1.725 visninger
|
Oprettet:
Quarter Mile - fælge {{forumTopicSubject}}
Heej
Jeg har lige et spørgsmål:
Hvilken tommer fælge skal man bruge til Quarter Mile? Jeg har 18 tommer på lige pt. Så sagde min ven: Er du sindssyg du mister meget kraft du skal have mindre dæk på.
Kan det passe at det gør en forskel?
på forhånd tak
feb 2007
Følger: 132 Følgere: 136 Biler: 9 Emner: 83 Svar: 3.007
mar 2009
Følger: 6 Følgere: 9 Biler: 2 Emner: 72 Svar: 3.902
apr 2006
Følger: 80 Følgere: 86 Biler: 7 Emner: 27 Svar: 1.876
Dæk skal jo passe til bilens gearing.
Fidusen er at dine hjul får en mindre vægt samt massen kommer tættere på akslen.
Med mindre luft i dæk og de høje dæksider så får du en større trædeflade, som giver mere bid, samt de ikke slippe grebet så nemt som lavprofildæk
mar 2009
Følger: 6 Følgere: 9 Biler: 2 Emner: 72 Svar: 3.902
jun 2011
Følger: 12 Følgere: 251 Biler: 6 Emner: 104 Svar: 9.620
jun 2014
Følger: 5 Følgere: 6 Biler: 1 Emner: 14 Svar: 45
Så hvor små dæk (Tommer) kan jeg sætte på en Peugeot 206 CC 2.0
hvis nogen lige ved det / har erfaring med det
Så i teorien hvis jeg sætter 14 tommer på (hvis de passer på) i stedet for 18 tommer. Så får min bil en højere topfart på de 402m ?
sep 2010
Følger: 45 Følgere: 45 Emner: 43 Svar: 1.977
maj 2010
Følger: 11 Følgere: 21 Biler: 1 Emner: 3 Svar: 623
Men hvis bilen har 115 HK, så er der nok andre opgrades der skal gøres end andre fælge. Men har du HK nok, skal effekten ned i asfalten.
Så du skal have så små fælge som bilen kan kører med på de trækkende hjul, så kan du fint kører med dine alm. dæk/fælge på de ikke trækkende hjul. Jo større rulle diameter (dæk størrelse) du vælger jo mere greb, men de skal kunne passe på bilen og give dig en god gearing.
Hvis du går "all in" skal du have fat i nogle drag slicks, det er dæk med meget bløde sider, som tillader at dækkets center vrider i forhold til slidbanen, det bevirker at du kan sætte meget hårdt af uden at dækket begynder at lave hjulspind.
Samtidig så kører du sådanne dæk med meget lidt dæktryk for at få en større kontakt med asfalten, igen for at få mere bid.
Så skal du glemme alt om hård undervogn og sænkning, du skal have en blød affjedring, som igen tillader at bilen får love til at sætte sig under acceleration og ikke bare begynder at smide hjulene rundt.
Du vil opleve at bilen kører af "helvedes til" mht. stabilitet, da de høje profil dæk, med meget lidt støtte, med meget lidt luft og blød undervogn gør det hele lidt slatten.
Dækvalg: Hvis du vælger "rigtige" drag race dæk, så er de ikke godkendt til kørsel på vejen, og kan heller ikke tåle det.
Du kan så vælge et Street Drag dæk, så er et kompromiss i mellem en gade dæk og et drag dæk. Men de er efter min erfaring ekstrem effektive, men slides hurtigt ved normalt brug. Jeg kører selv med R888, de er ikke beregnet til drag race men bane brug, men bider rigtigt godt, og giver mere stabilitet end rigtige drag dæk, og må bruges på vejen.
Men igen det afhænger af hvor mange HK du har at gøre med, hvad dit setup skal være.
/Steffen
jun 2006
Følger: 25 Følgere: 24 Biler: 6 Emner: 95 Svar: 1.341
jun 2011
Følger: 12 Følgere: 251 Biler: 6 Emner: 104 Svar: 9.620
R-dæk som R888 og AD048 er et trackday dæk med STIVE dæksider fordi de skal kunne klare sving med høj hastighed, ja de er blødere i gummiet, men bestemt ikke et godt quatermile dæk
jun 2006
Følger: 25 Følgere: 24 Biler: 6 Emner: 95 Svar: 1.341
maj 2010
Følger: 11 Følgere: 21 Biler: 1 Emner: 3 Svar: 623
Det var også præcis det jeg skrev, men det ændre ikke på at jeg har væsentligt bedre bid end med alm. dæk, og jeg har kørt 12.86 på R888. Men er helt enig i at hvis det skal være seriøst skal der andre dæk til.
Men trådstarter må byde ind med hvad han, har af HK og hvad formålet med hans projekt er. Er det lidt for sjov, eller har han planer om køre 11-12 sek tider eller endnu hurtigere?
