{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
962 visninger | Oprettet:

Tuning af classic mini 1992 1275 {{forumTopicSubject}}

Hej bg smiley

Jeg har længe gået med en drøm at have en classic mini , og nu har jeg fundet en .

Jeg vil høre om der er nogen herinde som kender en der har forstand og lyst til at tune sådan en bil ? Fortrækker at bygge den med tryk smiley
Gerne synet og godkendt, der må være et værksted et eller andet sted som gør i sådan noget ??

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Tuning af classic mini 1992 1275
  • #1   24. jun 2015 Det bliver dyrt.

• #2   24. jun 2015 Hvis har et budget på omkring 100.000kr ? Og det næste er, hvem laver sådan noget ?

• #3   24. jun 2015 Du kan finde en gammel Austin metro motor med tryk.
    men godkendt får du det nok aldrig.

• rene L
    rene L Tilmeldt:
    dec 2013

Følgere: 6 Emner: 33 Svar: 2.412
    #4   24. jun 2015 du skal først undersøge hvad der kan lovlig gøres det kan autoconsult hjælpe dig med og mht en der kan lave det er der masser af tunings firmaer der lever af at tune biler jeg selv bruger Bruno Hansen i Årslev han er dygtig og anderkendt tunings mand

• #6   24. jun 2015 Snakkede med en fra sønderjylland idag og han sagde så længe jeg holdte mig under 40% hk, i forhold til den største motor i der er lavet i den bil. og ikke overskrider 50 kg. så kunne jeg godt få den godkendt.

Tror bare ikke at tuning af den originale er særlig godt, det meste man læser og høre er sku at de ikke rigtigt kan holde.

• Ralf  P
    Ralf P Tilmeldt:
    jun 2011

Følger: 1 Følgere: 5 Svar: 19
    #7   30. jun 2015 Selvfølgelig kan det holde , der kører masser af Minier rundt både som rallybiler og som banebiler , det er jo et spørgsmål om , at komme de rigtige stumper i , men det koster , jo flere heste , jo dyrere motor , og så er der lige det med lovligheden af det ..hmmmm..
    Det der med de 40% i forhold til den største motor der har været i modellerne ..det tror jeg ikke rigtig på , da der jo er langt fra en 850 og op til en 1275 GT

• #8   30. jun 2015 Det kan godt være det kan holde, det kunne være rigtig godt hvis man kunne snakke med en, som havde erfaring med de motorer smiley
    Han sagde at du kunne få synes en bil med 40% ekstra hk, i forhold til den største motor modellen er lavet med smiley

• Ralf  P
    Ralf P Tilmeldt:
    jun 2011

#9   30. jun 2015 Tjaaa det ved jeg ikke hvor han har fra , men faktum er at en 850 har 34 hk. og en 1275s har 74 hk , og 40% oveni de 74 det giver 104 hk ..det er mere end 3 gange så meget som den oprindelige ,,,det tvivler jeg på , der er jo også hele problematikken med styretøj/bremser , for slet ikke at nævne afgiften ..
    Men det er jo sikkert bare at undersøge på nettet , tænker man kan finde ud af der , hvad der er lovligt og hvad der ikke er,,,der er sikkert mange der mener forskelligt , omkring dette , men loven der bestemmer ,,,,
    mener også der findes en mini klub ,,,eller søg på nettet

• #10   30. jun 2015 http://www.autoconsult.dk/?Prøvningsrapporter_og_test:Effektforøgelse

Kan heller ikke helt se ideen med det smiley

• #11   30. jun 2015 Synes jeg har læst nærmest alt hvad der er på nettet om en mini med den såkaldte vtec motor, men nu ingen beviser på at det kan godkendes, men der er nu flere der siger at de mener der findes mindst en i dk. Det kan jeg jo bare ikke rigtigt bruge til noget ?

• Ralf  P
    Ralf P Tilmeldt:
    jun 2011

#12   30. jun 2015 Nej nemlig , man skal passe på hvad man tror på , og det er nu engang sådan , at selvom man har fået det synet , er det jo ikke ens betydning med at det er lovligt, det er en selv der står med problemet den dag det går galt ,,
    Kender ikke lige den motor du nævner der , vtec ..lyder som en Honda ..ha ha
    et godt råd,,drop den Mini , og køb en gammel Opel , det kan jeg så fortælle dig alt om , vedr. tuning , he he

• #13   1. jul 2015 Det er set før at folk putter hayabusa motore i dem.
    Sådan en motor cykel motor har ikke så mange nm. Men en mini vejer jo ingenting.
    Men med med ca 175heste så skal den nok flytte sig. Du skal bare skifte gear på den anden side af 11000 omdrejninger .

Men det kan ikke godkendes smiley .

• Ralf  P
    Ralf P Tilmeldt:
    jun 2011

#14   1. jul 2015 Der skulle vist være sådan en ombygning herhjemme , som er godkendt ,kan bare ikke lige huske hvad han hedder , ham der har bilen , så den på bilmesse i Fredericia her for et par år siden, men det havde vist været dyrt , meget dyrt.
    Der er et udenlandsk firma som hedder Z-cars , der laver stumper til sådan en ombygning

Kommentér på:
Tuning af classic mini 1992 1275

Annonce