{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.483 visninger | Oprettet:

turbo i sierra {{forumTopicSubject}}

hej jeg har en gammel sierra som jeg ville syntes det kunne værer sjov og byg turbo i men det er stadig kun en ide jeg har men tror godt jeg kunne finde på det engang men hvor meget kræver det ud over turboen og kører med fx 0,5-1,0 bars tryk på såen en 2,0i doch motor som der ligger i dem tænker top pakning, stempler og såen for det ska kunne holde og man ikk bare har den i 2 timer og så er den færdig

har også set nogen som ligger en BMW m50b25 eller m50b35 motor i og så turbo i ville det fx bedre kunne betale sig
(bilen behøves ikk kunne synes bagefter)
(ved også godt tuning aldrig ville ku betale sig men hva er så billigsete og bedste løsing på projektet om man må sige)

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  turbo i sierra
  • #1   11. dec 2015 Du skal i hvert fald have skimmet lidt af stemplerne, ellers bliver din kompression for høj.

• #2   11. dec 2015 En 2.9 v6 fra Scorpio passer lige i og det kan du evt godt få til at få godkendt enten 150hk eller 192hk smiley

• #3   11. dec 2015 Det kunne være sjovere at finde en xr8.

• #4   11. dec 2015 er jeg den eneste der tænker 2.0 turbo cosworth motor?

Den er nok bare ikke til at finde til penge sådan en. Ellers en sindssygt lækker motor.

• #5   11. dec 2015 Pind: eller en Xr4i, eller en Xr4ti, eller en Xr6 eller en Xr7, men hvad hjælper det at nævne biler der kun findes en håndfuld af?
    2.0 Doch er der et hav af til ingen penge, så himler den er de stadig til at finde for mindre end et pakningssæt koster.
    Smid så et 16v topstykke på fra en Galaxy 2.3, så har du en 16v Dohc som faktisk burde være til at få synet.
    Hvad std. Indmad aner jeg ikke da min Cosworth replica Twin turbo motor er der lavet skæreringe og Honda Civic turbo stempler og mercedes cosworth plejlstænger, udover 16v toppen på en 2.0 blok, som med original krumtap er sikker på ihvertfald 300hk.
    Køln/cologne V6eren i hhv. 2.8 (4udstødningsporte) og 2.9 (6 udstødningsporte) i 12v er ikke til at slå ihjel (har prøvet i 5år nu) men trykladet, der skal man ikke op på ret meget mere end 200hk før gearkasse ikke kan holde og så begynder stempler heller ikke at ku holde smiley

Og mht en "rigtig" Cosworth motor, så er det simpelthen utroligt hvad stumper der står Cosworth på koster (medmindre de har været i en Scorpio) og før man har en køreklar motor/drivlinie, ja så kan man lige så godt købe smedede stempler, turbo manifold og programmerbar motorstyring af nyt samt en motor at bygge på til mindre.

• #6   12. dec 2015 okey men har hørt doch motoren burde ku holde hvis jeg skifter top pakning og anden brandstof pumpe og indjectors og en anden euc/programbar motorstyring

• #7   16. dec 2015 #5
    Der er mange xr4i folk vil bare sjældent af med dem, ellers kan de findes til omkring 30.000 kr. Der blev kun kun lavet 250 xr8 og dem vil folk ikke af med.

• #8   25. dec 2015 Du kan godt komme turbo på en dohc. Endda med STD kompression. Men hold den under 1bar. Turbotecnics lavede i sin tid sæt i Danmark kendes de som Kolstrup turbo kit ( total ens kits) de kørte 0.6 - 0.7 bar og smed 170hk. Og op til 200-220hk er muligt på dem.

Kik evt på http://forum.fordsierraclub.co.uk

Du skal ikke tage af stempeltoppen. Da det er kompressions trykket der ender med at dræbe stemplerne.

Og hvis du ender med en flok mennesker der mener dohc 8v motoren fra Ford ikke kan tunes N/A eller med tryk så snakker de af ren uvidenhed.

• #9   25. dec 2015 Møffe. Det du siger med at tage af stempeltoppen er selvmodsigende..

• #10   25. dec 2015 Fortæl hvorfor?

• #11   25. dec 2015 Formålet med at tage af stemplet er jo netop for at mindske kompressionstrykket?

• #12   25. dec 2015 Er den. Er formålet med en turbo ikke at forøge cylinderfyldningen og derved kompressionstrykket, så ved at fjerne matriale har man kun lavet et svagt sted svagere. Men hvad er den rigtige kompression på en 8v gademotor med feks 250hk som mål? Eller skal vi hellere sige 220 hk.

Kommentér på:
turbo i sierra

Annonce