{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
726 visninger | Oprettet:

Opbygning af ETA 2,7 {{forumTopicSubject}}

hej, skal til at renovere en Eta motor til en E30.
har 325i topstykke (885) hvor der kommer en helt ny komplet knast sæt i, 325i knast. vælger en standard knast, fordi jeg ikke gider at have den skal køre ujævnt ved lave omdr, hvilket den ville komme til hvis jeg smed en skarpere i.

Motronic 1,3 motorstyring. ( 0 261 200 173 )
Portet 325i indsugningsmanifold.

Køber ny bananmanifold hos koed
samt nye stempelringe

Lyder det som en fin setup? noget jeg måske burde ændre? eller være opmærksom på?
har snakket med andre som også har haft lignende, og deres smed ca 180hk. det er vel ikke urealistisk, er det?


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Nedtagning af to lamper 700 kr.
  • opvaskemaskine montering 700 kr.
  • Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Opbygning af ETA 2,7
  • #2   25. dec 2015 Har bare snakket med flere som, netop smed skarpere knast i som dig, hvilket resultere i at de går ujævnt i tomgang, eller ved bykørsel ved lave omdr.
    ved godt at det højst sandsynligt lige ville give 12-17hk mere med en skarpere knast, men dem kan jeg godt undvære, hvis den nu kom til at køre ujævnt.

    tror nu sagtens det ville komme til at spille med en ny std 325 knast, tror du ik :)?


  • #4   25. dec 2015
    Knasten skal være meget skarp før det påvirker tomgangen i en m20 motor, dem der bliver solgt rundt omkring plejer at være helt fine.
    Den optimale løsning er bare at få den chippet samtidig. Dvs sende bilen til en tuningsekpsert med rullefelt, og så få mappet en motorstyring som passer til lige præcis det setup man kører.


  • #5   27. jan 2016 Bedre at få en ny styring på der kan du hente både brændstof økonomi og HK og rolig motor gang.

Kommentér på:
Opbygning af ETA 2,7

Annonce