{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.646 visninger | Oprettet:

Martin K
Martin K
Følger: 1 Emner: 7 Svar: 9

Chiptuning af BMW E36 316i compact {{forumTopicSubject}}

Hej
Synes min bil kunne trænge til lidt mere motorydelse og tænkte derfor på en chiptuning. Nogle der har erfaring med det og evt kan sige noget om hvor meget mere ydelse jeg kan få. Hvor man kan få det henne og hvad prisen ca. ligger i? smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af to lamper 700 kr.
  • opvaskemaskine montering 700 kr.
  • Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Chiptuning af BMW E36 316i compact
  • #1   15. jan 2016 Regn med ca 3-5hk til ca 4-5000 kroner, som kort og godt betyder at du ikke vil kunne mærke det på andet end pengepungen.

100% spild af penge - der er intet potentiale i den motor.

Der vil helt sikkert være nogle brugere, som foreslår dig diverse ting som "IAT tuning", skift af udstødning og luftfilter - og så er logikken at jo mere en bil larmer, jo mere power har den. Sandheden er dog at man i bedste fald, vil få 0hk ud af det - oftere mister man noget.

• #3   15. jan 2016 Hvis man virkelig ved hvad man laver, så kan man sikkert sagtens få masser af hk ud af den med portning / planing af top, afvejning af roterende dele, anden knast, indsugningstragte, bananmanifold, udstødning og en indkøring med en god styreboks - så kan man måske finde 220 småhysteriske hk, men hvis man virkelig ved hvad man laver, spørger man ikke på et forum - så går man bare igang. smiley

Til daglig transport, er man i 999 ud af 1000 tilfælde, bedre tjent med at skifte bilen ud til en større model.

• #4   15. jan 2016 Jeg fik 25hk på min 1.9 E46, men som de andre siger - så din motor nok for lille til at kunne chippes til noget mærkbart. - 10HK ville være godt, hvis du kunne få det ud af den, men det svært, regn mere med 5-7hk smiley

• Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator

Følger: 4 Følgere: 64 Biler: 1 Emner: 217 Svar: 5.892
    #5   15. jan 2016 meget billigere at købe en 325 eller 328 istedet

• #6   15. jan 2016 jeg ved af erfaring at de motore snildt yder 140hk blot ved chip og skarp knast, men igen det er 8000,- for et par ekstra hk,

• Martin K
    Martin K Tilmeldt:
    jan 2015

Følger: 1 Emner: 7 Svar: 9
    #7   16. jan 2016 Okay, kan nok ikke gøre så meget ved den motor som ligger i nu. Takker for hjælpen smiley

• #8   30. jan 2016 hiv motoren ud og smid en 1.8 i det gjorde jeg ved min

• #9   4. mar 2017 Passer en 1.8 direkte på en 1.6 gearkasse Danni P?

Kommentér på:
Chiptuning af BMW E36 316i compact

Annonce