{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  et spørgsmål omkring trykrær
  • #1   23. sep 2014 ja det har indflydelse på bla turbolens mm jeg kan ikke specielt gi den rigtige mont række følge men det er også alt efter hvad man ønsker sig at opnå

  • #2   23. sep 2014 I mit hoved handler det mest om at få det balanceret, så der kan være ordentligt flow, men samtidigt heller ikke FOR store rør, således at spoolup kan blive påvirket.

  • #3   23. sep 2014 Okay tak. Tænkte man måske kunne have en fordel ved at sætte større rør efter intercooleren så man måske fik samme effekt som ac anlæg hvor luften bliver køler ned.. Men var i tvivl om det ville på virke trykket negativt eller positivt..

  • #4   23. sep 2014 Forstår godt din ide. Jeg tror også sagtens det kunne virke. Hvilke rørstørrelser har du i tankerne?

  • #5   24. sep 2014 Har ikke overvejet rør størrelsen endnu.. Kun måden at lave det på.

  • #6   24. sep 2014 Hvis du skal se lidt praktisk på det.

    1. Så er den ekstra volumen i røret ikke noget du vil kunne mærke form af spool up tøven, da volumen i IC er væsentligt højere end den øge volume i røret. Så ingen problem.

    2. Hvis den ene rør skal være tykkere end det andet, så er det røret fra turbo til IC der skal være det tykkeste: Luften er varm og fylder derfor mere, så for at kunne flow den samme mængde varm luft skal røret være tykkere.

    3. Ved at have et korrekt dimensioneret rør fra IC til manifold vil du øge din lufthastighed og det vil være med til fylde dine cylindre med endnu mere luft, jeg er dog ikke sikke på at det vil være målbart, da det ikke er et stor udfordring på en turbo bil.

    Det var lidt teori. MEN med mindre at bilen er hård pumpet eller dine std. rør er ekstrems små, så er dette næppe noget jeg ville spilde min tid med.

    Til sammenligning kan jeg sige at jeg kører over 450HK på 2.5" rør på en benzin motor, som bruger væsentligt mere luft pga. større slagvolumen og højere omdrejninger 2.3L og med 6.800 Rpm,

    Smider lige et billede hvor du kan se at jeg har samme størrelse rør ind og ud af IC.

    http://volvo.daigaard.dk/#!album-10-343

    /Steffen


  • #7   24. sep 2014 Stort og godt arbejde der er blevet lavet på den Volvo.
    Jeg tror du har helt ret med det rør for ic. Det lyder helt rigtigt og vil lytte til din teori og prøve.. Men det bliver ikke noget vildt og regner med at trække 140-200 ud af den. Det er bare for hyggenskyld og for at se om det er noget jeg kan finde ud af..
    Er rigtig glad for du tog dig tid.


  • #8   25. sep 2014 Det er helt i orden - god arbejdslyst smiley

Kommentér på:
et spørgsmål omkring trykrær

Annonce