Større motor E36 = mere på krogen? {{forumTopicSubject}}
Halløjsa derude!
Jeg har en E36 316i, som jeg ellers er glad for, men som så mange andre vil jeg gerne have noget mere power. Har flere muligheder, men i den sidste ende vil jeg nok helst have en 328 motor i (der er allerede større bremser på bilen).
Vil ikke bare sælge bilen og købe en anden, da de er meget svære at finde i så god stand, og samtidig ved jeg lige nøjagtig hvad der er lavet ved den jeg har, hvilke bøsninger der er er skiftet, at undervogn er 110% iorden og alt det der.
Hvis jeg så sætter en 328 drivline i, og betaler afgift af en 328... Er det så muligt at få alle de andre tekniske detaljer med, såsom hvor meget jeg må trække med bilen? Min 316 må vist nok slæbe 1250kg mener jeg, hvor en 328 er over 1600kg - men kan det lade sig gøre, eller er skat bare slet ikke til at hugge eller stikke i?
Mvh. Mike
dec 2012
Følger: 61 Følgere: 98 Biler: 17 Emner: 272 Svar: 795
dec 2008
Følger: 41 Følgere: 78 Biler: 5 Emner: 162 Svar: 2.161
sep 2010
Følger: 15 Følgere: 15 Biler: 1 Emner: 74 Svar: 2.155
Ved import får de jo bla. stelnummer på bilen, hvor de så udfra kan finde typegodkendelsen - og på en bil, hvor stelnummer oprindelig er fra en 316i, så er det jo kun de 1250kg eller hvad det nu er, som de taster ind, da det er det bilen er typegodkendt til, men i og med jeg isætter anden drivline, gælder den ikke længere.
Det jeg er i tvivl om er, hvorvidt Skat kan finde ud af sådan noget, eller om de bare er fuldstændig blæst oveni, og ikke vil nogenting.
Større motor E36 = mere på krogen?