{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.924 visninger | Oprettet:

Effekt at hente 1.8T ? {{forumTopicSubject}}

Hej Bilgalleri

Spørgsmålet går på at hvis jeg har en 1.8T AGU med k03s turbo, intercooler, downpipe, som de store opgraderinger, og den skal så selvfølgelig køres ind, MEN, vil der være noget at hente og det skal måles lidt kontra pris på at skifte manifold og indsugningslange som de 2 linkes under ?

http://www.qualitec.dk/vw-golf-mk4-18t-bora-18t-bettle-18t-intake-pipe - 1250kr

http://www.qualitec.dk/orginal-18t-manifold-high-flow - 1000kr

Altså jeg kan godt læse hvad de skriver, men målsætningen er ca. de 230 hk og jeg har jo skiftet de dele, som oftes gør den største ændring, så synes at smide 2250kr plus nye bolte også til manifold, måske kunne undværes, hvis det kun giver lidt før spool og 5 hk måske, så tror jeg ikke det gør mig noget, men kunne jo være nogen havde erfaringer ?
Også med det qulitec skriver om at manifolden flækker ? kør normalt ikke som død og ødelæggelse alligevel, skal bare have lidt mere overskud.

Håber i har nogle erfaringer eller ideer i kunne tænke jer at dele med mig smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Effekt at hente 1.8T ?
  • #2   3. apr 2016 Tror de 2250,- er spildt, så meget får du heller ikke ud af det, jeg ville hellere råde dig til at opgradere dyserne da det som regelt er der der kommer til at være mangel på mad til at kunne hive over 200hk ud af dem, samt opgradere din benzintryksregulator til en 4 bars istedet for de 3 bar originalt smiley

  • #3   3. apr 2016 tjek ! det var også planen, skrev jeg bare ikk, men tænker lidt det samme som dig smiley det eneste jeg tænkte på var kun om det manifold skulle flække for så kunne jeg jo ligeså godt skifte det, men synes ikke jeg har hørt om mange der har været uheldige på den front ?

  • #4   3. apr 2016 Nej ikke på støbejernsmanifoldene, de er sgu solide! Men problemet opstår når man køber de billige i rustfri hvis svejsningerne er dårlige eller godstykkelsen ikke er stor nok smiley

  • #5   3. apr 2016 arha, ja det giver mening smiley

  • #6   3. apr 2016 Men hvis du alligevel havde tænkt dig at åbne op for det, hvorfor så ikke købe en k04-001 turbo til den og komme op omkring 250 HK? smiley

  • #7   3. apr 2016 Det er kun fordi jeg har muligheden for at få fat i en k03s med dyser til små penge som kun har gået 32.000 hvor min egen k03 har gået 250.000 og den vil jeg helst ikke chippe, så hellere så fat i sådan og så kører det ind, skulle bare lige sikre mig at jeg ikke behøvede en masse mere smiley

  • #8   3. apr 2016 Det var ikke langt den havde gået nej smiley

    Jeg overvejede selv en k04-015 til min A4 men jeg besluttede mig for at nu går jeg fandme "hele" vejen (uden at åbne motoren) og smider følgende på bilen:

    - gt2871 turbo
    - t25 turbomanifold
    - 450 ml dyser
    - audi tt 225 luftmassemåler
    - walbro benzin pumpe
    - 4 bars trykregulator
    - 3" ren rør hele vejen til bagpot uden katalysator
    - Sachs performance svinghjul
    - Sachs performance kobling
    - Sachs performance trykfod
    - Sachs performance udrykkerleje
    - 10w60 olie
    - autobahn88 front monteret intercooler

    Og ja... Aaaalt det løse småpjat der eller høre med dertil (går i gang i weekenden smiley )


  • #9   3. apr 2016 Fedt ! jeg har selv overvejet det, men det bliver bare over det dobbelte jeg skal betale, fordi jeg mangler alle de småting, som pludselig ikke kan holde og tvunget til at opgrade resten af udstødning også osv. så tror jeg styre mit handicap, men synes det er fedt du springer ud i det ! smiley

  • #10   3. apr 2016 Blev sgu også dyrere end først antaget! 25000 er der da blevet brugt indtil videre, faandme slemt og mangler så lige mønten til indkøringen på 5000,-

    Men ja jeg går efter 300+ HK men omkring de 350 smiley

    Ps. Kobling var en 500NM zintermetal smiley


  • #11   3. apr 2016 præcis, jeg satser på at kunne holde mit på omkring 15.000 med alt hvad der skal til smiley og så må jeg "nøjes" med 230, men også fint nok til mig, når jeg går fra 150 og dertil smiley

  • #12   3. apr 2016 Jeg går også fra 150 smiley men jeg tænkte også bare: "fuck det, nu det nu!"
    Haha


  • #13   3. apr 2016 støbejerns manifolden der sider på fra standart flækker og revner for et godt ord,har skiftet dem på 2 passater nu
    dog har jeg aldrig oplevet det på den tværliggende motor i nu,men ville helt sikkert overvejer at skifte,nu du alligevel skal igang
    skiftede på min da den var flækket næsten hele vejen rundt.


  • #14   3. apr 2016 Det har jeg godt nok ikke oplevet før, ikke støbejern, kun de rustfrie smiley

  • #15   3. apr 2016 Standart støbejerns manifolden jo
    men ikke dem til 2860 ladere osv


  • #16   7. apr 2016 På med en k04-001 Simon. Det er plug&play og det dur bare!

Kommentér på:
Effekt at hente 1.8T ?

Annonce