3.714 visninger
|
Oprettet:
kadett c 1.2 n/S {{forumTopicSubject}}
Hejsa Bg,
jeg går med tanken om at renoverer / tune en 1200 motor til min kadett c.
mit spørgsmål er så, hvad gør man ved toppen på sådan en? Har hørt man kan tage toppen fra en corsa a 1.2s, og er der nogen forskel på toppen fra en corsa a 1.2 i og 1.2?
okt 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Biler: 1 Svar: 192
jul 2007
Følger: 11 Følgere: 7 Emner: 3 Svar: 43
jan 2008
Følger: 38 Følgere: 36 Biler: 3 Emner: 27 Svar: 44
dec 2009
Følger: 12 Følgere: 10 Emner: 14 Svar: 120
Kadett A, det blev der monteret store ventiler i, på med det og en dobbelt
karburator, det gav ca. 80 Hk og den kørte rigtigt godt.
Tilmeldt:
aug 2003
Følger: 4 Følgere: 64 Biler: 1 Emner: 217 Svar: 5.892
mar 2003
Følger: 29 Følgere: 30 Biler: 4 Emner: 2 Svar: 1.064
Corsa'en er født med samme motor. Men har også en udgave med indsprøjtning. Men om det passer sammen er jeg ikke sikker på, der er et par Corsa motorer på 1,2 liter der ikke er OHV men istedet OHC motorer og kører med sprøjt. Disse kører dog med noget anderledes boring og slaglængde, så de passer sikkert ikke overens.
Men hvis du skal lave noget ved motoren så er det jo standard sugetuning. Bedre flow i toppen, større ventiler, højere kompression en dobbelt karburator, eller hvis du giver den gas 2 dobbelt karburator. 80-85hk er ikke umuligt. Op til 100 kan godt lade sig gøre også. Men så begynder prisen også at blive grim.
feb 2005
Følger: 35 Følgere: 34 Biler: 4 Emner: 54 Svar: 2.648
Men start med en at finde en 1.2s hvis du ikke allerede har det.
Den skal så tunes klassisk med de større ventiler, portning og planing.
Køb eller få slebet en knast mere skap. Enkelt dobbelt karburator og så en indkøring.
jul 2007
Følger: 17 Følgere: 17 Biler: 2 Emner: 7 Svar: 211
Det er da bare i med 2.2 eller en 2.4 CIH og så enten med sprøjt på, eller 2 db kaborator.
det vil sikkert ende med at være billigere
jan 2008
Følger: 38 Følgere: 36 Biler: 3 Emner: 27 Svar: 44
jul 2007
Følger: 17 Følgere: 17 Biler: 2 Emner: 7 Svar: 211
Ja selvfølgelig du bør nok få det store bagtøj på os, men så er det os det
feb 2005
Følger: 35 Følgere: 34 Biler: 4 Emner: 54 Svar: 2.648
jan 2008
Følger: 38 Følgere: 36 Biler: 3 Emner: 27 Svar: 44
jul 2007
Følger: 17 Følgere: 17 Biler: 2 Emner: 7 Svar: 211
Var det ikke dig der havde skrevet om du ville bygge din om fra automat, så har du jo den store kardan tunnel
jan 2008
Følger: 38 Følgere: 36 Biler: 3 Emner: 27 Svar: 44
jul 2007
Følger: 17 Følgere: 17 Biler: 2 Emner: 7 Svar: 211
Men hvis du absolut skal beholde den 1.2 motoren og tune den, så ville jeg gå efter, portet toppen, og få den planet godt ned, så en anden knast i, evt. få den gamle slibet om, westspeed kan slibe dem om.
Og så på med noget større karborator, 2 x dobbelt er nok overkill til en 1,2
Få lavet et fint banan manifold og resten af uds. systemet.
Mindes at have set et stroker kit omme ved westspeed til en 1200 så den kan laves om til 1600, men det er ikke billig.
mar 2003
Følger: 29 Følgere: 30 Biler: 4 Emner: 2 Svar: 1.064
https://www.youtube.com/watch?v=4MLQ6tjbeVM
Det kræver desværre bare en større ændring af topstykket da der kun er 2 indsugningskanaler der deles af 2 cylindre hver.
jul 2007
Følger: 17 Følgere: 17 Biler: 2 Emner: 7 Svar: 211
kadett c 1.2 n/S