855 visninger
|
Oprettet:
Rådgivning fra kyndig bmw mand søges 328 / 325 indsugning {{forumTopicSubject}}
Hejsa,
Jeg ved at flere af jer ved det
Har netop indkøbt mig en 328i e36. Der er banan, komplet udstødning mv. Så jeg vil godt have en 325´er indsugning på så jeg lige kan få det sidste!
MEN, hvad skal jeg bruge? er det bare en rå manifold og så er det bolt on? Eller hvad med dysebro stik / slanger mv. Skal jeg købe andet og/eller modificere noget?
apr 2006
Følger: 11 Følgere: 31 Biler: 3 Emner: 2 Svar: 789
der sidder en plade på undersiden af din egen, med tilslutninger osv.
- den skal du have skovet fra din egen manifold (sidder med en 6-8skruer)
dysebro fra en M50 - (din M52 passer ikke helt på, og kan ikke skrues helt rigtig på)
men meter brændstofslange, (det slangesystem på din M52 dysebro kommer ikke til at passe) - og 4 spændbånd .. så du kan få frem og retur på dysebroen
skruet rigtig fast
- og så skal du bruge en vinkelsliber/dremmel, og lave plads til den plade
som du har skovet fra din egen manifold.. og så skal du ellers lime
rudelim, kan anbefales..
og så skal du have lavet en rund plade ø25mm ca. til at smide i hullet
på bagsiden af manifolden, hvor tomgangsregulatoren sad på M50'eren
det er vist alt..
alternativet er at give kassen for et ombygnigskit - så skal der ikke limes eller noget
- men du står stadig med problemet med din dysebro osv.
mvh
okt 2005
Følger: 74 Følgere: 82 Biler: 8 Emner: 12 Svar: 86
Så som jeg forstår det skal jeg bare have en komplet manifold incl. Dysebro og resten kan laves med hvad jeg har på hylden i værkstedet? Dyser og gasspjæld bruger jeg bare det der sidder på den nu ikke?
apr 2006
Følger: 11 Følgere: 31 Biler: 3 Emner: 2 Svar: 789
jo du bruger dit eget gasspjæld, og dine egne dyser..
- har læst (ikke selv oplevet) - at der kan blive lidt problemer
med at få pakfladerne mellem manifolden og gasspjældet tæt?
- præventivt gav jeg lige et MEGET tyndt lag flydende pakning
og det system har kørt over 20000k km uden fejl..
jul 2008
Følger: 11 Følgere: 18 Biler: 1 Emner: 13 Svar: 601
så er det plug and play, og man er sikker på at det holder tæt
okt 2005
Følger: 74 Følgere: 82 Biler: 8 Emner: 12 Svar: 86
René: Tak for link - men 300 dollars plus fragt told og moms, er jeg for nærig til når man selv kan lave det på en lørdag i værkstedet med en 6 pack
apr 2006
Følger: 11 Følgere: 31 Biler: 3 Emner: 2 Svar: 789
så er bilen MEGET lettere kørt, og trækker vejret bedre..
fortryder det ikke et eneste øjeblik..
- er man af den mængde der snakker om "du mistede lidt moment!"
til jer? - køb en diesel, og ikke en benzin bil..
mit regnestykke endte ud på ca 1000kr for hele ombygningen incl alt.
okt 2005
Følger: 74 Følgere: 82 Biler: 8 Emner: 12 Svar: 86
Nu jeg har dig:
Det ser ud til at jeg er den heldige vinder af et original 2,93 LSD bagtøj ( hvilket nok forklarer hvorfor den er så nem at køre sidelæns i ) da det er en slut 94 og altså før ASC. Som jeg ser det på bilen og Google er det et S2.93 bagtøj.
Hvordan definerer jeg det? Hvis jeg eks. Kigger på et Quaife spær til eftermontering er det 25 / 35 eller 50 % spær. Hvordan definerer jeg mit originale spær i procent?
apr 2006
Følger: 11 Følgere: 31 Biler: 3 Emner: 2 Svar: 789
okt 2005
Følger: 74 Følgere: 82 Biler: 8 Emner: 12 Svar: 86
apr 2006
Følger: 11 Følgere: 31 Biler: 3 Emner: 2 Svar: 789
- især på en gammel E34... man behøver knap anstrenge sig for at holde den sidelæns
okt 2005
Følger: 74 Følgere: 82 Biler: 8 Emner: 12 Svar: 86
Sidste spørgsmål fra mig, åbent filter eller original kasse? ( kører original nu )
apr 2006
Følger: 11 Følgere: 31 Biler: 3 Emner: 2 Svar: 789
skal du gøre noget vildt, så smid et KN indsatsfilter i den filterkasse
okt 2005
Følger: 74 Følgere: 82 Biler: 8 Emner: 12 Svar: 86
Jeg må igang
Rådgivning fra kyndig bmw mand søges 328 / 325 indsugning