{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
715 visninger | Oprettet:

FK
FK
Tilmeldt:
3. jul 2008
Følger: 1 Emner: 15 Svar: 49

Boost Controller {{forumTopicSubject}}

Min boost controller virker ikke som den skal. Har konstateret at der ikke kommer 12V ud til 3-vejs ventilen, målt i tomgang.
Spørgsmålet: Så vidt jeg har forstået skal ventilen have 12V for at lukke luften ud i atmosfæren istedet for at sende den til wastegate aktuatoren, hvor den så ved det valgte tryk på Boost controlleren afbryder spændingen til ventilen, så luften kan åbne wastegaten. Altså: har jeg ikke ret i at der bør være 12V ud til ventilen når jeg har startet bilen? Og hvis ja, kan der være andre grunde til at der ikke er spænding, end at boost controlleren er færdig?
Vil gerne være helt sikker på at fejlen ligger i boost controlleren inden jeg køber ny.. Den der sidder i er en billig en der hedder noget i retning af BCU+ P.I.T., sådan en ebay model vidst nok.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Boost Controller
  • #1   1. mar 2016 Jeg er ret sikker på at ventilen åbner til atmosfæren når den bliver aktiveret.

  • FK
    FK Tilmeldt:
    jul 2008

    Følger: 1 Emner: 15 Svar: 49
    #2   1. mar 2016 Lige præcis, det var også det jeg skrev:) men siden den ikke bliver aktiveret da der ikke kommer strøm derud, er det så sikkert at det er boost controlleren der fejler noget, eller kan der være andre grunde?

  • #3   1. mar 2016 Men det er jo nemt lige at teste om ventilen fungerer som den skal.

  • FK
    FK Tilmeldt:
    jul 2008

    Følger: 1 Emner: 15 Svar: 49
    #4   1. mar 2016 Ventilen fungere fint, men den får ingen strøm, så derfor bliver den ikke aktiveret

  • #5   1. mar 2016 Evt opsætning af din controller

  • FK
    FK Tilmeldt:
    jul 2008

    Følger: 1 Emner: 15 Svar: 49
    #6   1. mar 2016 Har forsøgt flere gange, og den er sat til omkring 1 bars tryk. Derfor synes jeg også bare den burde aktivere ventilen

  • #7   1. mar 2016 Ja hvis ikke du kan få den til at lade med 1 bar og ventilen fungerer som den skal så er det jo nok controller der er defekt

  • FK
    FK Tilmeldt:
    jul 2008

    Følger: 1 Emner: 15 Svar: 49
    #8   1. mar 2016 Altså ventilen bliver aldrig aktiveret, så det er bare som at køre med tryk slangen direkte på wastegate aktuatoren.

  • #9   1. mar 2016 Ja så er der nok kun en vej smiley

  • FK
    FK Tilmeldt:
    jul 2008

    Følger: 1 Emner: 15 Svar: 49
    #10   1. mar 2016 Når jeg starter bilen, og dermed også controlleren, så kan jeg ikke måle noget mellem de 2 ledninger. Men sætter jeg den ene målepind på minus på batteriet, så kan jeg måle 10,5V med den anden pind på en af ledningerne til ventilen, og det er ligemegey hvilken jeg sætter den anden målepind på. Gør jeg det samme bare med den ene målepind på plus istedet for minus, viser den ca 3V. Noget siger mig at controlleren ikke spytter minus ud til ventilen

Kommentér på:
Boost Controller

Annonce