974 visninger
|
Oprettet:
søger megasquirt guru {{forumTopicSubject}}
Hej
har en bmw e34 med en m30b35 med turbo. jeg har monteret megasquirt 2 pnp. bilen er kørt ind, og kører bare fint
kunne godt tænke mig noget lauch control, men er bestemt ikke en Haj til sådan noget motorstyring. så ville hører om der sad en guru derude, som havde lyst til og give lidt hjælp.
mvh daniel
maj 2010
Følger: 11 Følgere: 21 Biler: 1 Emner: 3 Svar: 620
Det første du skal gøre, er at få monteret en kontakt på din koblings pedal.
Jeg har selv godt erfaringer med at placere "switch" punktet lige der hvor koblingen begynder at tage godt ved. (Hvis du trykker med hånden er det lige der hvor du skal til at lægge kræfter i)
Den ene side af switchen skal til stel, og den anden skal til din MS styrring. Afh. af hvordan du montere switchen så skal du bruge henholdsvis NC eller NO funktionen i switchen.
Jeg har lavet 2 forskellige setup's:
1.
En switch med en meget lang switch arm, så den kan holdes aktiveres i hele koblings armens vandring.
Noget i denne stil:
https://dk.rs-online.com/web/p/mikroswitche/4728336/?searchTerm=microswitch+lang&relevancy-data=636F3D3126696E3D4931384E4C446573635461786F6E6F6D794272616E645365617263685465726D266C753D6461266D6D3D6D617463687061727469616C6D617826706D3D5E5B5C707B4C7D2D5C707B5A737D5D2B2426706F3D353426736E3D592673743D4B4559574F52445F4D554C54495F414C5048412673633D592677633D4E4F4E45267573743D6D6963726F737769746368206C616E6726
Jeg har så monteret det på et beslag så den kan justeres switchens placering i forhold til koblingspunktet.
Grunden til at vi nu laver løsning 2 er at vi slipper for at skulle håndtere slør i pedal og ud-bøjning i switch arm mm.
2.
Den seneste løsning har været med en induktiv føler, men det er lidt mere bøvlet og der skal typisk lide mere elektronik til for at får det til at virke.
MS2:
Se i tunerstudio hvilke indgang du kan bruge til Launch control, check at den ikke bliver anvendt til andet, og så skal den wires op i stikket. Jeg kender ikke lige PNP modellen, men den skulle have 2 digitale inputs hvoraf den en kan bruge.
Generelt oplevelse:
Jeg bruger ikke selv launch control, så jeg syntes at det er alt for svært at få en god start, det hele går op i hjulspind, tilgengæld kan samme setup bruges til flat shift som virker perfekt og forhindre turbo tøven efter gearskift.
Men start med kontakten.
Håber at ovenstående giver mening.
/Steffen
okt 2007
Følger: 31 Følgere: 27 Biler: 1 Emner: 110 Svar: 422
maj 2010
Følger: 11 Følgere: 21 Biler: 1 Emner: 3 Svar: 620
Det kommer lidt an på hvor meget det haster? Men det kan vi måske godt finde ud af.
/Steffen
okt 2007
Følger: 31 Følgere: 27 Biler: 1 Emner: 110 Svar: 422
maj 2010
Følger: 11 Følgere: 21 Biler: 1 Emner: 3 Svar: 620
/Steffen
okt 2007
Følger: 31 Følgere: 27 Biler: 1 Emner: 110 Svar: 422
søger megasquirt guru