{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Corsa b Chip
  • #1   14. feb 2014 det skal nok gi noget

  • #2   14. feb 2014 Hold du fast i den

  • #4   14. feb 2014 det den gør, er jo sådan set og fortælle motorstyringen at motoren er koldere den den er,
    så vil styreboksen, jo give lidt mere benzin, da den tror motoren er koldere end den er,

    dette virke jo kun lidt, for få den for meget benzin den vej, så regulere labmdasonden jo ned for det igen.

    man kan montere en lille modstander på den ene ledning til temperatur føleren( den med blå stik)
    kan ikke huske hvor stor den skal være,

    der virker mindst lige så godt.

    har selv teste på en vectra a 2.0 16V med et potentiometer(justerbare modstander)

    testen blev fortaget på landevej, på en lige strækning, mellem 2 rundkølerser.
    hvor der blev kørte en tur begge vejer, uden og bruge potentiometer.

    for og se hvor hurtig bilen kunne køre.

    så blever der skruet op til den forgivende modstander( som jeg stadig ikke kan huske)

    og turen blev kørt igen. men denne gang med lidt højre tophastighed.

    men om det var sket ændring eller det bare er indbildning ved jeg ikke.

    men tophastighedden var højre med en lille modstander monteret.

    ulempen ved for stormodstand, er at motoren ikke kan stå i tomgang,
    da den så drukner, og motorværns lampen lyse, da der meldes fejl på labdamsonden,
    da den ikke kan reguler nok, der jeg bruge er potentiometer et,
    så kan man skrue op og ned som man har brug for.

    dette virke dog ikke på alle biler, ved nogen begynde motorværnslampen og lyse lige så snart man sætte potentiometer i serie med motorstyringen.


  • #5   14. feb 2014 Men igen, med den chip. for den mere benzin, og jo mere benzin du lukker ind jo mere luft trækker den jo også igennem? Det skulle luftmængde føleren da gerne sørge for at den kan lukke mere luft ind så det vil passe med mængden af benzin?
    Ellers kan jeg jo lige så godt pille luftmængde føleren af, så ville der jo ske det samme som du lige har beskrevet...

    Og det med det med den modstand lyder enlig meget indartsandt... Men går temp. måleren ikke amok? Ellers er jeg ikke lige helt med på hvor du mener at den skal side?


  • #6   14. feb 2014 den få ikke mere luft, bare fordi du giver motoren, mere benzin.

    det er kun, hvis du kan få mere luft ind( ændre indsugning, turbo eller sådan noget)
    at man kan tilføre benzin. og få mere power, ud af motoren

    motoren suge den luft den skal/kan, når man køre.

    man kan godt få mere power, ved og tilføre mere benzin, men igen, det bliver begrænset af den luft der komme ind.

    motoren skal bruge en vis mængde luft og benzin for og køre optimal .

    du kan jo hæve dit benzin tyrk lidt, så vil du få lidt det samme ud af det,

    men få den for meget benzin i forhold til luft, køre den for fed en blanding.

    det skal passe sammen, o g ja man har forskellig føler, til at regulere,
    men det gør de efter det program, der er i boksen.

    rigtig chip tuning, er hvor de ændre programmet i styreboksen.
    og det er lidt spild af penge på en standart sug motor,

    da er der mange andre ting, der er bedre og få lavet først.

    men det kan man læse meget om på nettet


  • #7   14. feb 2014 den temperatur føler man piller ved er til motorstyringen, og har INTET med den, der viser temperaturen i speedomeret og gøre,

    det er 2 helt forksellige føler


Kommentér på:
Corsa b Chip

Annonce