4.824 visninger
|
Oprettet:
Tuning af 1,6 td golf 2 {{forumTopicSubject}}
Hey, ønsker at optimere min gamle 2'er en smule.. Har før skruet op for dieselen, men skruede den ned igen da den skulle til syn. Hvilken vej for at den skal have mere at leve af, er det ikke indad? Ligeledes, er der en måde jeg kan give den mere turbotryk? Og til slut, har hørt man kan pille ved røgbegrænseren for at få mere bundtræk? Der er tale om en 1,6td øko med 60hk, så den er virkelig død
på forhånd tak!
jun 2013
Følger: 6 Følgere: 14 Biler: 2 Emner: 76 Svar: 1.603
apr 2003
Følger: 59 Følgere: 60 Biler: 24 Emner: 60 Svar: 1.490
100 hk på dem
apr 2003
Følger: 59 Følgere: 60 Biler: 24 Emner: 60 Svar: 1.490
kan styres med den første på siden
jun 2008
Følger: 15 Følgere: 14 Biler: 2 Emner: 112 Svar: 176
jan 2008
Følger: 13 Følgere: 107 Biler: 1 Emner: 3 Svar: 107
Så vidt jeg ved så har en Øko td 60hk Ikke røgbegrænser? det er vist kun sb der har det.
Som set på billedet skulle begrænseren jo sidde ovenpå pumpen. og det køre en øko ikke med. Medmindre man har skiftet pumpen.
jan 2008
Følger: 13 Følgere: 107 Biler: 1 Emner: 3 Svar: 107
Her kan du se forskellen, da dette er en SB pumpe med Røgbegrænser
apr 2003
Følger: 59 Følgere: 60 Biler: 24 Emner: 60 Svar: 1.490
apr 2003
Følger: 59 Følgere: 60 Biler: 24 Emner: 60 Svar: 1.490
nov 2005
Følger: 122 Følgere: 119 Biler: 5 Emner: 406 Svar: 2.789
jan 2008
Følger: 13 Følgere: 107 Biler: 1 Emner: 3 Svar: 107
Hvordan har du fået den til at holde?
nov 2005
Følger: 122 Følgere: 119 Biler: 5 Emner: 406 Svar: 2.789
jan 2008
Følger: 13 Følgere: 107 Biler: 1 Emner: 3 Svar: 107
Tror ikke han er ude i at skifte kobling fordi den ikke kan holde længere. Jeg tror han er ude i han skal lade den køre med 0.8 i ladetryk. ren rør bagud med en potte og stilles til at køre 1000omdr i tomgang pga diesel. så køre han i lang tid med en effekt der lyder ca 80-85hk alt efter hvordan hans motor har det. Og en brændstof økonomi på ca 20Kml. Vis mine tal taler fejl er motoren slidt!
nov 2005
Følger: 122 Følgere: 119 Biler: 5 Emner: 406 Svar: 2.789
jan 2008
Følger: 13 Følgere: 107 Biler: 1 Emner: 3 Svar: 107
Men lige tilbage til ståltoppakningen. Øhm?
passer den på en 1.6 altså en fra en 1.9td?
nov 2005
Følger: 122 Følgere: 119 Biler: 5 Emner: 406 Svar: 2.789
jun 2008
Følger: 15 Følgere: 14 Biler: 2 Emner: 112 Svar: 176
jan 2008
Følger: 13 Følgere: 107 Biler: 1 Emner: 3 Svar: 107
Har lagt et billede op af et par turbo'er (Lånt billede Google). Og der kan du se en KKK K14 turbo som du køre med til venstre. og den runde ring jeg har markeret er selve kontraskruen som du skal have justeret.
Indad = højere ladetryk.
Udad = Det gir sig selv.
jun 2008
Følger: 15 Følgere: 14 Biler: 2 Emner: 112 Svar: 176
jan 2008
Følger: 13 Følgere: 107 Biler: 1 Emner: 3 Svar: 107
Men du behøver slet ikke sådan en controller, det er kun for at gøre det nemmere at skrue den op og ned. Har ingen erfaring med controller da jeg synes det er noget bras :D. Køb du dig et ladetryksur og stil den i ladetryk på turboen det er det den er der for
jun 2008
Følger: 15 Følgere: 14 Biler: 2 Emner: 112 Svar: 176
Tuning af 1,6 td golf 2