{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  kadett c 1.2 n/S
  • #1   21. feb 2015 Det kan ikke passe sammen

• #2   21. feb 2015 Find en 1600 motor fra en Ascona eller manta istedet for.

• #4   21. feb 2015 Er der nogen der kan be eller afkræfte det med 1.2s toppen fra corsa? Og hvad man evt kan Gøre for at få større ventiler i 1200 og få bedre flow i den?

• #5   21. feb 2015 Der jeg var ung og kørte Kadett C 1.2, fik jeg fat i et topstykke fra en
    Kadett A, det blev der monteret store ventiler i, på med det og en dobbelt
    karburator, det gav ca. 80 Hk og den kørte rigtigt godt.

• Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator

Følger: 4 Følgere: 64 Biler: 1 Emner: 217 Svar: 5.892
    #7   21. feb 2015 topstykket skal bare portes, det giver rigtig meget sammen med en dobbelt weber smiley

• #8   21. feb 2015 12 S/N er en OHV motor, dvs knasten ligger nede i blokken og trykker via stødstænger på vippetøjet til ventilløfterne.
    Corsa'en er født med samme motor. Men har også en udgave med indsprøjtning. Men om det passer sammen er jeg ikke sikker på, der er et par Corsa motorer på 1,2 liter der ikke er OHV men istedet OHC motorer og kører med sprøjt. Disse kører dog med noget anderledes boring og slaglængde, så de passer sikkert ikke overens.
    Men hvis du skal lave noget ved motoren så er det jo standard sugetuning. Bedre flow i toppen, større ventiler, højere kompression en dobbelt karburator, eller hvis du giver den gas 2 dobbelt karburator. 80-85hk er ikke umuligt. Op til 100 kan godt lade sig gøre også. Men så begynder prisen også at blive grim.

• #9   21. feb 2015 du skal først vurdere om du vil bruge pengene på det. Du vil formentlig ikke nå mere end de 85 hk for de første 8-9000. selvfølgelig alt efter hvad du selv kan.
    Men start med en at finde en 1.2s hvis du ikke allerede har det.
    Den skal så tunes klassisk med de større ventiler, portning og planing.
    Køb eller få slebet en knast mere skap. Enkelt dobbelt karburator og så en indkøring.

• #10   21. feb 2015 Det kan da ikke betale sig at tune på sådan en lille 1.2 motor? ikke i min verden smiley
    Det er da bare i med 2.2 eller en 2.4 CIH og så enten med sprøjt på, eller 2 db kaborator.
    det vil sikkert ende med at være billigere smiley og så er du oppe på 120-140 hk

• #11   21. feb 2015 Ville også gerne have cih i den, men da der skal ændres så meget fra 1200 til 2.2, så render der også op i rigtig meget inden det er færdigt, plus afgift oven i, så vil jeg hellere Gøre lidt ved den org motor, så den også forbliver "originalt"

• #12   22. feb 2015 En 2.2 eller 2.4 passer da bare lige over, det er der ikke den store ombygning i.
    Ja selvfølgelig du bør nok få det store bagtøj på os, men så er det os det smiley

• #13   22. feb 2015 Køler opsætning og gearkasse/kardantunnel?

• #14   22. feb 2015 Ja Martin, som Thorbjørn siger, så skal jeg have anden gearkasse og motor ophæng, karantæne tunnelen skal laves større, køleren skal rykkes frem, og forbro er for Bette, skal have større bremser foran, og så kan jeg ikke bruge de fælge jeg har på, pga de er for små til de store bremser, så skal jeg ha lavet karantæne om og nyt bagtøj, og så skal tanken laves om så der kommer returløb på den, og så afgift ved siden af, så vil jeg hellere bare tune min 1.2 og så hole den "original" smiley

• #15   25. feb 2015 Det er da småting smiley i forhold til hvordan tuning plejer at tage om sig smiley
    Var det ikke dig der havde skrevet om du ville bygge din om fra automat, så har du jo den store kardan tunnel

• #16   26. feb 2015 Det er stadig et stort ingreb i forhold til tuning af 1200 smiley og nej. min er med 4 manuelle gear, så tror ikke det var mig smiley

• #17   26. feb 2015 Okay, troede ikke der kunne være 2 der kørte med en 1200 motor smiley Sorry kunne ikke lade være smiley
    Men hvis du absolut skal beholde den 1.2 motoren og tune den, så ville jeg gå efter, portet toppen, og få den planet godt ned, så en anden knast i, evt. få den gamle slibet om, westspeed kan slibe dem om.
    Og så på med noget større karborator, 2 x dobbelt er nok overkill til en 1,2
    Få lavet et fint banan manifold og resten af uds. systemet.

Mindes at have set et stroker kit omme ved westspeed til en 1200 så den kan laves om til 1600, men det er ikke billig.

• #18   27. feb 2015 2 dobbelte karburatorer er absolut ikke overkill:
    https://www.youtube.com/watch?v=4MLQ6tjbeVM

Det kræver desværre bare en større ændring af topstykket da der kun er 2 indsugningskanaler der deles af 2 cylindre hver.

• #19   28. feb 2015 Imponerende smiley

Kommentér på:
kadett c 1.2 n/S

Annonce