{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.103 visninger | Oprettet:

Scirocco {{forumTopicSubject}}

HÅBER PÅ HJÆLP

Jeg har for nyligt chiptunet min VW Scirocco 1.4 TSI
Lige siden chiptuningen, hakker den sådan i optrækket når man træder pedalen i bund.
Det mærkes som om den taber trykket lyn hurtigt igen og igen.
Den er chiptunet hos chiptuning.nu og de har haft den oppe ved dem for at dobbelt tjekke om det er deres chiptuning der fejler noget, men det er det ikke, det er mekanisk der er noget galt.
De foreslog jeg skulle skifte blow-off ventilen, er gjort og det hjalp ikke. Derudover er tændrørene også skiftet, også et forslag fra deres side af, hjalp heller ikke:/
De foreslår nu at jeg skal skifte tændspoler, men gider ikke bare blive ved med at skifte dele uden at vide om det overhovedet er det der er galt ? Den er blevet tjekket for fejl og den melder ingen fejl, og min mekaniker mener også at min bil burde melde fejl hvis det var tændspolerne der var noget med.

Er der evt. et klogt hovede herinde der ved hvad der er galt ???
Er det en utæt slange ?? eller en slange der ikke kan holde til det?? hva del er det der ikke kan klare den ekstra belastning? chiptuneren siger bilen sagtens kan holde til det mekanisk, han har chiptunet sådan mange gange uden problemer smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Scirocco
  • #3   10. mar 2016 evt lmm? gap på tændrør? brændstoffilter?

  • #4   11. mar 2016 Jeg havde en Ibiza Cupra. Det i bund og grund samme motor som din.. Den begyndte at hakke ved fuld gas.. Min var dog ikke chippet, bitte små ryk og gerne ved lave omdrejninger og fuld gas, Det startede i det små og blev værre og var til sidst i hele omdrejningsområdet. VW er kendt for rigtig mange fejl på deres biler, på din model kan bla nævnes Kædeproblemer, DSG7 koblinger hvis din har autometgear også bla Tændspoler.. Jeg fik skiftet alle 4 tændspoler og motoren kørte som en drøm igen. Det gav jeg 5-6000 kr for inkl alt hos AR Auto i køge. Min meldte heller ikke fejl i starten, men da hukkeriet blev ret slemt til sidst begyndte motorlampen at lyse med mellemrum

Kommentér på:
Scirocco

Annonce