{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
659 visninger | Oprettet:

chip til 406HDI {{forumTopicSubject}}

Ja her en skøn HDI men vil gerne chippe den.
Hvem har gode erfaringer med at chippe den. Er fra Nordsjælland så alternativ Engineering er oplagt. ( Aagergaard) men der også JR i Samme by. Er det værd at køre til Jylland og få den chippet eller er der andre der kan anbefales.

Ønsker
holdbarhed.
Jævn kurve
EGR blænding
Og
så lidt røg som muligt. ( Har DPF så meget sod = stoppet filter)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  chip til 406HDI
  • #1   14. feb 2015 Er rulning et krav?

  • #2   14. feb 2015 Kan selv lave en før og efter måling men ville da være rart at den bliver kørt ind på felt så den ikke få en kedelig kurve med Peaks. Vil havde det jævn og lækkert så den fortsat køre som en PSA CR motor og ikke som de exploderende TDIere der trække e voldsomt fra 2500-3500omdr/min. Lige nu trækker den jævt fra 2000-4500 omdr/min.

  • #3   14. feb 2015 Cartrends i Rødovre kan ligge en fil i fra Chiptuning.nu

  • #4   14. feb 2015 Vil helst havde en der er programmet specefikt til min og ikke end standart programmering. Alle motor er lidt forskellige selvom de ens. smiley

  • #5   14. feb 2015 Alle filer fra Chiptuning.nu er tilpasset specifikt til den enkelte bil, alt andet er blot en skrøne.

  • #6   14. feb 2015 Marv. Hvis den ikke bliver kørt ind til min bil specefikt så det bare standart parameter til 107HK HDI 8V.
    Det ikke lige sp skidt som en boxtuning hvor den bare snyder med dieselmængten, men det stadig ikke lige så optimalt slet ikke nå jeg gå efter km/l. Og renere forbrænding Det sådan noget der skal finjusteres Er ligeglad om den smider 130 eller 140hk efterfølgene den skal bare trække jævt fra 1500 til 4500. Og havde jævnt moment.

    derfor jeg spørg hvem man skal vælge der har forstand på Peugeots RHS motor


  • #7   14. feb 2015 Hvor er det du vil hen, kan ikke se den skulle være anderledes and andre turbodiesel motorer. Klart man skal have godt kenskab til maskinen for at vide hvor langt man kan gå, men de ved folk som Landberg.

  • #8   14. feb 2015 Hvor jeg vil hen.
    Skal ikke ud til et sted hvor de bar oploader en fil og vupti så køre den uden tilpasning til min motors tilstand osv.

    Landberg Ja men hvis han er MANDEN til HDI. Så køre ke g med glæde der over og få den chippet og indkørt så alt passer til MIN motor og ikke bar en hvilken som helst RHS motor.


  • #9   15. feb 2015 Det kan jeg forsikre dig at de ikke gør. Det er muligt at de har tunet 1000 motorer som din, og derfor har erfaring til at kommer let ud af det med tuningen fordi de har lavet mange andre som din. Alt tilpasses i sådan en motor, ingen nemme løsninger. Bare se på min som Landberg har tunet, den er alt anden en let med de nye typer ECU, det spiller rigtigt godt.

  • #11   15. feb 2015 Jeg har haft en 406 magen til din, og på den model der blænder du EGR'en af manuelt og så kørte jeg op til RH og fik den kørt ind på den helt rigtige måde. Det resulterede i 139,7hk, renere motor gang, mindre røg og ca 1,5-2km længere på literen ved PÆN KØRSEL.. Så de kan helt klart anbefales..

  • Huus
    Huus Tilmeldt:
    jan 2015

    Følger: 1 Svar: 4
    #12   15. feb 2015 min Chevrolet cruze 2.0 vcdi var hos RH for nylig og jeg kunne følge med da de lavede filen til MIN bil/motor det tager lidt tid men så er den også lavet til lige din motor !
    Min køre fantastisk og endte på 192 hk og 457 Nm havde selv bedt om at den skulle kunne holde til tuningen ! standart lagde den 172 hk og 408 Nm lamdaen er stadig rigtig fin så partikelfilter stadig kan følge med.


  • Huus
    Huus Tilmeldt:
    jan 2015

    Følger: 1 Svar: 4
    #13   15. feb 2015 Og de holder gerne åben en lørdag eller søndag efter aftale, må være en fordel når du har et langt derop smiley

  • #14   15. feb 2015 lyder rigtig fint.
    Vil da lige undersøge lidt mere med RH


  • #15   15. feb 2015 Men er der ikke nogle der har erfaringer med JR og Alternativ Engineering? Kan se Palms vil havde 6500 og det sku lidt i overkanten.
    Syntes at læse godt om Thomas Landberg også.


  • #16   15. feb 2015 kør du bare op til RH. de har styr på sagerne og laver alle filer selv modsat visse andre!

  • #17   15. feb 2015 Sikke noget vrøvl, men lad det nu ligge.

Kommentér på:
chip til 406HDI

Annonce