{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.317 visninger | Oprettet:

Dokumentation motor effekt {{forumTopicSubject}}

Hej Bg

Jeg er rendt ind i nogle problemer angående Syn
har lagt en golf 3 Vr6 motor i min Corrado g60.

var til syn i fredags, der ville de se en Typegodkendelse..
selvom jeg på forhånd havde snakket med den sammen synhal, før jeg påbegyndte mit projekt.
de sagde at det var ikke noget problem da det ikke overstiger 20%
så jeg fik købt mig en Golf 3 vr6 og fik motor bygget i min corrado.

når..
syns folkene ville prøve at finde ud af noget... fik så et opkald fra syns manden idag og han havde snakket med en "teknikker", og sagde det ikke kunne lade sig gøre.. kun hvis det var en corrado vr6 motor jeg havde lagt i.. smiley ellers skulle jeg kontakte VW og få en godkendelse på min ombygning...

Det andet er at Abs lamben slet ikke lyser!
stadig den abs som høre til corradoen 89'



Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dokumentation motor effekt
  • #2   22. apr 2015 du kan finde typegodkendelsen på fstyr.dk og holder den sig under 20% skal de godtage den. hvis den er med orig ECU pga de forureningskrav der nu engang er til vr6 motoren.

  • #3   22. apr 2015 fx A 6503

  • #4   22. apr 2015 Hvis motorkoden kan ses på motoren, kan du derved garantere hvilken bilmodel og årgang motoren kommer fra.. derefter skal du blot finde data på den omtalte bilmodel og fremvise til din synshal.. (dette er selvfølgelig kun gældende hvis ikke du har været ved at ændre på motoren) Hvis motoren står standard, så er der ikke noget problem.. mener din synshal alligevel der er et problem, så skift synshal til nogen der ved hvad de laver.
    Jeg har haft samtalen med en gut direkte inde fra trafikstyrelsen (som er dem der udstykker reglerne til synshallerne)

    Den der med at fordi motoren kommer fra en anden model, ja så skal der forelægge en typegodkendelse på motorskiftet, er en gang fis i en hornlygte.

    Der er tre kriterier: Støj, forurening og effekt.
    Har du brugt en standard motor med standard indsugning, så er effekt intet problem og støj kan ofte godkendes (fordi standard trim)
    Synshallen jeg snakkede med mente kun jeg skulle fremvise dokumentation på forureningen idet motoren kom fra en anden årgang = anden euro norm end bilen, men i grunden burde det jo ikke være noget problem såfremt motor er nyere end bilen.


  • #6   22. apr 2015 Deutsche_ #5 Bilens egnethed behøver man ikke dokumentere såfremt man holder sig under 20% (+sær-regler med trykladning osv.)... jeg ved ikke om det er hvad du prøvede at sige, men nu gør jeg det lige klart her.

  • #7   22. apr 2015 Har gjort det samme i min corrado g60. Du kan få en godkendelse fra VW Danmark..

  • #9   22. apr 2015 tak for de hurtige svar! smiley
    prøver at kontakte vw til en start

    Ellers må jeg jo bare tage en anden synshal..


  • #10   22. apr 2015 "A 6503" tror du det er nok dokumentation Dennis ?

  • #11   22. apr 2015 underligt at de skulle give problemer da corrado'en er født og dermed findes med en 2.9 vr6 med 192hk og den fra golfen kun er en 2.8 vr6 med 174hk og din corrado G60 er født med 160 hk

  • #12   23. apr 2015 Deutsche_ #8 .. Jeg har det direkte fra en medarbejder inde ved trafikstyrelsen som sidder og rådgiver om netop disse ting, at holder bilen sig med motorskiftet under 20% effektforøgelse af org. effekt, ja så behøver dokumentation for egnethed ikke fremvises.
    Jeg spurgte ydermere om en dokumentation for effekt på en motor kunne være i form af en rullefeltsattest. Hertil svarede manden at det kom an på om synshallen ville acceptere dette, da det faktisk er dem som skal bedømme hvorvidt dokumentationen er tilstrækkelig. Dog ville han anbefale at man skaffede sin dokumentation fra et Kba-p prøvningsgodkendt laboratorium. Har man papirer fra sådan et sted, ja så kan synshallerne altså vær så god at acceptere lortet og godkende det. Det skal de nemlig tage for gode varer... men men men.. det den stod og faldt på, var dokumentation for egnethed.. og det er altså ikke nødvendigt såfremt effektforøgelsen med den nye motor er under 20% (40% hvis man benytter Autoconsult), og det kommer direkte fra styrelsen.


  • #13   23. apr 2015 Syns mande nævnte også det med prøvningsgodkendt laboratorium, men det kunne slet ikke betale sig..

    og sagde derefter om jeg ikke bare kunne finde en vr6 motor fra en corrado og ligge i.... smiley

    der blev meget stille i røret efter han sagde det...


  • #14   23. apr 2015 Du skal vist finde en anden synsmand smiley

  • #15   24. apr 2015 Rasmus D #13 at få lavet emissionstest på et godkendt laboratorium koster under 20kg så vidt jeg ved, og støjmålingen mener jeg heller ikke er særlig dyr (kan de nok lave samme sted)
    Det er først når vi snakker dokumentation for egnethed at prisen bliver høj, meget hurtigt smiley
    Har dog aldrig direkte set priserne hos et af disse steder


Kommentér på:
Dokumentation motor effekt

Annonce