/Steffen
jun 2006
Følger: 25 Følgere: 24 Biler: 6 Emner: 95 Svar: 1.341
apr 2006
Følger: 80 Følgere: 86 Biler: 7 Emner: 27 Svar: 1.876
jun 2006
Følger: 25 Følgere: 24 Biler: 6 Emner: 95 Svar: 1.341
Og det er rund profil
maj 2010
Følger: 11 Følgere: 21 Biler: 1 Emner: 3 Svar: 623
Så vil jeg vurdere at du kører med en udgangshastighed på ca. 260-280 Km/h efter 402m, det er meget seriøst og det tvivler jeg alligevel på at man vælger at køre på gade slicks, Så tror jeg at man ville går "all in" og kører med rigtigt drak race dæk, hvis man først kører i den liga. Så det vil jeg tillade mig at have lidt tvivl omkring rigtigheden af.
Så mon ikke det er en 201m tid som #14 også er inde på.
/Steffen
maj 2010
Følger: 11 Følgere: 21 Biler: 1 Emner: 3 Svar: 623
Det er jo igen noget helt andet grej hvor der mangler 2 hjul, og nok ikke lige det som trådstarter kan bruge til noget som helts, da det tyder på at han kører i en bil!!!!
Men trådstarter kunne du ikke lige komme på banen igen, og lade os høre hvad du har brug for.
jun 2006
Følger: 25 Følgere: 24 Biler: 6 Emner: 95 Svar: 1.341
Men ja 280 er ikke meget ved siden af
Min far kører så 7 sek tider på samm dæk
Og hvis ikke i har regnet det ud endnu er det ikke i bil..
Men derfor er der ikke forskel hvad dæk der dur til hvad
apr 2006
Følger: 80 Følgere: 86 Biler: 7 Emner: 27 Svar: 1.876
apr 2010
Følger: 13 Følgere: 10 Emner: 124 Svar: 3.171
apr 2006
Følger: 80 Følgere: 86 Biler: 7 Emner: 27 Svar: 1.876
apr 2010
Følger: 13 Følgere: 10 Emner: 124 Svar: 3.171
Nogen der har forsøgt sig med extra vægt, 50 kg i helt ude foran kunne sikkert give så meget mere greb at det kunne retfærdiggør den extra vægt...
jun 2011
Følger: 12 Følgere: 251 Biler: 6 Emner: 104 Svar: 9.620
Hvilke dragslicks er gadegodkendte Det vidste jeg ikke man kunne få..
jun 2014
Følger: 5 Følgere: 6 Biler: 1 Emner: 14 Svar: 45
Det er en Jørgen Aagård motor som er lagt i.
Lige nu kører vi uden trykladning, da det er en lidt sjovere klasse hvor vi kan følge med uden at smadre motoren alt for meget med turbo og nos (det koster)
Problemet er at Vi bliver hele tiden nummer 2 eller nummer 3 og vi er nogle gange kun 0,2 -0,5 sek bagud
Men vi tror vi kan vinde det ved at skifte til 15 tommer som i skriver.
Taget er pillet helt af for at mindske vægten og vægt fordelingen.
Det har en støre effekt end hvis taget er oppe.
Hækvingen har været i vindtunnel og blevet neutralt stillet så den neutralisere trykket af vinden på forruden, og stabilisere bilen.
Men tak for alle de gode råd
jun 2014
Følger: 5 Følgere: 6 Biler: 1 Emner: 14 Svar: 45
https://www.google.dk/search?q=AD048&client=firefox-a&hs=iYt&rls=org.mozilla:da:official&channel=sb&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=o5caVNXzLcnlywPCoIKABA&ved=0CAgQ_AUoAQ&biw=1600&bih=766#rls=org.mozilla:da:official&channel=sb&tbm=isch&q=Yokohama+Parada&facrc=_&imgdii=_&imgrc=DqIUcNNJzQUFnM%253A%3Bbw--0AbV9K4ipM%3Bhttp%253A%252F%252F3.bp.blogspot.com%252F_Sz6TtkaWdJM%252FS8FUMhg5tSI%252FAAAAAAAAAjc%252FTkAf9d4s598%252Fs1600%252FDSC02504.JPG%3Bhttp%253A%252F%252Fcforum1.cari.com.my%252Fportal.php%253Fmod%253Dview%2526aid%253D26623%3B1600%3B1200
på de 2 forreste dæk.
jun 2011
Følger: 12 Følgere: 251 Biler: 6 Emner: 104 Svar: 9.620
jun 2014
Følger: 5 Følgere: 6 Biler: 1 Emner: 14 Svar: 45
vi har en total tid på 12,xx sek på 402m
jun 2014
Følger: 5 Følgere: 6 Biler: 1 Emner: 14 Svar: 45
jun 2011
Følger: 12 Følgere: 251 Biler: 6 Emner: 104 Svar: 9.620
12,xx er en rigtig fin tid for 220hk.. hvor meget vejer din bil ?
