4.919 visninger
|
Oprettet:
Turbo/Kompressor på v5 {{forumTopicSubject}}
Hej BG.
Jeg har købt mig en VW Bora 2.3 V5.
Og jeg kom til at tænke på om jeg bare kunne sætte en turbo eller kompressor på uden at det ville ødelægge motoren?
Håber nogle kan hjælpe
apr 2013
Følger: 21 Følgere: 28 Biler: 9 Emner: 2 Svar: 401
okt 2012
Følger: 16 Følgere: 15 Biler: 4 Emner: 25 Svar: 74
Men dvs så skal jeg ud og investere i smedet stempler osv?
okt 2012
Følger: 16 Følgere: 15 Biler: 4 Emner: 25 Svar: 74
feb 2010
Følger: 46 Følgere: 43 Biler: 7 Emner: 5 Svar: 38
okt 2005
Følger: 25 Følgere: 53 Biler: 2 Emner: 401 Svar: 11.296
Det burde i min optik være "fint nok"
okt 2012
Følger: 16 Følgere: 15 Biler: 4 Emner: 25 Svar: 74
men hvad så med en kompressor, hvor kan man købe sådan et kit?
jul 2002
Følger: 33 Følgere: 45 Biler: 9 Emner: 54 Svar: 1.295
mar 2008
Følger: 72 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 205 Svar: 1.859
okt 2012
Følger: 16 Følgere: 15 Biler: 4 Emner: 25 Svar: 74
feb 2010
Følger: 46 Følgere: 43 Biler: 7 Emner: 5 Svar: 38
Og det er den nemme del, så kommer det at få den godkendt. En ting er at det ikke bare er sådan lige, en anden ting er at det koster.. det løber rigtigt hurtigt op. Godkendelse, ny afgift..
Det bliver rigtig mange penge.. og et kæmpe tab når du sælger den.
okt 2012
Følger: 16 Følgere: 15 Biler: 4 Emner: 25 Svar: 74
feb 2010
Følger: 46 Følgere: 43 Biler: 7 Emner: 5 Svar: 38
dec 2004
Følger: 48 Følgere: 49 Biler: 3 Emner: 85 Svar: 1.578
okt 2012
Følger: 16 Følgere: 15 Biler: 4 Emner: 25 Svar: 74
feb 2010
Følger: 46 Følgere: 43 Biler: 7 Emner: 5 Svar: 38
Havde nok valgt en 1.8 T som de andre skriver. Ønsker du vr lyden så køb en vr6 turbo der er godkendt? Eller bare en alm vr6. Du vil blive overrasket over hvor sløve de fem cylindrede er iforhold, også selvom det en 170 hk og en "AAA" kun har 4 heste mere..
okt 2012
Følger: 16 Følgere: 15 Biler: 4 Emner: 25 Svar: 74
Kunne nok godt overveje motorskift til vr6 turbo. hvis det ville gøre det bedre
feb 2010
Følger: 46 Følgere: 43 Biler: 7 Emner: 5 Svar: 38
okt 2012
Følger: 16 Følgere: 15 Biler: 4 Emner: 25 Svar: 74
maj 2007
Følger: 65 Følgere: 65 Biler: 9 Emner: 157 Svar: 984
okt 2012
Følger: 16 Følgere: 15 Biler: 4 Emner: 25 Svar: 74
okt 2005
Følger: 6 Følgere: 5 Biler: 3 Emner: 88 Svar: 1.634
jun 2007
Følger: 16 Følgere: 35 Emner: 3 Svar: 951
feb 2010
Følger: 46 Følgere: 43 Biler: 7 Emner: 5 Svar: 38
jun 2007
Følger: 16 Følgere: 35 Emner: 3 Svar: 951
okt 2005
Følger: 6 Følgere: 5 Biler: 3 Emner: 88 Svar: 1.634
jun 2007
Følger: 16 Følgere: 35 Emner: 3 Svar: 951
feb 2010
Følger: 46 Følgere: 43 Biler: 7 Emner: 5 Svar: 38
okt 2005
Følger: 6 Følgere: 5 Biler: 3 Emner: 88 Svar: 1.634
jun 2007
Følger: 16 Følgere: 35 Emner: 3 Svar: 951
feb 2010
Følger: 46 Følgere: 43 Biler: 7 Emner: 5 Svar: 38
okt 2005
Følger: 6 Følgere: 5 Biler: 3 Emner: 88 Svar: 1.634
Men med de ombygninger der skal til, for at smide turbo på sådan en V5, skal man nok regne med at der skal ny afgift til. Men selv uden afgifter, løber sådan et projekt jo hurtigt op i 60-70.000kr, med godkendelser mv.
feb 2010
Følger: 46 Følgere: 43 Biler: 7 Emner: 5 Svar: 38
okt 2005
Følger: 6 Følgere: 5 Biler: 3 Emner: 88 Svar: 1.634
Der drejes 1,7 mm. af stemplerne for at sænke kompressionen til 7,5: 1.
Indsugningsmanifold bliver ombygget/ændret for at gøre plads til indsprøjtningsdyser.
Komplet indsprøjtningsanlæg bliver monteret.
Garrat Volvo Turbo bliver monteret.
Intercooler bliver monteret. Effektforøgelse ca. 40 pct. til 140 DIN HK.
Ovenstående betragtes som afgiftsfri motortuning, også selv om der var fræset/boret huller i topstykket til indsprøjtningsdyserne."
http://www.tax.dk/jv/ea/E_A_8_1_8_3.htm
okt 2005
Følger: 6 Følgere: 5 Biler: 3 Emner: 88 Svar: 1.634
jun 2007
Følger: 16 Følgere: 35 Emner: 3 Svar: 951
okt 2007
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
okt 2012
Følger: 16 Følgere: 15 Biler: 4 Emner: 25 Svar: 74
mar 2007
Følger: 20 Følgere: 19 Emner: 57 Svar: 269
dec 2004
Følger: 48 Følgere: 49 Biler: 3 Emner: 85 Svar: 1.578
Jojo
Men der jo os rød motorolie på så det gir nok lidt ??
Turbo/Kompressor på v5