{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
855 visninger | Oprettet:

Rådgivning fra kyndig bmw mand søges 328 / 325 indsugning {{forumTopicSubject}}

Hejsa,
Jeg ved at flere af jer ved det smiley Har netop indkøbt mig en 328i e36. Der er banan, komplet udstødning mv. Så jeg vil godt have en 325´er indsugning på så jeg lige kan få det sidste!
MEN, hvad skal jeg bruge? er det bare en rå manifold og så er det bolt on? Eller hvad med dysebro stik / slanger mv. Skal jeg købe andet og/eller modificere noget?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Rådgivning fra kyndig bmw mand søges 328 / 325 indsugning
  • #1   8. mar 2015 en manifiold (åbenlyst ikke)
    der sidder en plade på undersiden af din egen, med tilslutninger osv.
    - den skal du have skovet fra din egen manifold (sidder med en 6-8skruer)

dysebro fra en M50 - (din M52 passer ikke helt på, og kan ikke skrues helt rigtig på)

men meter brændstofslange, (det slangesystem på din M52 dysebro kommer ikke til at passe) - og 4 spændbånd .. så du kan få frem og retur på dysebroen
    skruet rigtig fast

- og så skal du bruge en vinkelsliber/dremmel, og lave plads til den plade
    som du har skovet fra din egen manifold.. og så skal du ellers lime
    rudelim, kan anbefales..

og så skal du have lavet en rund plade ø25mm ca. til at smide i hullet
    på bagsiden af manifolden, hvor tomgangsregulatoren sad på M50'eren

det er vist alt..

alternativet er at give kassen for et ombygnigskit - så skal der ikke limes eller noget

- men du står stadig med problemet med din dysebro osv.

mvh

• #2   8. mar 2015 Tusind tak for svar. Det var præcis hvad jeg ledte efter. Er sgu for nærig til et ombyg-kit, og mine hænder fejler ikke noget smiley
    Så som jeg forstår det skal jeg bare have en komplet manifold incl. Dysebro og resten kan laves med hvad jeg har på hylden i værkstedet? Dyser og gasspjæld bruger jeg bare det der sidder på den nu ikke?

• #3   8. mar 2015 det er korrekt - det er ikke særlig svært..

jo du bruger dit eget gasspjæld, og dine egne dyser..

- har læst (ikke selv oplevet) - at der kan blive lidt problemer
    med at få pakfladerne mellem manifolden og gasspjældet tæt?
    - præventivt gav jeg lige et MEGET tyndt lag flydende pakning
    og det system har kørt over 20000k km uden fejl..

• #4   8. mar 2015 købte dette kit: http://www.rallyroad.net/content/bmw-m50-intake-manifold-adapter-kit
    så er det plug and play, og man er sikker på at det holder tæt

• #5   8. mar 2015 Kanon tak Brian, det vil jeg prøve. Fik du en mærkbar forskel ud af det?

René: Tak for link - men 300 dollars plus fragt told og moms, er jeg for nærig til når man selv kan lave det på en lørdag i værkstedet med en 6 pack smiley

• #6   8. mar 2015 på min 28'er mistede jeg lidt moment i bunden - men fra allerede 2000omd, og op
    så er bilen MEGET lettere kørt, og trækker vejret bedre..

fortryder det ikke et eneste øjeblik..
    - er man af den mængde der snakker om "du mistede lidt moment!"
    til jer? - køb en diesel, og ikke en benzin bil..

mit regnestykke endte ud på ca 1000kr for hele ombygningen incl alt. smiley

• #7   9. mar 2015 Ok, jamen når jeg kører pænt er det ligegyldigt og når den får kniven arbejder vi ikke nede i det område alligevel smiley
    Nu jeg har dig:
    Det ser ud til at jeg er den heldige vinder af et original 2,93 LSD bagtøj ( hvilket nok forklarer hvorfor den er så nem at køre sidelæns i ) da det er en slut 94 og altså før ASC. Som jeg ser det på bilen og Google er det et S2.93 bagtøj.
    Hvordan definerer jeg det? Hvis jeg eks. Kigger på et Quaife spær til eftermontering er det 25 / 35 eller 50 % spær. Hvordan definerer jeg mit originale spær i procent?

• #8   9. mar 2015 et standard lamel spær på de gamle vogne der er et 25% - intet stort, intet vildt - men de gør det hæderligt alligevel smiley

• #9   9. mar 2015 Okay, næh forventede nu heller ikke det store - var bare overrasket over den var så nem at styre kontra så meget andet baghjulstrukket jeg har prøvet. God gadedrifter smiley

• #10   9. mar 2015 helt sikkert - har også haft en tre gamle bmw'er med spær - det virker bare
    - især på en gammel E34... man behøver knap anstrenge sig for at holde den sidelæns smiley

• #11   10. mar 2015 Nå men jeg må igang med at lave indsugning så den kan komme til maler imens. Det er jo ved at være forår ??
    Sidste spørgsmål fra mig, åbent filter eller original kasse? ( kører original nu )

• #12   10. mar 2015 original filter..

skal du gøre noget vildt, så smid et KN indsatsfilter i den filterkasse

• #13   10. mar 2015 Super tak for brugbare svar
    Jeg må igang

Kommentér på:
Rådgivning fra kyndig bmw mand søges 328 / 325 indsugning

Annonce