apr 2006
Følger: 80 Følgere: 86 Biler: 7 Emner: 27 Svar: 1.876
okt 2010
Følger: 4 Emner: 27 Svar: 198
M/T har også lavet , men er blevet forbudt i EU pga gummiblanding indeholder et stof der ikke er godkend i EU
Michilin Power One , som de dog ikke laver mere
Tjek lige selv op på hvad de laver til biler , Men Shinko er et rigtigt godt dæk til meget billige penge, kørte 7,83 på Tierp for 1 mdr siden
sep 2007
Følger: 102 Følgere: 100 Biler: 5 Emner: 11 Svar: 46
jun 2014
Følger: 5 Følgere: 6 Biler: 1 Emner: 14 Svar: 45
jeg har kørt til Legal street Race i Holeby Airport det er 402m
mar 2008
Følger: 72 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 205 Svar: 1.860
mar 2008
Følger: 72 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 205 Svar: 1.860
jun 2014
Følger: 5 Følgere: 6 Biler: 1 Emner: 14 Svar: 45
jeg skal prøve at se om der ikke er nogle billige 15 tommers fælge på nettet og så tjekke Shinko dæk
jun 2014
Følger: 5 Følgere: 6 Biler: 1 Emner: 14 Svar: 45
Lav jeres egen tråd da det laver mere forvirring end gavn.
(sorry, ja jeg har set forkert på mine sedler med tider, + jeg har nogen fra hvor vi har kørt med tryk, så dem kan jeg ikke rigtig bruge til noget nu da vi har pillet turboen af den)
Tråden handler om hvilke tommer fælge og dæk folk bruger til Quarter mile og 1/8 Mile
Da jeg fandt ud af at jeg køre med for store fælge, og at jeg har problemer med vejgreb selvom dækkene er varmet godt op.
Jeg synes det er nogle rigtig gode svar i er kommet med, tusind tak til jer som rent faktisk har læst min tråd.
mar 2008
Følger: 72 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 205 Svar: 1.860
Min bedste 402 meter tid er 12.96, derfor lød det meget urealistisk at du kunne præstere dette.
jun 2014
Følger: 5 Følgere: 6 Biler: 1 Emner: 14 Svar: 45
jeg skal prøve at tjekke de der R888 ud
(jeg gad bare ikke lige tjekke op på det med tider, da det er vejgrebet og for store fælge jeg har problemer med)
Så Mirza A, steffen, 2kvik4
er vi ude i 14'' originale fælge:
http://www.dba.dk/staalfaelge-14-originale-175/id-1010396424/
så skal jeg bare have nogle andre dæk på med mere bid i
der var skrevet lidt om det før, men jeg kan ikke huske hvem af jer skrev det, men var det bløde eller hårde dæk som var bedst til quarter mile?
jun 2014
Følger: 5 Følgere: 6 Biler: 1 Emner: 14 Svar: 45
mar 2008
Følger: 72 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 205 Svar: 1.860
mar 2008
Følger: 72 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 205 Svar: 1.860
jun 2014
Følger: 5 Følgere: 6 Biler: 1 Emner: 14 Svar: 45
apr 2006
Følger: 80 Følgere: 86 Biler: 7 Emner: 27 Svar: 1.876
http://www.daekonline.dk/cgi-bin/rshop.pl?dsco=123&cart_id=16244478.123.17352&Breite=205&Quer=50&Felge=15&Speed=&kategorie=6&Marke=&ranzahl=4&S_Z=&tyre_for=Competition&x_tyre_for=&rsmFahrzeugart=PKW&search_tool=standard&Label=F-E-72-2&details=Ordern&typ=R-219602
jun 2014
Følger: 5 Følgere: 6 Biler: 1 Emner: 14 Svar: 45
Der var problemer med deres målinger de virkede ikke 3 gange og vi kørte 2 gange hvor de ikke virkede. så vi fik intet info om kørt tid, reaktionstid, fart, (jo den viste 26, og det kan vi ikke bruge til meget ) så jeg gider ikke køre så langt igen. der var også alt for mange biler, der var knap tid til at varme dæk op inden de ville have en af sted
Tak Brian de lyder også gode når man læser anmeldelser af dem. Jeg tror lige jeg skal tjekke dem ud
sep 2007
Følger: 102 Følgere: 100 Biler: 5 Emner: 11 Svar: 46
jun 2014
Følger: 5 Følgere: 6 Biler: 1 Emner: 14 Svar: 45
Læs venligst tidligere posts. Den her tråd er ikke om hvor hurtigt du køre quarter eller 1/8 mile som.
som skrevet tidligere var tiderne fra hvor vi havde turbo på motoren.
(som du kan læse dig til)
Det har intet med emnet hvad folk bruger af fælge og dæk.
jun 2014
Følger: 5 Følgere: 6 Biler: 1 Emner: 14 Svar: 45
Det er hvad bilen køre med tryk på quarter.
men vi kører ikke med tryk mere.
apr 2010
Følger: 13 Følgere: 10 Emner: 124 Svar: 3.171
Taler vi om 400Hk
jun 2014
Følger: 5 Følgere: 6 Biler: 1 Emner: 14 Svar: 45
Quarter Mile - fælge