1.087 visninger
|
Oprettet:
740 turbo {{forumTopicSubject}}
hej bg.
skal til at bygge motor om, men ved ikke helt hvor meget den kan holde standard.
Der fulde en motor med i købet b230e 400hk har de sagt den kunne holde til.
Motoren der ligger i er en b230et nogle der kan hjælpe med hvor meget de kan holde til ?
målet er ca 450hk
dec 2006
Følger: 43 Følgere: 51 Biler: 4 Emner: 97 Svar: 1.970
apr 2009
Følger: 21 Følgere: 25 Biler: 6 Emner: 56 Svar: 4.591
mar 2010
Følger: 8 Følgere: 8 Emner: 42 Svar: 100
dec 2006
Følger: 43 Følgere: 51 Biler: 4 Emner: 97 Svar: 1.970
mar 2010
Følger: 8 Følgere: 8 Emner: 42 Svar: 100
dec 2006
Følger: 43 Følgere: 51 Biler: 4 Emner: 97 Svar: 1.970
maj 2010
Følger: 11 Følgere: 21 Biler: 1 Emner: 3 Svar: 620
Den gruppe kender jeg da heller ikke, vil du ikke lige tilføje en mere
Daniel:
Enig med de andre, efter hvad jeg har ved så siger man 300-400 HK er grænsen for motor med std. stumper. Men du skal sørge for at det er en motor med hovedlejet, i bagenden af motoren og ikke i center.
Så skal du sørge for at den ikke har for meget moment ved de lave omdrejninger, dvs. den skal lave hestene ved høje omdrejninger. Grunden er at det ofte er det høje moment der ødelægger grejet.
/Steffen.
mar 2010
Følger: 8 Følgere: 8 Emner: 42 Svar: 100
er det selve placeringen af det bagerste leje ?
hvad ser der hvis det er i centret ?
dec 2012
Følger: 61 Følgere: 98 Biler: 17 Emner: 272 Svar: 795
maj 2010
Følger: 11 Følgere: 21 Biler: 1 Emner: 3 Svar: 620
Jeg går ud fra at det er en 4 cyl?
Jeg går også udfra at det er en buget tuning, da det er på std. stumper. Så dermed et 16V udelukket
Volvo lavede i nogle årgange nogle motorer hvor lejer som skal optage trykket fra koblingen var placeret på det midterste lejeoverfald. Disse motorer har ry for ikke at være så stærke om de øvrige motorer, da plejstænger mm. er lavet mere "klein" en de andre motorer. Så derfor undgår de fleste tunere denne type rødblok motorer. (Jeg er ikke sikker på det efterfølgende, men mener at de gik tilbage til det gamle design i slutningen af '90)
Fandt så lige dette på Wiki:
In 1985 a revised, "low friction" design was introduced, dubbed the B200 and B230 (depending on displacement). Several components had design changes, longer rods (152 mm c-c, 7 mm (0.3 in) longer), pistons with a lower compression height, lower friction bearings (smaller in size), a crankshaft with 8 counterweights (instead of 4 on the older Bxx engines) and a heavy harmonic balancer in the crank pulley. 1989 saw an upgrade to the crankshaft, with a relocated axial thrust bearing back to the number 5 journal, bigger main bearings, rods were enlarged to 13 mm (0.5 in) from 9 mm (0.4 in) in 1990.
Håber at det er forklaring nok, eller må du lige sige til igen.
/Steffen
mar 2010
Følger: 8 Følgere: 8 Emner: 42 Svar: 100
der findes vel noget racer leje der kan holde til det ?
ja det er buget tuning 8v. motoren der ligger i underkomprimere siger tidligere ejer det er en b230et
tænkte at renovere den ny lejer, stempel ringe flow optimere top det er en 531, krumtap af balancering og større turbo+ ic. så ville jeg holde mig under de 400hk kan benzin anlægget klare det ?
dec 2006
Følger: 43 Følgere: 51 Biler: 4 Emner: 97 Svar: 1.970
dec 2012
Følger: 61 Følgere: 98 Biler: 17 Emner: 272 Svar: 795
dec 2006
Følger: 43 Følgere: 51 Biler: 4 Emner: 97 Svar: 1.970
apr 2009
Følger: 21 Følgere: 25 Biler: 6 Emner: 56 Svar: 4.591
maj 2010
Følger: 11 Følgere: 21 Biler: 1 Emner: 3 Svar: 620
Er det en daily driver eller weekend bil?
Hvis det er en hverdags bil så vil jeg anbefale at holde projektet under 250-300HK, hvis du skal over det kommer det til at koste mange penge, og du vil løbene får alle mulige udfordringer med alt muligt mærkeligt.
Hvis det er en weekendbil, så er det bare at komme igang, men så vil jeg anbefale at du laven er plan, sætter dig et mål og undersøge priser. For der nogle opdateringer som jeg klart vil anbefale.
Eks:
- H-profil plejstænger
- Diff. spær (Kan anbefale Torson typen)
- Valg af gearkasse
- Benzin system (Regulator, pumper mm)
- Dyser
- Motorstyrring
- Manifold
- Anden IC (Der er set problemer med at de originale ikke kan holde til det stor tryk)
/Steffen
mar 2010
Følger: 8 Følgere: 8 Emner: 42 Svar: 100
men hvad skal der til for 280-340 hk ?
støre turbo, intercooler, udstødning og nye lejer + stempelring. få lavet topstykke?
også ville jeg gerne have en gevindundervogn på men kan ikke finde nogle?
er glad for i kan hjælpe
dec 2006
Følger: 43 Følgere: 51 Biler: 4 Emner: 97 Svar: 1.970
mar 2010
Følger: 8 Følgere: 8 Emner: 42 Svar: 100
dec 2006
Følger: 43 Følgere: 51 Biler: 4 Emner: 97 Svar: 1.970
740 turbo