{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Opel rekord e2
  • #1   24. sep 2014 Du må ikke sætte den i da den har for mange hk
    Så skal du betale afgift af det

Ja du burde kunne sætte den i med motorophæng fra en Manta 1.8gt og gearkasse også, eller gearkasse fra en omega a

• #2   24. sep 2014 Okey, tak smiley

• #3   24. sep 2014 hvis det har interesse har jeg motorophæng og 4 trins gearkasse fra manta 1.8

• #4   24. sep 2014 Det er noget pissebøvl. Rekorden er født med en helt anden motortype så ud over motor skal du have skiftet gearkasse også, og dertil skal du have lavet en kardanaksel der passer.

En C20Xe er skam en rigtig fin motor, men jeg ville hvis det var mig proppe en 2,4 i fra en Omega, eller måske en 6 cylindret ?

Jeg synede for år tilbage og kørte i en Rekord E2 stationcar som jeg byggede om med en 2,5 liters række 6. Sådan en passer direkte i, og passer på din eksisterende gearkasse.

• #5   25. sep 2014 Så en 2,4 fra en omega er bare at smide den i og så køre smiley

• #6   25. sep 2014 Nej det er det ikke, men det er meget tæt på. Den er lige til at smide i den del er supernem. Det der er i det er at din er en karburator bil og det betyder at du skal have benzintank, pumpe, filter, benzinrør skiftet ud til en model med indsprøjtning.

Det aller nemmeste ville være at proppe en 6 cylindret i den.

Du skal bruge en 2,5 karburator motor (2,5S)
    Så skal du have forrør og mellemudstødning fra en Commodore B
    Du skal montere køler fra en Senator eller Monza

Og så kører det bare.

• #7   25. sep 2014 Og så er der det at sige til det at 2,4´eren er meget dyr da langt de fleste bruger dem til at tune på.

En 2,5S kan du få smidt i nakken, og hvis du senere vil køre "outlaw-stil" og lægge eksempelvis en 3,0E med 180hk i den er det temmelig nemt hvis du allerede har den bygget om til 2,5S smiley

• #8   25. sep 2014 Med hensyn til syn af en Rekord med 2,5 række 6 motor er det ikke noget problem. Der er ikke tale om identitetsskifte da Rekord E2 ikke findes som commodore model. Dertil har commodoren 5 hjulbolte, andre bremser osv.

Så er der det med hk. Dengang jeg synede min viste jeg et datablad på en 2,5E med 125hk. Men nu var min også født 2,2i med 115hk så jeg havde lidt mere at gøre med.

På følgende link kan du se at Commodore kom med en 2,5S motor med 120hk og det er bare papirerne på sådan en du viser i synshallen. Så smutter den lige igennem, da det ligger indenfor de 20% du må øge med smiley

http://historisk-opelklub.dk/wp-content/uploads/2012/07/Modeloversigt-Commodore.pdf

Kommentér på:
Opel rekord e2

Annonce