{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
908 visninger | Oprettet:

Joachim N
Joachim N
Følger: 1 Emner: 11 Svar: 41

Motor skift priser på Passat {{forumTopicSubject}}

Hej BG!

Jeg har en Passat 3b 1.8 20v som jeg gerne vil have mere skub i..

Planen er at bytte motoren ud med en 1.8t i stedet..

Ved sådan en motor kan skaffes for under 10 kg.. Men hvordan med omregistrering og syn osv? Hvor dyrt bliver det?
Håber i kan hjælpe

God dag smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Motor skift priser på Passat
  • #1   26. feb 2016 Sælg den
    Køb en 1,8t

• Joachim N
    Joachim N Tilmeldt:
    feb 2016

#2   26. feb 2016 Nu spurgte jeg ikke hvad der bedst kunne betale sig, men hvad det ville koste at skifte motoren med omregistrering osv

• #3   26. feb 2016 Så vidt jeg har forstået det, er det lovligt at ombygge en 1,8 til 1,8t, da bilen findes med denne motor i forvejen, og den holder sig under en 20% effektforøgelse. Så du skal vel bare igennem et registreringsyn, og have en ny registreringsattest.(jeg kender ikke helt proceduren) Ingen ny afgift, med mindre du vil have bremser og lignende med.

• Joachim N
    Joachim N Tilmeldt:
    feb 2016

#4   26. feb 2016 Tak for svar!

• #5   26. feb 2016 Nu er jeg ikke helt pro i reglerne, men mig bekendt gælder 20% reglen ikke når det gælder trykladning?

• #7   26. feb 2016 smiley

Ja har du jo fået svar på i et tidligere forum emne....

Så du kender prisen på motoren osv. ser det ud til, så hvad det vil koste, skal du jo nok spørge din mekkerven, hvis det er ham der skal lave det for dig.

Hvad angår registrerings synet, koster det jo alt after hvilken synshal du bruger i dit område, for bilen er jo afmeldt, og kan jo ikke omregistreres som du jo spørger til, og måske den skal til syn her i maj, hvis der skal plader på den, da den ikke har været til registreingssyn i de seneste 10 år., så den må jo følge årsdagen for første registrering, hvis den da ikke har fået et registreringssyn i perioden mellem 2004 - 2006. men ellers har resten at synene jo været periodesyn, som ikke rykker synsdatoen.

Så du skal jo nok ligge nye nummerplader oven i registrerings synet, så måske det kommer til at koste knap, 2000,-kr. at få den på plader igen, ud over de ting den evt. fejler, samt motorskiftet og arbejdsløn.

• #9   26. feb 2016 http://audiclub.dk/forum/viewtopic.php?f=19&t=25814&view=print - Læs nederste kommentarer

Tror også der er flere brugere herinde der kan bekræfte det for dig Claus.

• #12   26. feb 2016 Nej selvfølgelig kan han ikke bruge andres førstehånds erfaringer til noget, og ej heller det faktum, at det er blevet gjort et utal af gange før. Men som sagt, mon ikke der er nogle brugere herinde, der har et håndgribeligt bevis til dem der tvivler.

Kommentér på:
Motor skift priser på Passat

Annonce