626 visninger
|
Oprettet:
et spørgsmål omkring trykrær {{forumTopicSubject}}
spørgsmålet drejer sig om det har en positiv eller negagiv effekt at trykrøret er større på den ene side af intercooleren end på den anden ? Her menes i diameter. Hvis ja hvorfor??
Bilen det drejer som om er en golf 3 1,9 TDI
Mvh Rune:)
maj 2007
Følger: 42 Følgere: 38 Biler: 11 Emner: 3 Svar: 456
okt 2011
Følger: 5 Følgere: 12 Biler: 4 Emner: 9 Svar: 1.356
aug 2005
Følger: 93 Følgere: 91 Biler: 4 Emner: 3 Svar: 11
okt 2011
Følger: 5 Følgere: 12 Biler: 4 Emner: 9 Svar: 1.356
aug 2005
maj 2010
Følger: 11 Følgere: 21 Biler: 1 Emner: 3 Svar: 620
1. Så er den ekstra volumen i røret ikke noget du vil kunne mærke form af spool up tøven, da volumen i IC er væsentligt højere end den øge volume i røret. Så ingen problem.
2. Hvis den ene rør skal være tykkere end det andet, så er det røret fra turbo til IC der skal være det tykkeste: Luften er varm og fylder derfor mere, så for at kunne flow den samme mængde varm luft skal røret være tykkere.
3. Ved at have et korrekt dimensioneret rør fra IC til manifold vil du øge din lufthastighed og det vil være med til fylde dine cylindre med endnu mere luft, jeg er dog ikke sikke på at det vil være målbart, da det ikke er et stor udfordring på en turbo bil.
Det var lidt teori. MEN med mindre at bilen er hård pumpet eller dine std. rør er ekstrems små, så er dette næppe noget jeg ville spilde min tid med.
Til sammenligning kan jeg sige at jeg kører over 450HK på 2.5" rør på en benzin motor, som bruger væsentligt mere luft pga. større slagvolumen og højere omdrejninger 2.3L og med 6.800 Rpm,
Smider lige et billede hvor du kan se at jeg har samme størrelse rør ind og ud af IC.
http://volvo.daigaard.dk/#!album-10-343
/Steffen
aug 2005
Jeg tror du har helt ret med det rør for ic. Det lyder helt rigtigt og vil lytte til din teori og prøve.. Men det bliver ikke noget vildt og regner med at trække 140-200 ud af den. Det er bare for hyggenskyld og for at se om det er noget jeg kan finde ud af..
Er rigtig glad for du tog dig tid.
maj 2010
Følger: 11 Følgere: 21 Biler: 1 Emner: 3 Svar: 620
et spørgsmål omkring trykrær