{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Motorskift 20% reglen
  • #1   20. apr 2014 Nederste. Bare ryk komma en gang(del med 10) også gang med 2, så har du hvor meget ekstra effekt den må få ovenpå org. motor.

    Altså 140 = 14.0 *2 = 28 + org motor effekt.


  • #2   20. apr 2014 Er det ikke kW de regner det ud i?

  • #5   20. apr 2014 Martin (32)
    LOL


  • #6   20. apr 2014 Den første du har gang i gør det FORKERT.
    Du skal dividere med 140 i stedet for 170, da du tager udgangspunkt i din 140 hestes motor.
    Så får du en forøgelse på 21,43% = ikke lovligt.


  • #8   20. apr 2014 Jesper - ændrer du bilens IDENTITET så skal du betale ny afgift uanset om det kun er 2% du forøger motoreffekten.
    Ved ikke om der er forskel i bremser, undervogn osv fra 140 til 170 hk motoren som der her er snak om, men er der ikke det og det KUN er motoren han skifter så ville det ikke udløse ny afgift hvis han holdt sig under de 20% hvilket han desværre ikke gør.
    Skifter han alligevel og skal betale ny afgift, så kan det være ligemeget med om han også skifter andre bremser osv, da det vil gå ind i den samlede afgiftsberegning af de ting han ændrer og så vil bilen være lovlig.

    Man får lov at betale for det sjov man vil have - på det punkt er det synd at SKAT har monopol.


  • #9   20. apr 2014 Bilen skal ændre identitet for at der skal betales ny afgift.
    Derfor er det vigtigt at møde den rette synsmand+hvordan skat fortolker bilen.

    I Danmark er afgift baseret på skøn og Jantelov, idioter der sidder på kontor og kigger i flotte udskrifter hvor de får besked af ledelsen på at få så mange penge i statskassen som muligt.

    Er dette OK - Nej..

    Hvad kan man gøre... flyt til Sverige eller Tyskland hvis man vil bygge biler om.
    Det duer bare ikke i DK med nuværende regler, de eneste der kan få noget godkendt er mig bekendt jo-tuning - men de tager sig vel også betalt for arbejdet (naturligvis)

    Hvad kan man så gøre... Jo - Liberal alliance arbjeder på at gøre bil-livet nemmere, Man kan klage til ministeren direkte (dette har jeg gjort flere gange til Skatteministeren, klagede på top-skat og fik svar nogle uger efter)

    Meget sjovt at spilde tiden på, for der sker aldrig nogen ændringer så længe de tjener penge til statskassen.

    Og HAR DK så de bedste sygehuse og børnehaver... (bare til jer der snart vil skrive det) - nej..
    Er vi de klogeste - Nej
    Er vi de smarteste på udvikling og teknik - Nej...

    I kunne også støtte ham her på facebook.
    https://www.facebook.com/classicinvestmentcars?fref=ts

    Han kæmper en MEGET lang kamp imod systemet, han trænger til hjælpende hænder - jeg har desværre ikke tid pga børn og job.






  • #11   21. apr 2014 Tak herfra også.

Kommentér på:
Motorskift 20% reglen

Annonce