Opbygning af ETA 2,7 {{forumTopicSubject}}
hej, skal til at renovere en Eta motor til en E30.
har 325i topstykke (885) hvor der kommer en helt ny komplet knast sæt i, 325i knast. vælger en standard knast, fordi jeg ikke gider at have den skal køre ujævnt ved lave omdr, hvilket den ville komme til hvis jeg smed en skarpere i.
Motronic 1,3 motorstyring. ( 0 261 200 173 )
Portet 325i indsugningsmanifold.
Køber ny bananmanifold hos koed
samt nye stempelringe
Lyder det som en fin setup? noget jeg måske burde ændre? eller være opmærksom på?
har snakket med andre som også har haft lignende, og deres smed ca 180hk. det er vel ikke urealistisk, er det?
jan 2012
Følger: 5 Følgere: 4 Emner: 26 Svar: 62
ved godt at det højst sandsynligt lige ville give 12-17hk mere med en skarpere knast, men dem kan jeg godt undvære, hvis den nu kom til at køre ujævnt.
tror nu sagtens det ville komme til at spille med en ny std 325 knast, tror du ik :)?
apr 2013
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 14 Svar: 539
Knasten skal være meget skarp før det påvirker tomgangen i en m20 motor, dem der bliver solgt rundt omkring plejer at være helt fine.
Den optimale løsning er bare at få den chippet samtidig. Dvs sende bilen til en tuningsekpsert med rullefelt, og så få mappet en motorstyring som passer til lige præcis det setup man kører.
okt 2005
Følger: 113 Følgere: 114 Biler: 5 Emner: 90 Svar: 691
Opbygning af ETA 2,7