{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.108 visninger | Oprettet:

Volvo 740 2,3 tuning {{forumTopicSubject}}

Hej, BG.

Jeg har en Volvo 740 2,3 8V
Uden Turbo:(

Ville gerne have trukket flere heste ud af den, er der nogen herinde der har meget styr på de gamle Volvo'er og ligesom ved hvad der er bedst og gøre ved den? smiley
Og måske har lyst og tid til at hjælpe til med det?
Er selv mekaniker, men ville være rart med en der måske har prøvet det før. smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Volvo 740 2,3 tuning
  • #1   14. mar 2015 få fat i en svensker de er satme skarpe til at trække heste ud af deres volvoer smiley

• #3   14. mar 2015 Nej, men der skal en satans mølle på. smiley

• #4   14. mar 2015 På fb er der nogle Volvo grupper / klubber de kan sikkert hjælpe

• #5   15. mar 2015 Det er jo en Peugeot motor, måske en PRV mix, måske den samme som i Renault Alpine?

• #6   15. mar 2015 Peugeot motor! !!!!!?????? Det er Volvos rødblok motor der sidder Ikk en enkel skrue på den fra Peugeot det er 760 2,8 v6 der er en prv motor og det er bare lort

• #7   15. mar 2015 Som jeg ser det har du flere veje at gå:

1. Den billige og lidt utraditionelle (for en VOLVO):
    Skarpere knast, banan manifold, større udstødning. Evt. Noget portning eller skift at topstykke!!! Ændring at motorstyrring.
    Jeg tænker at det kan få dig op i nærheden af 170 HK. Hvis du nøjes med de ting, der ikke er for omfattende. du vil også kunne få mere med denne løsning, men så bliver det omfattende, og du kan ender med en bil der kan være sværd at køre som Daily Driver.

2. Turbo montering: Så er det op til dig hvor mange HK du vil have op til de 300-400HK.
    Det er din penge pung og tekniske snilde der bestemmer.
    Skal du over de 400HK så, skal der forholdsvis store og dyre ændringer til.

Du skal lave et valg, beskriv dit valg. Så er vi nok en del der vil kunne hjælpe dig på vej.

Lad os høre hvad du har tænkt dig.

/Steffen

• #8   15. mar 2015 Var ellers overbevist om at det var PUG motoren der sad i den.

• #9   15. mar 2015 Nej Nej den absolutte eneste motor der er en prv er v6eren ellers er det en 460 der ligger en Renault motoeri

• #11   15. mar 2015 Fede:
    Det er galt når det man tror man kan huske slet ikke er rigtigt:(

• #13   15. mar 2015 du kunne jo starte med at smide en original turbo motor i ? den kan da ikke koste mange basse øre ved en hugger smiley

• #14   21. mar 2015 Altså, en 2-300 heste ville passe fint, især fordi den bruges til hverdag.

Så Steffen hvis det skal være 2-300 heste cirka. Hvad er mulighederne så? smiley

• #15   21. mar 2015 Det letteste vil være at få fat i en turbo motor.

- Så skal den have en anden knast (VX, VX3, D eller måske en A)
    - Afh. af mål og den motor du får fat i så ville det være en fin upgrade med en anden udst. manifold.
    - Anden motorstyrring eller trimning af den originale motorstyrring.
    - Inter Cooler.
    Så vil jeg tro at du kan komme på på 200-250HK. (Er lidt usikker på om originale dyser kan være med der oppe)

Hvis du skal videre:
    - Du kan risikere at få problemer med koblingen, så den skal du overveje at opgradere.
    - Større turbo.
    - Større udstødning
    - Større benzin dyser.
    - Benzin pumpe betynder også at være en begrænsning.

Inspiration:
    Du kan se inspiration fra min 1. motor til min nuværende bil mener den blev målt til 300,6HK.
    Motor renovering:
    http://volvo.daigaard.dk/#!album-0
    (Hvis du får fat i en sund turbo motor, kan du sagtens spare at skille motoren ad, det er kun knasten du skal have skiftet.)

Udstødning:
    http://volvo.daigaard.dk/#!album-4

/Steffen

• #16   8. maj 2015 Har skaffet en motor men hvad med ledningsnettet? er det et samme? Og skal også have fat i en anden styrboks. smiley

• #17   8. maj 2015 Men er vi igen ikke ude i at det er 20-30.000 som den meget unge mand skal punge ud med?

• #18   8. maj 2015 Jeg går ud fra at det er en Turbo motor vi taler om, nu bliver nok nødt til at indstille dig på at du skal have skruet væsentligt op for informations niveauet, hvis du forventer at vi skal kunne hjælpe dig.
    Jeg vil gerne hjælpe, men jeg "gider" ikke at bruge tiden på at vride oplysningerne ud for at kunne få "lov" til at hjælpe.
    Så kom lige med en ordentlig beskrivelse af motor, hvilke styring har du, kobling, evt. Billeder eller anden inspiration, så vi har noget at arbejde med!

/Steffen

• #19   9. maj 2015 Og hvor mange penge du har!

• #20   28. maj 2015 Altså Bilen er fuldstændig standart, eller den har en BSR Sportsudstødning.
    Også med en standart 2,3 (B230F) 115HK og altså, har fået fat i en (B230FT) Motor fra en 940, uden ledningsnet. Og styrboksen er ikke noget problem og få fat i. Men kan ledningsnettet, fra min (B230F) også bruges på (B230FT) motoren, eller skal jeg ud og finde et? smiley

Og hensyn til penge, så lige nu har jeg små 6-8000 om måneden jeg kan bruge, men herefter sommerferien får jeg 19,500 udbetalt, så bliver der lidt mere. Men nu er det bare om motoren kan komme og køre. smiley Også kommer alt det andet bagefter. smiley

Kommentér på:
Volvo 740 2,3 tuning

Annonce