{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.334 visninger | Oprettet:

Forøge kompression/plane topstykke. Hvor meget? {{forumTopicSubject}}

Halløj. Er i gang med et projekt på min Carina E Gti med 3sge 3.gen (175 hk) motor. På nuværende tidspunkt laver den 188 hk. på 95 oktan.

Den skal bl.a. have hovedrenoveret motoren, og så kan man jo lige så godt lave lidt sjov også. Planen er at sende knasterne til West Speed, lave lidt ved topstykket, Fidanza svinghjul, kold luft + lidt andre tricks. Det jeg er i tvivl om er:

1. hvor meget kan man barbere af topstykket uden at man løber ind i
tændingsbanken? har læst på et udenlandsk forum at 1mm skulle
være i orden, men kan ikke finde det mere.

2. Kan standarddyserne levere nok benzin til ca. 220 hk.? ved ikke hvor
meget de leverer nu, men det er de er grønne oe. De bliver
selvfølgelig ultralydsrenset.

Kompressionsforholdet er 10,3:1, og denne motor skulle kunne håndtere omkring 11,5-12,0:1. Men spørgsmålet er bare hvor meget f.eks. 1mm giver mere i kompression.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Forøge kompression/plane topstykke. Hvor meget?
  • #1   18. apr 2015 husk og regn en motorstyring med ind i budgettet hvis du planlægger så meget.
    ang kompressions forholdet, så hænger det meget sammen med hvilken knast du sætter i, derfor kan du ikke sige at motoren kan holde til maks så meget da det afhænger af motorens andre komponenter. søg på dynamic compresion ratio, hvis du vil lære lidt mere om det. en anden ting er, hvis du begynder at fjerne 1+ mm i blok højde kan du risikere at få problemer med plads til ventiler og din tandrem blir for lang.

• #2   18. apr 2015 du skal i hvertfald have anden tandrem hjul på, når du sænker toppen en mm passer mærkerne ikke mere, når du sænker toppen bliver knasterne drejet en halv tand ca, så justerbar remhjul er et must.

• #3   20. apr 2015 Tak for kommentarer Jonas og Allan smiley .

Jeg har bestilt 264* grader hos West Speed som bliver drejet på de originale knaster. Den bliver jo hovedrenoveret så selvfølgelig kommer der også ny tandrem. Justerbare knasthjul er indkøbt. Der bliver ikke taget noget af blokken men toppen. Tandremsstrammeren skulle gerne stramme remmen op efter topstykket er planet. Det er en non interference motor så der er masser af plads til ventiler. Ud fra hvad jeg har læst skulle det kunne gøres på std. motorstyring, med wideband lambda, og evt. justerbar benzintrykreg. eller anden benzinpumpe.

Jeg kigger på det med dynamisk kompression.

Ikke nogen der ved hvor meget de grønne dyser fra en 3sge 3. gen. leverer?

• #4   21. apr 2015 må man spørge hvad de ca koster at få drejet org knaster om ?

• #6   22. apr 2015 ca. 3000 kr Allan, hos West Speed.

Mange tak Jonas.

• #7   22. apr 2015 og køber man nogle ligger de vel på ca 4500 eller ?

• #8   23. apr 2015 Det kan nok ikke gøre det.

• #9   23. apr 2015 Omprofilering er aldrig lige så godt som special byggede dele. Der er faktisk en del guf til den motor.
    Ville finde andre knaster og måske køre kompressionen via stemplerne. og forstærkede plejlstænger ( så der noget af Tage af hvis toppe skal rette i fremtiden.) Men opgradering af topstykket er ikke dumt med slebet ventilsæder. Og Portning.

• #10   24. apr 2015 Ja der er meget godt til denne motor hvis man gider at lede. Men højkomp. stempler og nye knaster løber op i ca. 10000 kr. Den måde jeg gør det på koster ca. 3500 kr.

• #11   27. jan 2016 Jeg har fået renset oe dyserne hos RMC. De har også givet mig resultat fra flowtest af dyserne.

Statisk, d.v.s. fuld åben 4 bar 440 ml/minut
    6 bar 520 ml/minut

dynamisk 4 bar 240 ml/minut
    6 bar 280 ml/minut

Men iflg. linket længere oppe skulle de give 295 ml/minut v. 255 kPa.

Nogen der ved hvad kPa betyder?

• #12   27. jan 2016 Google was my friend smiley kPa er kilopascal (eller noget smiley ) altså også en måleenhed for tryk.

255 kPa = 2,55 bar. Så det passer vel meget godt med at de flower 295 ml/m.

Spørgsmålet er så om det er nok til de ca. 240 hk jeg stiler efter? eller skal der en justerbar brændstofregulator til?

• #13   27. jan 2016 Jeg ville holde mig væk fra slebne orginale. Når dette gøres , kan du ikke rigtig ændre på dens profil, men kun grader og løft. Og der skal drejes og svejes i kopper, dette gør at shimes brikker kan flyve af ved mange rpm.

Dette har jeg set på netop en 3s motor. Der findes masser af rigtige knaster til den motor, hvor der ikke skal ændre i kobber men bare nye shimes, nogle er enda plug and play.

Hvor meget 1mm hæver kompression kan du finde udregner til på www.turbomotor.dk

• #14   27. jan 2016 Desuden har en 3s nem til knock. Så det er god ide og afrundende skarbe kanter der er i topstykkes forbrænding.

• #15   28. jan 2016 Knasterne er købt og betalt for lang tid siden og jeg har stor tillid til ham der lavede dem. 3s-ge gen. 3 har "shim under bucket", så derfor ingen problemer med vildtfarende brikker. Det er 2. gen. (156 hk) som smider justerbrikkerne ud da de ligger ovenpå løfteren.
    Topstykke er lavet, også forbrændingskamre smiley

profilbillede
  • #16   28. jan 2016 "shim under bucket" Toyota 3s-ge 3. gen. (175 hk).

profilbillede
  • #17   28. jan 2016 Arrrr, troede squ egentlig det var som på 3sgte toppen.
    Det var netop westspeed der havde lavet kobber med viltfarene brikker.

• #18   29. jan 2016 Troede egentlig Bo havde godt styr på Toyota. Jeg har da forstået at han selv har kørt ræs og tunet i dem engang. Hvad skete der med den motor med de flyvende:-) justerbrikker?

• #19   29. jan 2016 Brik lå skrå, og der måtte rettes lidt til for at kob kunne komme i igen, kammerat lavede nye, så det spiller igen.

Problem er, når man svejser på underside, kan overside blive lidt buet, så oliefilm ikke kan golde brik ordenligt.

Efter min mening, skal man lade være med det, da det er meget ledt og komme galt afsted.

Kommentér på:
Forøge kompression/plane topstykke. Hvor meget?

Annonce