{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.128 visninger | Oprettet:

Minimotor 1275 .... Lovlig?!? {{forumTopicSubject}}

Hey! Har fået en masse fede links og råd osv omkring større motor til min mini morris mascot fra 78, end den 1000'er der sidder deri nu, men...
denne smukke motor, 1257'eren...
- er den nu også lovlig at køre med så??? Kan den i det hele taget på nogen måde blive registreret med en motor der er større end den motor den er født med???

(Det gamle lort til en 1000'er kører jo i smadder hele tiden, og overvejer næsten ligefrem at sælge denne smukke maskine pga. alle de mekanikerregninger.) =o(

Hilsen Martin J - Da Mini-Pimp -

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Minimotor 1275 .... Lovlig?!?
  • #1   26. maj 2006 max 20% over orig.

• #2   26. maj 2006 En 1275 den går meget mere i smadder end den gamle 1000ccm motor og er det en Cooper, ja så er det også gearkassen.
    Husk det er en gammel bil og dengang kunne man ikek lave lige så driftsikre biler som nu.

Så du har mekaniske problemer, ja det er netop derfor englænderne røg ned af tronen som verdens bedste og førerende bil og motorcykel land - det gik hurtigt der i starten af 70´erne da japanerne kom på markedet i europa med deres biler.

• #3   26. maj 2006 Det er en meget lille afgift der skal betales hvis du bytter motoren ud..

• #4   26. maj 2006 Claus A:
    Har skrevet det er en mini morris mascot. Ikke en Cooper. =) Hvordan kan den gå mere i smadder når 1275 er en helt del nyere, og bruges til ræs?! Så burde den da kunne holde til en del flere tæsk!?

Søren G:
    en meget lille afgift?! hvad vil det sige? at når jeg har byttet motoren ud, og sætter den til syn osv., så ska jeg bare betale den lille afgift der, og så få den igennem syn?
    eller er det for at få den registreret med den motor at jeg ska betale den lille afgift der?

• #5   27. maj 2006 hej det koster 6500kr i afgift for motoren, men det er et lov krav at du montere skive bremser foran hvis du vil ha den synet med den i...
    Men er også dumt ikk at gøre det da de tromle bremser ikk duer en skid..
    Hvis du stadig skal køre med 10" fælge skal du ha bremserne fra en gammel cooper s eller en clubman 1275gt.. og det er ikk til at få fat i til en ordenlig pris.
    så hvis du aligevel skal ha monteret 13" på vognen kan du ta bremser fra en metro eller en nyere mini.... men da de er 8,4" kan de ikk nå at sidde inde i et 10" fælg...

• #6   28. maj 2006 Nu skal du jo regne med at de dele som bruges i en racer motor er af en helt anden kaliber, også hva det finansielle angår.
    Har selv haft en sådan herlig vogn, og synes ikk den var specielt let at køre istykker, så mon ikk din kørestil sku afpasses til bilen ??

Det er på INGEN måde en racerbil du har dig der.

• #7   18. sep 2011 Martin J
    du skulle nok tage og kigge lidt på din olie og dit olietryk eller bare få det lavet ordenligt. jeg har kørt over 50,000 km uden problemmer og så med tryk på 1,5 bar hele perioden uden problemmer.

Kommentér på:
Minimotor 1275 .... Lovlig?!?

Annonce