2.108 visninger
|
Oprettet:
Volvo 740 2,3 tuning {{forumTopicSubject}}
Hej, BG.
Jeg har en Volvo 740 2,3 8V
Uden Turbo:(
Ville gerne have trukket flere heste ud af den, er der nogen herinde der har meget styr på de gamle Volvo'er og ligesom ved hvad der er bedst og gøre ved den?
Og måske har lyst og tid til at hjælpe til med det?
Er selv mekaniker, men ville være rart med en der måske har prøvet det før.
sep 2012
Følger: 23 Følgere: 169 Biler: 6 Emner: 13 Svar: 835
mar 2013
Følger: 3 Følgere: 1 Emner: 3 Svar: 5
jun 2004
Følger: 14 Følgere: 13 Biler: 8 Emner: 61 Svar: 228
nov 2009
Følger: 72 Følgere: 680 Annoncer: 2 Emner: 591 Svar: 15.935
sep 2007
Følger: 30 Følgere: 28 Biler: 4 Emner: 289 Svar: 1.050
maj 2010
Følger: 11 Følgere: 21 Biler: 1 Emner: 3 Svar: 620
1. Den billige og lidt utraditionelle (for en VOLVO):
Skarpere knast, banan manifold, større udstødning. Evt. Noget portning eller skift at topstykke!!! Ændring at motorstyrring.
Jeg tænker at det kan få dig op i nærheden af 170 HK. Hvis du nøjes med de ting, der ikke er for omfattende. du vil også kunne få mere med denne løsning, men så bliver det omfattende, og du kan ender med en bil der kan være sværd at køre som Daily Driver.
2. Turbo montering: Så er det op til dig hvor mange HK du vil have op til de 300-400HK.
Det er din penge pung og tekniske snilde der bestemmer.
Skal du over de 400HK så, skal der forholdsvis store og dyre ændringer til.
Du skal lave et valg, beskriv dit valg. Så er vi nok en del der vil kunne hjælpe dig på vej.
Lad os høre hvad du har tænkt dig.
/Steffen
nov 2009
Følger: 72 Følgere: 680 Annoncer: 2 Emner: 591 Svar: 15.935
sep 2007
Følger: 30 Følgere: 28 Biler: 4 Emner: 289 Svar: 1.050
nov 2009
Følger: 72 Følgere: 680 Annoncer: 2 Emner: 591 Svar: 15.935
Det er galt når det man tror man kan huske slet ikke er rigtigt:(
sep 2012
Følger: 23 Følgere: 169 Biler: 6 Emner: 13 Svar: 835
mar 2013
Følger: 3 Følgere: 1 Emner: 3 Svar: 5
Så Steffen hvis det skal være 2-300 heste cirka. Hvad er mulighederne så?
maj 2010
Følger: 11 Følgere: 21 Biler: 1 Emner: 3 Svar: 620
- Så skal den have en anden knast (VX, VX3, D eller måske en A)
- Afh. af mål og den motor du får fat i så ville det være en fin upgrade med en anden udst. manifold.
- Anden motorstyrring eller trimning af den originale motorstyrring.
- Inter Cooler.
Så vil jeg tro at du kan komme på på 200-250HK. (Er lidt usikker på om originale dyser kan være med der oppe)
Hvis du skal videre:
- Du kan risikere at få problemer med koblingen, så den skal du overveje at opgradere.
- Større turbo.
- Større udstødning
- Større benzin dyser.
- Benzin pumpe betynder også at være en begrænsning.
Inspiration:
Du kan se inspiration fra min 1. motor til min nuværende bil mener den blev målt til 300,6HK.
Motor renovering:
http://volvo.daigaard.dk/#!album-0
(Hvis du får fat i en sund turbo motor, kan du sagtens spare at skille motoren ad, det er kun knasten du skal have skiftet.)
Udstødning:
http://volvo.daigaard.dk/#!album-4
/Steffen
mar 2013
Følger: 3 Følgere: 1 Emner: 3 Svar: 5
nov 2009
Følger: 72 Følgere: 680 Annoncer: 2 Emner: 591 Svar: 15.935
maj 2010
Følger: 11 Følgere: 21 Biler: 1 Emner: 3 Svar: 620
Jeg vil gerne hjælpe, men jeg "gider" ikke at bruge tiden på at vride oplysningerne ud for at kunne få "lov" til at hjælpe.
Så kom lige med en ordentlig beskrivelse af motor, hvilke styring har du, kobling, evt. Billeder eller anden inspiration, så vi har noget at arbejde med!
/Steffen
nov 2009
Følger: 72 Følgere: 680 Annoncer: 2 Emner: 591 Svar: 15.935
mar 2013
Følger: 3 Følgere: 1 Emner: 3 Svar: 5
Også med en standart 2,3 (B230F) 115HK og altså, har fået fat i en (B230FT) Motor fra en 940, uden ledningsnet. Og styrboksen er ikke noget problem og få fat i. Men kan ledningsnettet, fra min (B230F) også bruges på (B230FT) motoren, eller skal jeg ud og finde et?
Og hensyn til penge, så lige nu har jeg små 6-8000 om måneden jeg kan bruge, men herefter sommerferien får jeg 19,500 udbetalt, så bliver der lidt mere. Men nu er det bare om motoren kan komme og køre.
Volvo 740 2,3 tuning