{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
680 visninger | Oprettet:

Nødprogram 1,9tdi 105hk golf 5 {{forumTopicSubject}}

Min golf melder fejlen

16618 - boost pressur regulation
P0234 - 000 - Limit exceeded (overholdt condition)
Fredede Fram:
RPM: 2940 /min
Torque: 300Nm
Speed: 135km/l
Load: 100.0%
Voldtage 14,36V

Når den melder denne fejl går den helt i nødprogram og det er nødvendigt at slukke bilen og tænde den igen før der er lidt træk i den. Når den er i nødprogrammet er det tydeligt at turboen ikke laver tryg og først gør det når bilen har været slukket.
Den laver første ordentligt tryk ved 2800 omdr.
Alle vakumslanger er umiddelbart intakte og uden fejl.
Vakumdåsen bevæger sig når bilen startes og når der gasses op. Dog besvæger den sig langsomt, er det naturligt?
Kan der være tale om nogen sensorer der er ude af drift eller defekte

Takker på forhånd for hjælpen. Søger et brugbart svar så jeg ikke bare smider penge efter en ny turbo.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nødprogram 1,9tdi 105hk golf 5
  • #1   21. dec 2015 Tilsodet VNT.


  • #2   21. dec 2015 Ny turbo, det er det variable skovlhjul der sidder fast

  • #4   21. dec 2015 Enig. Byt til nyt.

  • #5   22. dec 2015 Hvis du har mod på at rense lorten, kAn den måske. Måske. Reddes,, nr 1 er at skille turbo ad og rense.
    Nr2 er forrør af, så du er helt oppe ved turboen, så i udstødningssiden, sprøjte egr rens/skum og rustløsner ind, blænde af, motionere vnt, fortsætte det en del gange til armen går let.


  • #6   22. dec 2015 Enig med Johan.. Det kan forsøges...det bedste er at pille turboen af og rense den indvendigt.. Ellers pil forrøret af og rens den nedefra.. Med turbo rens / ovn rens ( kan virke men bedst at få turboen af og rense den)...
    Men er det et værksted du skal have til at gøre det.( vil gerne anbefale fredslund....hvis du bor i området ).... Så er det lettest at skifte turboen...
    Kan du selv skifte turboen så køb en orig renoveret.. Eller visse har gode erfaringer med en Kina turbo ( foretrækker selv orig renoveret).. Kan godt være det koster lidt penge... Meeeen den dag der er turbo udfald under en acceleration .. Så var det en go investering


Kommentér på:
Nødprogram 1,9tdi 105hk golf 5

Annonce