Nødprogram 1,9tdi 105hk golf 5 {{forumTopicSubject}}
Min golf melder fejlen
16618 - boost pressur regulation
P0234 - 000 - Limit exceeded (overholdt condition)
Fredede Fram:
RPM: 2940 /min
Torque: 300Nm
Speed: 135km/l
Load: 100.0%
Voldtage 14,36V
Når den melder denne fejl går den helt i nødprogram og det er nødvendigt at slukke bilen og tænde den igen før der er lidt træk i den. Når den er i nødprogrammet er det tydeligt at turboen ikke laver tryg og først gør det når bilen har været slukket.
Den laver første ordentligt tryk ved 2800 omdr.
Alle vakumslanger er umiddelbart intakte og uden fejl.
Vakumdåsen bevæger sig når bilen startes og når der gasses op. Dog besvæger den sig langsomt, er det naturligt?
Kan der være tale om nogen sensorer der er ude af drift eller defekte
Takker på forhånd for hjælpen. Søger et brugbart svar så jeg ikke bare smider penge efter en ny turbo.
apr 2006
Følger: 30 Følgere: 33 Biler: 1 Emner: 105 Svar: 4.134
maj 2015
Følger: 1 Følgere: 4 Emner: 15 Svar: 746
aug 2003
Følger: 40 Følgere: 85 Biler: 7 Emner: 2 Svar: 1.798
aug 2008
Følger: 15 Følgere: 9 Biler: 5 Emner: 42 Svar: 2.623
Nr2 er forrør af, så du er helt oppe ved turboen, så i udstødningssiden, sprøjte egr rens/skum og rustløsner ind, blænde af, motionere vnt, fortsætte det en del gange til armen går let.
jul 2008
Følger: 2 Følgere: 18 Emner: 2 Svar: 3.544
Men er det et værksted du skal have til at gøre det.( vil gerne anbefale fredslund....hvis du bor i området ).... Så er det lettest at skifte turboen...
Kan du selv skifte turboen så køb en orig renoveret.. Eller visse har gode erfaringer med en Kina turbo ( foretrækker selv orig renoveret).. Kan godt være det koster lidt penge... Meeeen den dag der er turbo udfald under en acceleration .. Så var det en go investering
Nødprogram 1,9tdi 105hk golf 5