{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
862 visninger | Oprettet:

2.0 TFSI (Octavia RS) {{forumTopicSubject}}

Hej alle,

Jeg har fået min bil remapped for et halvt års tid siden, så den nu yder 240 (målt på bånd).

Nu tænker jeg at få nyt 3" forrør (+ evt ny intercooler og luftfilter), men SKAL jeg så have bilen remapped IGEN efter ny hardware...?

Jeg har fået et par modsigende forklaringer ala "det betyder ikke noget synderligt og du kan roligt forvente flere HK og Nm" over til "motoren går i stykker hvis ikke du laver ny remap efter ny udstødning (og intercooler & luftfilter)".

Så... Må jeg bede om d'herrer's uvildige meninger og erfaringer? smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af to lamper 700 kr.
  • opvaskemaskine montering 700 kr.
  • Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  2.0 TFSI (Octavia RS)
  • #2   27. jun 2014 lige med intercooler og forrør behøver du ikk nyt map.. kun hvis der ikk er kat på forrøret lige en turbobil er rigtig glad for rigelig luft:).. bare ved skift af udtstødning og forrør på min golf hentede jeg 8 hk og den lød ikk så pint bagefter når den blev presset

• #3   27. jun 2014 Det mest optimale er at den bliver kørt igen. Og kan kun anbefale at du tager fat i APR Danmark / Vagtuning.dk

• #4   27. jun 2014 Når bilen er chippet i forvejen og du sætter et 3" forrør på med racerkatalystor eller uden katalysator vil du få en tændt motorlampe som regel. Du kan godt være heldig den ikke brokker sig, men de fleste gør.

Hvis du først vil videre og tune på den, så ville jeg også overveje at tage en benzinpumpe med. De får noget mere at leve af så og det kan give mere effekt både på toppen men især i mellemområdet

Kommentér på:
2.0 TFSI (Octavia RS)

Annonce