer. Så derfor undgår de fleste tunere denne type rødblok motorer. (Jeg er ikke sikker på det efterfølgende, men mener at de gik tilbage til det gamle design i slutningen af '90)

    Fandt så lige dette på Wiki:

    In 1985 a revised, "low friction" design was introduced, dubbed the B200 and B230 (depending on displacement). Several components had design changes, longer rods (152 mm c-c, 7 mm (0.3 in) longer), pistons with a lower compression height, lower friction bearings (smaller in size), a crankshaft with 8 counterweights (instead of 4 on the older Bxx engines) and a heavy harmonic balancer in the crank pulley. 1989 saw an upgrade to the crankshaft, with a relocated axial thrust bearing back to the number 5 journal, bigger main bearings, rods were enlarged to 13 mm (0.5 in) from 9 mm (0.4 in) in 1990.

    Håber at det er forklaring nok, eller må du lige sige til igen.

    /Steffen


  • #12   10. feb 2014 okay så er jeg med. smiley
    der findes vel noget racer leje der kan holde til det ?

    ja det er buget tuning 8v. motoren der ligger i underkomprimere siger tidligere ejer det er en b230et

    tænkte at renovere den ny lejer, stempel ringe flow optimere top det er en 531, krumtap af balancering og større turbo+ ic. så ville jeg holde mig under de 400hk kan benzin anlægget klare det ?


  • #13   11. feb 2014 Motor dur ikke til det formål desværre. Mit benzin anlæg i min gamle 745 turbo kunne være med til 330hk, så kunne den ikke få mere benzin.

  • #14   11. feb 2014 så må du jo have større benzin udstyr i el større dyser i;)

  • #15   11. feb 2014 altså dyser skal skiftes, og pumpe kan på en go dag måske lave 340-350hk, men kræver den er i go stand.

  • #16   11. feb 2014 Ja, du skal ha' større benzinudstyr i, mayne!

  • #17   11. feb 2014 Enig med Thomas, jeg har dobbelt 044 pumper på min for at komme over de 400HK.

    Er det en daily driver eller weekend bil?

    Hvis det er en hverdags bil så vil jeg anbefale at holde projektet under 250-300HK, hvis du skal over det kommer det til at koste mange penge, og du vil løbene får alle mulige udfordringer med alt muligt mærkeligt.

    Hvis det er en weekendbil, så er det bare at komme igang, men så vil jeg anbefale at du laven er plan, sætter dig et mål og undersøge priser. For der nogle opdateringer som jeg klart vil anbefale.
    Eks:
    - H-profil plejstænger
    - Diff. spær (Kan anbefale Torson typen)
    - Valg af gearkasse
    - Benzin system (Regulator, pumper mm)
    - Dyser
    - Motorstyrring
    - Manifold
    - Anden IC (Der er set problemer med at de originale ikke kan holde til det stor tryk)

    /Steffen



  • #18   11. feb 2014 det er en hverdags bil og begrænset hvad de må koste men ville gerne op på 300 hk minimum. og så kan man jo tage den der fra.
    men hvad skal der til for 280-340 hk ?
    støre turbo, intercooler, udstødning og nye lejer + stempelring. få lavet topstykke?
    også ville jeg gerne have en gevindundervogn på men kan ikke finde nogle?
    er glad for i kan hjælpe smiley


  • #19   11. feb 2014 Den b230et kan ikke engang holde til de hk du snakker om der. langt det billigste ville være og finde en nyer b230fk/ft, den kan holde til de hk du snakker om, og vis den ikkehar gået mere end 500000km, ville jeg ikke engang bøvl med og skifte lejer. og finder du sådan en komplet motor, er der også en bedre turbomanifold på. så skal du ud og finde en større turbo, dyser, intercooler, udstødning. så skal den have en chip, eller bedre i nu, en megasquirt, eller en vems.

  • #20   11. feb 2014 okay, ville man kunne lave 450 måske 550hk på en b230ft/fk let ? og kan man holde det under 30000kr ? hvad har du på af under vogn ?

  • #21   11. feb 2014 Det går rigtig stærkt med og få brugt pengene, Hold dig til under 350hk det kan du nok lave for 20000-25000kr, Skal du op og lave 550hk, Skal du ud og lave mange ting om, gearkasse, bagtøjsophæng, diff, anden styrboks, Indsugningen. Plejlstænger. Kunne blive ved, og bilen bliver ikke særlig driftsikker smiley og ved om nogen anden hvad jeg snakker om, når vi snakker 700 serien. 550hk Koster mindst 50000kr vis man laver alt selv. Og en volvo med 350hk tager røven på rigtig mange biler smiley

Kommentér på:
740 turbo

Annonce