turbo i sierra {{forumTopicSubject}}
hej jeg har en gammel sierra som jeg ville syntes det kunne værer sjov og byg turbo i men det er stadig kun en ide jeg har men tror godt jeg kunne finde på det engang men hvor meget kræver det ud over turboen og kører med fx 0,5-1,0 bars tryk på såen en 2,0i doch motor som der ligger i dem tænker top pakning, stempler og såen for det ska kunne holde og man ikk bare har den i 2 timer og så er den færdig
har også set nogen som ligger en BMW m50b25 eller m50b35 motor i og så turbo i ville det fx bedre kunne betale sig
(bilen behøves ikk kunne synes bagefter)
(ved også godt tuning aldrig ville ku betale sig men hva er så billigsete og bedste løsing på projektet om man må sige)
apr 2008
Følger: 15 Følgere: 20 Biler: 3 Emner: 74 Svar: 1.110
mar 2003
Følger: 199 Følgere: 217 Biler: 27 Emner: 437 Svar: 6.639
mar 2009
Følger: 6 Følgere: 9 Biler: 2 Emner: 72 Svar: 3.895
okt 2011
Følger: 5 Følgere: 12 Biler: 4 Emner: 9 Svar: 1.356
Den er nok bare ikke til at finde til penge sådan en. Ellers en sindssygt lækker motor.
mar 2003
Følger: 199 Følgere: 217 Biler: 27 Emner: 437 Svar: 6.639
2.0 Doch er der et hav af til ingen penge, så himler den er de stadig til at finde for mindre end et pakningssæt koster.
Smid så et 16v topstykke på fra en Galaxy 2.3, så har du en 16v Dohc som faktisk burde være til at få synet.
Hvad std. Indmad aner jeg ikke da min Cosworth replica Twin turbo motor er der lavet skæreringe og Honda Civic turbo stempler og mercedes cosworth plejlstænger, udover 16v toppen på en 2.0 blok, som med original krumtap er sikker på ihvertfald 300hk.
Køln/cologne V6eren i hhv. 2.8 (4udstødningsporte) og 2.9 (6 udstødningsporte) i 12v er ikke til at slå ihjel (har prøvet i 5år nu) men trykladet, der skal man ikke op på ret meget mere end 200hk før gearkasse ikke kan holde og så begynder stempler heller ikke at ku holde
Og mht en "rigtig" Cosworth motor, så er det simpelthen utroligt hvad stumper der står Cosworth på koster (medmindre de har været i en Scorpio) og før man har en køreklar motor/drivlinie, ja så kan man lige så godt købe smedede stempler, turbo manifold og programmerbar motorstyring af nyt samt en motor at bygge på til mindre.
maj 2015
Følger: 1 Følgere: 3 Emner: 20 Svar: 45
mar 2009
Følger: 6 Følgere: 9 Biler: 2 Emner: 72 Svar: 3.895
Der er mange xr4i folk vil bare sjældent af med dem, ellers kan de findes til omkring 30.000 kr. Der blev kun kun lavet 250 xr8 og dem vil folk ikke af med.
mar 2005
Følger: 58 Følgere: 56 Biler: 3 Emner: 67 Svar: 1.470
Kik evt på http://forum.fordsierraclub.co.uk
Du skal ikke tage af stempeltoppen. Da det er kompressions trykket der ender med at dræbe stemplerne.
Og hvis du ender med en flok mennesker der mener dohc 8v motoren fra Ford ikke kan tunes N/A eller med tryk så snakker de af ren uvidenhed.
okt 2011
Følger: 5 Følgere: 12 Biler: 4 Emner: 9 Svar: 1.356
mar 2005
Følger: 58 Følgere: 56 Biler: 3 Emner: 67 Svar: 1.470
okt 2011
Følger: 5 Følgere: 12 Biler: 4 Emner: 9 Svar: 1.356
mar 2005
Følger: 58 Følgere: 56 Biler: 3 Emner: 67 Svar: 1.470
turbo i sierra