{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.231 visninger | Oprettet:

Chiptuning af toyota avensis 1.8 vvt-i {{forumTopicSubject}}

Hejsa drenge og piger. Ville høre om den her passer på min Toyota avensis 1.8 vvt-i sedan
http://www.ebay.com/itm/Chiptuning-TOYOTA-AVENSIS-T22-1-8-VVT-i-110-129-PS-Benzin-ChipTuning-/321170969567?pt=DE_Autoteile&fits=Make%3AToyota&hash=item4ac74813df

Håber jeg får nogle svar fra jer.

MVH. Rasmus


Kommentarer på:  Chiptuning af toyota avensis 1.8 vvt-i
  • #1   26. apr 2014 Brug pengene på noget bedre....

  • #2   26. apr 2014 https://www.youtube.com/watch?v=VGtImIP6j3A spild af penge det der er klart fusk .
    skit din kat til en sports kat det gir med garanti lidt men det er er ikke lige en motor du henter det store ud af ven mindre du begynder at bruge penge.


  • #3   26. apr 2014 Det står der da at den gør, har du overhovedet læst siden ?

    Den giver SLET ikke i nærheden af det de skriver så spild af 600 kr.


  • #4   26. apr 2014 Altså jeg ville gerne trække lidt flere hk ud af min bil hvis det ellers kan lade sig gøre?

  • #6   26. apr 2014 Mhh. Det kan være jeg så skal til at sælge den. Jeg ville gerne have en bil man kan få rigeligt HK ud af. Men så den stadig overholder grænsen.



  • #7   26. apr 2014 overholder grænsen..?

  • #8   26. apr 2014 Af de 30% som den nu må have

  • #10   26. apr 2014 Læs du lige reglerne igen.
    Chiptuning er ULOVLIGT


  • #11   26. apr 2014 30% ??

    Tror du skal læse lidt op på reglerne.


  • #12   26. apr 2014 I stedet for at komme med fuldstændige ligegyldige kommentar. Så smut for fanden. Jeg spørg jer til råds. Ikke hvad man må og ikke må... For fanden den her side bliver alt for useriøs..


  • #14   26. apr 2014 Bekendtgørelse om chiptuning 1)

    I medfør af § 68, stk. 1 og 2, og § 118, stk. 8 og 10, i færdselsloven jf. lovbekendtgørelse nr. 1079 af 14. november 2005, som ændret ved lov nr. 303 af 19. april 2006, fastsættes:
    § 1. Ved chiptuning forstås i denne bekendtgørelse ændringer af den fabriksspecificerede elektroniske motorstyring, herunder udskiftning og omprogrammering af motorstyringen eller manipulation af signaler til og fra motorstyringen.
    Stk. 2. Opdatering af motorstyringen , som specificeret af køretøjfabrikanten anses ikke for chiptuning.
    § 2. Ved chiptuning af et motordrevet køretøj skal kravene om luftforurening i bekendtgørelse om detailforskrifter for køretøjers indretning og udstyr punkt 7.06.001 (3) være opfyldt. Ved chiptuning af en bil med dieselmotor skal punkt 7.06.001 (4) desuden være opfyldt.
    Stk. 2. Et chiptunet køretøj skal fremstilles til syn hos en synsvirksomhed til godkendelse af chiptuningen. Ved syn skal der medbringes dokumentation fra anerkendt prøvningslaboratorium, der skal indeholde en konklusion om, at køretøjet specificeret ved mærke, type, model og variant monteret med chiptuningsudstyr specificeret ved fabrikat og type eller omprogrammeret i henhold til en entydig beskrivelse opfylder kravene nævnt i stk. 1. Dokumentationen skal desuden indeholde oplysninger om den ændrede motoreffekt. Synsvirksomheden skal på anmeldelsesblanketten afkrydse en udstyrskode for »Chiptuning godkendt« og anføre den ændrede motoreffekt.
    Stk. 3. Godkendelsen ved syn skal anmeldes til registrering inden det chiptunede køretøj tages i brug. Der udstedes herefter en ny registreringsattest, som indeholder oplysning om at chiptuning er godkendt og oplysninger om den ændrede motoreffekt.
    § 3. Det er kun tilladt at sælge og markedsføre chiptuningsudstyr, der opfylder kravene om luftforurening i bekendtgørelse om detailforskrifter for køretøjers indretning og udstyr.
    Stk. 2. Chiptuningsudstyr, der sælges, skal være vedlagt dokumentation jf. § 2, stk. 2.
    § 4. Med bøde straffes den, der overtræder §§ 2-3.
    Stk. 2. Der kan pålægges selskaber m.v. (juridiske personer) strafansvar efter reglerne i straffelovens 5. kapitel.
    § 5. Bekendtgørelsen træder i kraft den 1. august 2006.
    Færdselsstyrelsen, den 13. juni 2006
    Carsten Falk Hansen


  • #15   26. apr 2014 Nu modsiger du bare dig selv tumling.
    Du skriver
    " Men så den stadig overholder grænsen."
    "Af de 30% som den nu må have"

    "Ikke hvad man må og ikke må"


  • #16   26. apr 2014 For at svare dig, synes jeg du skulle prøve at se den her film istedet.
    Selvom de andre i tråden har ret, chiptuning er ULOVLIGT. Derfor også hvis du vælger at få det gjort alligevel overskrider du "læs" automatisk de 30% som egentlig er 20%
    https://www.youtube.com/watch?v=VGtImIP6j3A


Kommentér på:
Chiptuning af toyota avensis 1.8 vvt-i

Annonce