{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.593 visninger | Oprettet:

golf 3 2.0 gti 115hk til vr6 325 hk {{forumTopicSubject}}

Hej BG smiley står i en lidt tricky situation. har fundet mig en 325 hestes 2.8 liters vr6 motor, som jeg overvejer at smide i min nuværende 2.0 115 hestes golf 3. grundet et køb af org. vr6 ikke forefindes er, at det er en såkaldt "20 Jahre" model jeg har, som er i god stand. men hvad skal der skiftes for at vr6'eren passer i, hvad skal der skiftes for at den kan synes, og hvad tror i det vil komme til at koste mig? både afgiftsmæssigt og reservedelsmæssigt?

På forhånd tak. vh Tobias smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af to lamper 700 kr.
  • opvaskemaskine montering 700 kr.
  • Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  golf 3 2.0 gti 115hk til vr6 325 hk
  • #1   7. feb 2015 En 325hk VR6 motor er vel med eftermonteret trykladning, så kan som udgangspunkt ikke godkendes, med mindre du går igennem JO tuning, som vidst tager 35.000 for godkendelsen.
    Hvad der skal skiftes før den passer i? Jeg har ikke selv prøvet det på netop en 2,0 til en VR6'er, men mit bud vil være, forbro, gearkasse, motorledningsnet og motorstyring. Om du skal opgradere bremser i forbindelse med godkendelse, må du hellere spørge JO tuning om.

• #2   7. feb 2015 Lionborg: De tager 16.000kr for godkendelsen smiley De tager også 16.000kr for godkendelse af 1.8 20VT i en Golf 3.. Har nemlig spurgt på begge smiley

• #3   7. feb 2015 Okay smiley Jeg ved de tager 35.000 for godkendelse af Golf 4 R32 Turbo, da det er det eneste jeg har spurgt på smiley Gik ud fra at processen var den samme, men jeg kan jo tage fejl.

• #4   7. feb 2015 Lionborg og Michael S: tak for svarene! smiley ved i hvordan kan man finde ud af om motoren er godkendt til det allerede, eller skal man have den godkendt en gang til? den er fra en hugger og har før siddet i en dansk indregistreret bil smiley

• #5   7. feb 2015 Det er jo din bil der skal godkendes og ikke motoren. Tror skat tager ved da din bil kun er en 2.0

• #6   7. feb 2015 Du kan startende og bygge den om til en alm vr6 også bygger du alt bremser osv. Så den er identisk med en alm vr6 så skal den kunne synes da du har bygget den til en anden model. Men det er en stor opgave du springer ud i men skal der være mølle på ja så spring ud i det også skal det godkendes i Tyskland inden det kan synes i Danmark og det er ser jo gør han hjælper med papir arbejde osv. Og alt skal være i orden og stå syd. Med det den skal synes med også kommer der en afgift herhjemme det koster men sådan er det og bo i dk

• #7   7. feb 2015 Ja tag kontakt til JO, at smide motoren i er ret nemt, motor, gear, træksaksler, ledningsnet og styreboks, så skal han bare godkende den, du betaler også er det overstået :))

• #8   7. feb 2015 Du skal gøre dig selv nogle overvejelser, de første 100.000,- er hurtigt væk og spørgsmålet er om du er villig til at ofre det på din golf, motor koster i indkøb, hvis den skal godkendes koster, derefter en afgift fra skat, dertil kommer mange andre dele som forbro udstødning mm, desuden vil 300hk kræve en stor bremse opsætning da dine std bremser ikke er meget værd og så skal du lave bilen om fra 4 huls til 5huls hvis du skal have fat i de store bremser der findes, så skal bagbroen og spindler foran mm pludseligt os skiftes, det er et kæmpe projekt at kaste sig ud i, og nu ved jeg ikke hvor meget forstand du har på trykladet motore men tit og ofte er dem med.eftermonteret trykladning ikke særligt driftsikre eller stabile, så det koster tit nogle motor stumper og masser af tid og penge.

Hvis jeg var dig havde jeg bare monteret en alm vr6 og måske tunet den med knaster og bearbejdet top og noget chip så har du 200hk og bilen kan nemt godkendes og afgiften vil ikke være så voldsom og så har du stadigvæk en stabil og driftsikker motor / bil.

• #9   7. feb 2015 JK: En Golf 3 GTi 8V er med 5 huls undervogn, ligesom en VR6.. Kører endda med samme skiver som 2.8'eren.. Jeg har ihvertfald 280mm i foran, ved dog ikke lige med bag, men skulle gerne være det samme som VR6..

• #10   7. feb 2015 Gør dig selv en tjeneste sælg din nuværende gti og køb en vr6 g3 de fås fra 15000kr og op efter de er ikke dyre mere. Det kun nogle der tror de stadig skal være. Så hvis jeg var dig ville jeg sælge den gti købe en vr6 i så slipper du for afgift osv og du sparer en masse penge.

• #11   7. feb 2015 Mathias han har jo en 20Jahre, de er ret sjældne og penge værd, kan godt forstå hvis han vil ligge en anden maskine i den ;))

JK: Gti og og vr6 er stort set ens, vw godkender std bremser til 280HK, ellers kan han får 1500,- få 312mm gra golf 4/s3 så den klaret, den er 5huls allerede, bagbro osv. er helt identisk..

• #12   7. feb 2015 Jeg indrømmer gerne jeg ikke er vag mand, var bare overbevist om at det kun var vr6 der havde 5huls, jeg skulle ikke køre med 280hk og std bremser, syntes bare min kammerart har haft problemer nok med hans bremser på hans.vr6 smiley

• #13   7. feb 2015 Det er hvad VW siger de kan klare, og de står ved det ifb. med papir attest ;)) Men ja 312 er vejen frem, men de koster jo intet :))

• #14   7. feb 2015 Hvor køber du 312mm til sådan en ?

• #15   7. feb 2015 Tak for svarene smiley kan høre nu at turbo kommer til at koste lidt mere end budgettet vil have. Men hvor meget kommer jeg til at betale i afgift for at smide almindelig vr6 motor i?

• #16   7. feb 2015 Jk, ebay, golf 4 jubi, eller s3 osv. passer direkte smiley

• #17   7. feb 2015 kender ikke til golf 4 jubi, eller s3 smiley men læser lige op på dem smiley

• #18   7. feb 2015 golf 4 jubi og s3 er desværre ikke en 6 cylindret, og det er det jeg går efter, elsker lyden af en v eller vr motor smiley

• #19   7. feb 2015 Snakkede kun om bremserne ;)) De passer på din :))

• #20   7. feb 2015 Når smiley hvor meget er de godkendt til? smiley

• #21   7. feb 2015 vw siger at de std. 288mm kan klare 280 hk smiley

• #22   4. aug 2015 Ved det er en gammel tråd, men er det ikke underligt at VW gør deres bremsers sikkerhed op i, hvor mange HK bilen har, fremfor hastigheden de skal bremse bilen ned fra??

Kommentér på:
golf 3 2.0 gti 115hk til vr6 325 hk

Annonce