{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.893 visninger | Oprettet:

Johan L
Johan L
Tilmeldt:
25. feb 2011
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2

chiptuning af superb. {{forumTopicSubject}}

Hej bg.

Jeg er den heldige ejer af en skoda superb 2.0 tdi, 170hk, som køre som en drøm. Der er bare et problem med den, og det er de 170hk til en bil på 1650 kg. Så derfor overvejer jeg en optimering af motoreren, men jeg tænkte jeg ville høre jer først, om det var holdbart, nu når det er en 170 hk model? For den er vel pumpet hårdt nok i forvejen? Jeg går udfra det er præcis den samme motor, som 140 hk versionen, bare med en anden software? Så kan den holde til flere kræfter? Det er en CR motor, så den burde vel kunne holde til lidt mere end den gamle pd model? Hvis den kan, hvor mange hk og nm, skruer i dem normalt op til? Og skal man gøre noget efter den er blevet chippet? Jeg tænker mht., turbo, katalysator osv? Hva med hensyn til syn? Skal den så “chippes” om igen, eller er det ikke nogen synshallen kan se?

Mvh Johan


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  chiptuning af superb.
  • #1   5. jul 2014 Her er en 170 hk chippet.
    Synshallen kan ikke se det eller måle det.

    140 og 170 hk modellerne er ikke samme motor.
    Dyser, turbo, osv er anderledes på 170.


    profilbillede
  • Johan L
    Johan L Tilmeldt:
    feb 2011

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
    #2   5. jul 2014 Okay det ser jo ikke helt tosset ud. Men kan den holde til det? Er der noget man skal være specielt opmærksom på? Og hvad koster det f.eks ved dig?

  • #3   5. jul 2014 Er der ikke lige en der kan lære mig at tolke de grafer Fredslund sætter ind.

  • #4   5. jul 2014 Lidt læsning.

    profilbillede
  • Johan L
    Johan L Tilmeldt:
    feb 2011

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
    #5   5. jul 2014 Fredslund, kunne du evt også svRe på mine spørgsmål? smiley

  • #6   5. jul 2014 Jeg er nok ike den rigtige at stille spørgsmål omkring holdbarhed osv.
    Hvis vores tuninger fik biler til at gå i stykker ville jeg ikke skrive det her.

    Så når du spørger til holdbarhed osv skriver jeg naturligvis at selvfølgelig kan det holde til det.
    Alt andet ville være at skyde mig i foden. Ik?

    Men vi tuner jo en del biler i Landberg regi og kunne de ikke holde ville butikken nok lukke stille og roligt.
    Vi kan godt tune din bil så den yder max og dør inden længe men det har du ikke noget ud af og det har vi heller ikke.


  • #7   7. jul 2014 Så en - måske lidt simpel - konklusion må være at tuningen giver lidt flere hk + nm fra 2000 omdrejninger og op (alt over 3000 omdrejninger har man vel ikke meget at bruge til på en diesel bil?)?



  • #8   7. jul 2014 Vedr. holdbarhed: Jeg har en 2011 Audi A3 CR 2.0 140 hk. Jeg kan forstå at motor ikke er ens med en 170 hk. Men hvad med ophæng, kobling, trækaksler og andet som bliver ekstra belastet ved tuning? Er det ens på 140 vs. 170 - dvs. at en 140 sagtens vil kunne holde til lidt ekstra hk + nm?

  • #9   7. jul 2014 Over 3000 bruger man hvis man har travlt.
    Efter tuning trækker den nemli frisk forbi 3000

    Ophæng osv tager ikke skade.
    Du bekymrer dig vist for meget. smiley


Kommentér på:
chiptuning af superb.

Annonce