1.789 visninger
|
Oprettet:
Langsom af nyt 3" Downpipe {{forumTopicSubject}}
Kan det passe at min 1.8 t er blevet mere langsom efter den har fået monteret 3" før rør uden kat??
jun 2013
Følger: 6 Følgere: 14 Biler: 2 Emner: 76 Svar: 1.607
apr 2007
Følger: 39 Følgere: 37 Biler: 2 Emner: 48 Svar: 133
aug 2012
Følger: 3 Følgere: 2 Biler: 1 Emner: 26 Svar: 175
Jo større røret er, jo nemmere kan den smide udstødnings gasserne ud.. Jo mindre modstand = mere effekt..
Selvom din bil er standart burde det ikke være et problem.. Man skulle tro der ikke sad turbo på
jun 2013
Følger: 6 Følgere: 14 Biler: 2 Emner: 76 Svar: 1.607
3" svare til at bilen skulle have 350hk.
aug 2012
Følger: 3 Følgere: 2 Biler: 1 Emner: 26 Svar: 175
Jeg kører selv med et 3" downpipe og jeg har bestemt ikke 350 hk.. Men alligevel blev den hurtigere da jeg fik det monteret.. Men er enig i at han burde få den chippet for at få optimal ydelse...
apr 2007
Følger: 39 Følgere: 37 Biler: 2 Emner: 48 Svar: 133
feb 2009
Følger: 6 Følgere: 7 Biler: 1 Emner: 27 Svar: 628
Så det holder ikke rigtig det Johnny J siger.
aug 2012
Følger: 3 Følgere: 2 Biler: 1 Emner: 26 Svar: 175
henrik c - få din bil chippet
Men at duskriver at den er blevet mere lydløs efter du har sat det på + du ikke har nogen katalysator på så skal den larme mere.. Du fjerner en lydpothvis man kan sige sådan.. Så skal den også larrme mere ??
apr 2007
Følger: 39 Følgere: 37 Biler: 2 Emner: 48 Svar: 133
aug 2012
Følger: 3 Følgere: 2 Biler: 1 Emner: 26 Svar: 175
apr 2007
Følger: 39 Følgere: 37 Biler: 2 Emner: 48 Svar: 133
jun 2013
Følger: 6 Følgere: 14 Biler: 2 Emner: 76 Svar: 1.607
Læs op på lektion.
Mindre rør øger gennemstrøms farten. Man er interesseret i at have så små rør som muligt, men med så lidt modtryk som muligt. Hvis man vælger for tykke rør er flowet langsommere og der "ophobber" gassen sig og hver impuls fra stempelslag skal nu skubbe endnu mere gas. Dertil kommer at noget i bevægelse skaber et vacum som hjælper med at trække gassen ud.
jun 2013
Følger: 6 Følgere: 14 Biler: 2 Emner: 76 Svar: 1.607
http://www.gomog.com/allmorgan/exhaustbackpressure.html
jun 2013
Følger: 6 Følgere: 14 Biler: 2 Emner: 76 Svar: 1.607
http://www.ebay.co.uk/sch/i.html?_odkw=haynes+tuning&_osacat=0&_from=R40&_trksid=p2045573.m570.l1313.TR0.TRC0.H0.XHaynes+four+stroke+performance+tuning+og+forced+induction.TRS0&_nkw=Haynes+four+stroke+performance+tuning+og+forced+induction&_sacat=0
jul 2015
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 4 Svar: 101
http://www.tercelreference.com/tercel_info/turbo_exhaust_theory/turbo_exhaust_theory.html
jun 2013
Følger: 6 Følgere: 14 Biler: 2 Emner: 76 Svar: 1.607
Det er rigtigt at mere plads mindsker spool op tiden. Men som han skriver:
As for 2.5" vs. 3.0", the "best" turboback exhaust depends on the amount of flow, or horsepower. At 250 hp, 2.5" is fine. Going to 3" at this power level won't get you much, if anything, other than a louder exhaust note. 300 hp and you're definitely suboptimal with 2.5". For 400-450 hp, even 3" is on the small side.”
Dvs at ved 250hk, om man vælger 2½" eller 3" gør ingen forskel i spool op - men derfor tæller den "gamle teori" om velocity vel stadig, så ved 3" taber man stadig noget
- som heg ser det.
jul 2015
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 4 Svar: 101
Downstream of the turbine (aka the turboback exhaust), you want the least backpressure possible. No ifs, ands, or buts. Stick a Hoover on the tailpipe if you can. The general rule of "larger is better". (og det som folk skriver på nettet det passer altid. ;))
Men tror også der foregår mere i en udstødning, end jeg lige har forstand på.
Langsom af nyt 3" Downpipe