2.228 visninger
|
Oprettet:
Chiptunning BMW 118d {{forumTopicSubject}}
Hejsa
Jeg læste et sted at hvis man chiptunet sin bil, så kunne den rent faktisk køre længere på literen. Det kan jeg ikke helt få til at hænge sammen. Hvad er jeres holdning til det?
Mvh Mada
feb 2007
Følger: 7 Følgere: 6 Biler: 5 Emner: 3 Svar: 573
Dog får man tilsvarende øget effekt ud af motoren, hvilket man typisk gør godt brug af og derved sandsynligvis minimere forskellen i brændstof økonomien.
Jeg fik selv tunet min 118d (med henblik på effekt og ikke økonomi) og var fint tilfreds med begge dele, husk dog at det reelt ikke er lovligt, og at du kan risikere at din forsikring ikke dækker hvis du ikke har oplyst dit forsikringsselskab om den øget effekt på bilen.
Gør dig i øvrigt den tjeneste at få det udført et ordentligt sted selvom dette koster mere, så du er sikker på at det bliver gjort korrekt og ikke øger effekten over det som motor og gearkasse kan holde til.
maj 2006
Følger: 29 Følgere: 85 Biler: 9 Emner: 14 Svar: 17.246
Du skal ikke gøre det for økonomiens skyld. Det, du sparer i brændstof, taber du så rigeligt i ekstra værditab, fordi færre mennesker ønsker at købe en bil, der har været tunet.
aug 2003
Følger: 40 Følgere: 85 Biler: 7 Emner: 2 Svar: 1.798
jul 2011
Følger: 3 Følgere: 20 Biler: 11 Emner: 72 Svar: 1.512
Du har momentet ved lavere omdrejninger. Dette betyder at du kan skifte gear hurtigere, og derved holde den i lave omdrejninger, selvom at du accelererer hurtigt. Herved sparer man på brændstof.
Chiptunning BMW 118d