{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
579 visninger | Oprettet:

Simpel Non Turbo benzintuning {{forumTopicSubject}}

Ja som overskriften siger så er det bare for at høre hvad der egentligt er at gøre, hvis man vil selv, bare uden at skal ombygge hele motoren.

Håber der er nogle der har nogle gode ideer.

Ps. Det er ikke til dagligdagsbilen, det er mere for at have noget at gå og rode lidt i smiley

Mvh. smiley


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Simpel Non Turbo benzintuning
  • #1   18. mar 2015 følger lige med her smiley

  • #2   18. mar 2015 Udstødningsmanifold
    Indsugningsmanifold
    Topstykke
    Sænke kompression


    Det er nogle af de områder du kan optimere på. - Og alt efter hvilken motor, er det ikke sikkert at der er nødvendigt at optimere fx topstykke.


  • #3   18. mar 2015 Hehe. Sænke kompression. Håber det var en skrivefejl.

    NA tuning er en af de værre.
    Du skal forbedre flowet alle steder.
    Knaster en nemmest.
    Portet topstykke.
    Bananmanifold.
    Indsugning.
    Filter.
    Chiptuning.

    Der er masser der kan gøres.
    Hvilken motor?


  • #4   18. mar 2015 Jamen jeg syntes den den lille Daihatsu Charade 1,3TX 16Valve er en smart lille smaderkasse.

    Så som i kan høre er det jo slet ikke noget stort indgreb.

    Det er ligeså meget for at se hvad man egentligt kan gøre som amatør smiley


  • #5   18. mar 2015 Det skulle selvfølgeligt stå hæve kompressionen smiley

    Det er på en turbo motor vi gerne vil sænke kompressionen for at tillade mere ladetryk.


    Af med topstykket, få det portet, evt. større ventiler hvis de flaskehalser. Og opgradér eller port dine manifolder. Og så barberet et lag af topstykket og ny toppakning. - Det burde give lidt, sammen med et koldt luft indtag.


  • #6   18. mar 2015 Det eneste du skal huske trådstarter, er at NA tuning er vanvittig dyrt, som udgangspunkt ihvertfald.. tommelfingerregel 1000 kroner pr hk. Selvfølgelig kan du hente de første 10hk for under 10000 kroner, men at skulle hente rigtig mange heste, koster sindssygt mange penge.

    Som de andre siger, handler det hele om flow. Vil til enhver tid anbefale normale mennesker at bygge en turbo på, det er sku næsten billigere..

    Du kan jo tilmed få Charaden med turbo, skaf sådan en motor i stedet, det er nemmere smiley


  • #7   18. mar 2015 Ja det ville nok være den vej man skulle gå, men det er også bare ærgeligt at alt hvad der hedder mange HK skal leveres med tryk. smiley

    Og jeg vidste faktisk ikke at man kunne få den med turbo.:-D
    Man lære noget nyt hver dag smiley


  • Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    aug 2003

    Følger: 4 Følgere: 64 Biler: 1 Emner: 217 Svar: 5.892
    #9   18. mar 2015 find en charade gtti 3 cylinderet, den har standard turbo, na tuning er meget dyrt og absolut ikke for amatørere

  • #10   18. mar 2015 got it smiley

  • #11   18. mar 2015 rent na er dyrt ja men det bliver da ikke sjovere end når man sidder i sin na bil på motorvejen og ligge og lege med folk med fine 2.0 turboer og 1,8t agu osv og så rundsmadre dem for fuld skrue! smiley na er rigtigt sjovt for hk de er der lige nøjagtigt når du ber om dem! smiley jeg synes du skal kaste dig ud i det! man lærer squ kun på en måde! smiley


  • #12   18. mar 2015 En flok spjældhuse lyder bare så meget ondere end en fesen turbo, og lyden har en del med køreglæden at gøre.

Kommentér på:
Simpel Non Turbo benzintuning

Annonce