{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.511 visninger | Oprettet:

Martin C
Martin C
Tilmeldt:
3. maj 2015
Følger: 1 Emner: 7 Svar: 61

Turbo tryk fald ved 3000 omdr. {{forumTopicSubject}}

Halløjsa BG.

Har seriøst brug for hjælp med mit problem.

Har en 2006 astra 1.7 cdti 100 hk 240 nm. Bilen har gået 210.000 km.
Rullet ind ved scantune til 140 hk og 310 nm.

Problemet er at mit ladetryk falder lynhurtigt med ca 0.3 bar ved præcis 3000 omdrejninger. Den er blevet fejltestet og der er ingen fejl. Har været forbi scantune og der er ikke fejl i tuningen, men de kan godt se et fald i kurven ved 3000 omdr.

Det sjove ved det hele er, at når der er under 9-10 grader sker problemet ikke! Men er der over ca 10 grader slår den ligsom fra og falder fra 1.4 bar til 1.1 ved 3000 omdr og bliver der op til begrænser. Det er ikke limp mode og der er ingen fejl fra ECU'en! Scantune bekræftede også at det ikke er fuelcut!

Der er nye vacuumslanger på og umiddelbart ingen tryk lækager. Hælder til et eller andet elektrisk fejl som ikke registreres. Hvid det var et hul i en trykslange ville det sandsynligvis ikke ske ved præcis 3000 omdrejninger...

Der er bla ny:
Intercooler
Map sensor
Ladetryks ventil
Diesel filter
Luftfilter
Olieskift filterskift
Maf renset og virker umiddelbart fint. Står fint i tomgang
Turbo aktuatoren og vanerne i turboen går perfekt uden modstand

Turboen virker sund og rask uden slør eller andet og lader perfekt med godt konstant tryk når problemet ikke er der.
Egr er frakoblet i forbindelse med tuning og blanket af. Indsugning er renset for sod og koks.
Bilen ryger overhovedet ikke og er ellers kerne sund i alle henseender.
Hvad er det jeg overser??? HJÆÆÆÆLP : )


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Turbo tryk fald ved 3000 omdr.
  • #1   10. sep 2015 Jeg tror fejlen ligger i at du køre bilen som om det var en benziner.
    De diesel biler jeg har kørt, sker der ikke ret meget efter 3000 omdrejninger. Så derfor skifter jeg ikke gear efter 3000. Du nævner også at du køre bilen ud i begrænseren hvorfor helved køre du en diesel bil ud i begrænseren???.

    Du køre bilen forkert.


  • Martin C
    Martin C Tilmeldt:
    maj 2015

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 61
    #2   10. sep 2015 Kører bestemt ikke forkert!! Jeg kører sføli ikke ud til begrænseren konstant. Det er for at teste. Normalt kommer jeg ikke over 2500 omdr. Men det er nu rart ikke at skulle skifte gear ved fx overhaling og kunne køre op til bare 3200 omdr uden den mister betydelig kraft. Dette sker også på motorvej hvor omdrejningerne kommer over 3000...
    Hvis du læser mit indlæg ordentligt vil du også kunne læse at scantune bekræfter der er hurtigt fald i kurven ved 3000 omdr. Det skal der ikke være...moment kurven falder sføli med omdr, men skal ikke ske drastisk hurtigt men roligt dalende med omdrejningerne.


  • #3   10. sep 2015 Jeg har ikke prøvet og køre i en chippet bil.
    Men dieselbiler falder ret hurtigt i omdrejninger efter 3000. ( De accelerere selvfølgelig stadig det går bare langsommere).
    Er det din første diesel bil?.

    Jeg har ikke selv diesel bil i privaten fordi behovet ikke er der.
    Men jeg har det heller ikke fordi jeg synes at det irriterende og have forholds mange kræfter (nm) MEN i et lille omdrejnings område.... Men det er bare sådan de køre...... Du skal ha dig en benziner smiley .


  • Martin C
    Martin C Tilmeldt:
    maj 2015

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 61
    #4   10. sep 2015 Det er ikke min første diesel.
    Og ja de falder efter 3000 omdr, men skal ikke falde inden for et halvt sekund men roligt dalende på effekt kurven i forbindelse med at omdr stiger samt hk stiger.
    Og som jeg skriver er problemet kun over 10 grader så et eller andet problem er der jo og ikke kørestil.


  • #5   10. sep 2015 Du nævner det med temp selv, så måske fejl i lufttemp, som er en del af lmm. Eller motortemp sensor.

  • Martin C
    Martin C Tilmeldt:
    maj 2015

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 61
    #6   10. sep 2015 Motortemp sensor er ok. Har selv tænkt på temp sensor i maf. Har læst der ikke nødvendigvis kommer fejl op på dette. Bare surt at smide 1500 kr efter en hvis det ikke er problemet : )

  • #7   10. sep 2015 Tester på, og se realtids date i eobd, , er set lmm tager skade af rens

  • Martin C
    Martin C Tilmeldt:
    maj 2015

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 61
    #8   10. sep 2015 Har haft min computer på og alle data ser gode ud. G/s på maf, kølertemp osv er fine....har her til aften "fastlåst" mine flaps i indsugnings manifolden i åben position. De skal lukke den ene port på hver cylinder op til 2500-3000 omdr. Tog en prøvetur i 12 grader og indtil videre synes problemet løst. Men bliver klogere i 18-20 grader i morgen : )

Kommentér på:
Turbo tryk fald ved 3000 omdr.

Annonce