Jeg søger en rullefelts attest! {{forumTopicSubject}}
Jeg er efterhånden ved at have rullet de 10.000 kilometer i Mazda'en, som en rimelig anerkendt "tuner" fortalte mig, var en god ide, inden man begyndte at chiptune..
Jeg har siden da søgt med lys og lygte, efter en Før/efter attest fra et rullefelt som kan vise mig kurven af både moment og hestekræfter..
Da jeg ikke er interreseret i at bilen kun laver mere power over 4-4500 omdr.
Er der nogen der kender et sted jeg kan se en sådan før/efter attest? Syntes jeg har prøvet alle de danske - engelske - amerikanske hjemmesider.
Og Google har jeg også brugt flittigt, men måske jeg bare søger på det forkerte?
Bilen er en Mazda 3 SkyActiv-G 120 hk. og de kan eftersigende chippes til 170-180 hk, men som sagt er det mig lidt lige meget, hvis det først er efter 4-4500 omdr, at der er forskel..
På forhånd tak, og fortsat god weekend.
Online Tilmeldt:
apr 2006
Følger: 22 Følgere: 61 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.626
Du får rullet din egen bil inden chipningen er udført, han kører den så ind/chipper en, og laver en ny måling.. = Du har din før og efter, som du kan bruge til noget
apr 2008
Følger: 15 Følgere: 21 Biler: 8 Emner: 22 Svar: 264
apr 2008
Følger: 15 Følgere: 21 Biler: 8 Emner: 22 Svar: 264
Men igen, det er en universal chip, og de snakker bla. at den eneste forskel er gasspjældåbningen og der ved ikke rigtig noget forskel før 4-4500 omdr.. men hvis nu man fik fredslund (f.eks) til at køre den ind, hvad vil jeg så kunne forvente?
okt 2004
Følger: 87 Følgere: 82 Biler: 9 Emner: 213 Svar: 8.533
apr 2008
Følger: 15 Følgere: 21 Biler: 8 Emner: 22 Svar: 264
Men fedt du gad at søge for mig
okt 2004
Følger: 87 Følgere: 82 Biler: 9 Emner: 213 Svar: 8.533
Nægter at tror at et luftfilter giver +15%
apr 2008
Følger: 15 Følgere: 21 Biler: 8 Emner: 22 Svar: 264
Online Tilmeldt:
apr 2006
Følger: 22 Følgere: 61 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.626
Mere skal du nok ikke forvente at trække ud af en suge motor
feb 2015
Følger: 5 Følgere: 38 Biler: 2 Emner: 13 Svar: 403
Hvis du får, lad os sige 40 hk, samt et ordenlig skub nm. Så kan du selvfølgelig mærke det.
apr 2008
Følger: 15 Følgere: 21 Biler: 8 Emner: 22 Svar: 264
kan man mærke det? og ved hvilke Omdr er det at de 20 Nm ekstra kommer?
feb 2015
Følger: 5 Følgere: 38 Biler: 2 Emner: 13 Svar: 403
Jeg går stærkt ud fra den er med turbo.
apr 2008
Følger: 15 Følgere: 21 Biler: 8 Emner: 22 Svar: 264
på benzin
feb 2015
Følger: 5 Følgere: 38 Biler: 2 Emner: 13 Svar: 403
okt 2004
Følger: 87 Følgere: 82 Biler: 9 Emner: 213 Svar: 8.533
apr 2008
Følger: 15 Følgere: 21 Biler: 8 Emner: 22 Svar: 264
men også at volvo lavede nogen motorer, som var identisk, som man også kunne chippe helt åndsvagt selvom det kun er på sug..
feb 2015
Følger: 5 Følgere: 38 Biler: 2 Emner: 13 Svar: 403
okt 2004
Følger: 87 Følgere: 82 Biler: 9 Emner: 213 Svar: 8.533
Gasspjældet begrænser luftindtaget elektronisk ved kun at holde det halvt åbent.
De beskriver det samme omkring mazda'en
feb 2015
Følger: 5 Følgere: 38 Biler: 2 Emner: 13 Svar: 403
feb 2015
Følger: 5 Følgere: 38 Biler: 2 Emner: 13 Svar: 403
apr 2008
Følger: 15 Følgere: 21 Biler: 8 Emner: 22 Svar: 264
er det noget man kan mærke? f.eks acceleration på motorvej med og uden campingvogn..
feb 2013
Følger: 5 Følgere: 9 Biler: 2 Emner: 17 Svar: 2.794
Du vil kun kunne mærke det ved 4-5000 omdrejninger.
Moment forøgelsen tror jeg ikke du vil mærke i hverdagen.
Men 170-180 hk er da fint hvis du mangler lidt trækkraft i de høje omdrejninger
apr 2008
Følger: 15 Følgere: 21 Biler: 8 Emner: 22 Svar: 264
aug 2008
Følger: 19 Følgere: 23 Biler: 1 Emner: 30 Svar: 1.241
feb 2015
Følger: 5 Følgere: 38 Biler: 2 Emner: 13 Svar: 403
feb 2015
Følger: 5 Følgere: 38 Biler: 2 Emner: 13 Svar: 403
apr 2008
Følger: 15 Følgere: 21 Biler: 8 Emner: 22 Svar: 264
Men en diesel version af min, er bare pænt meget dyre, + den går ikke synderlig meget længere literen, og så er der alverdens ting der kan gå i stykker, og så er vægtafgiften højere -selv Mazda sagde til mig at det egentlig ikke kunne svare sig at købe dieselen i mit tilfælde med 20-30000 km/årligt..
Spørgsmålet med den her jeg har på benzin, er mere om ikke det er dumt, at give x antal kroner, for at få flere heste - som ligger i et område man aldrig (næsten) bruger..
okt 2004
Følger: 87 Følgere: 82 Biler: 9 Emner: 213 Svar: 8.533
Hvor mange omdrejninger ligger motoren på ved lande- og motorvejskørsel?
apr 2008
Følger: 15 Følgere: 21 Biler: 8 Emner: 22 Svar: 264
feb 2013
Følger: 5 Følgere: 9 Biler: 2 Emner: 17 Svar: 2.794
Der er ikke meget forskel under 5000 omdrejninger.
http://www.kreatormocy.pl/wp-content/uploads/2015/05/vw_up_10_60ps_man_wykres.jpg
aug 2008
Følger: 19 Følgere: 23 Biler: 1 Emner: 30 Svar: 1.241
apr 2008
Følger: 15 Følgere: 21 Biler: 8 Emner: 22 Svar: 264
apr 2006
Følger: 80 Følgere: 86 Biler: 7 Emner: 27 Svar: 1.876
Jeg kan forestille mig at det er en neddroslet Mazda 3 SkyActiv-G 165 hk, så det er jo data fra sådan en du skal gå ud fra
aug 2008
Følger: 19 Følgere: 23 Biler: 1 Emner: 30 Svar: 1.241
okt 2004
Følger: 87 Følgere: 82 Biler: 9 Emner: 213 Svar: 8.533
Det er rigtig fint!
apr 2008
Følger: 15 Følgere: 21 Biler: 8 Emner: 22 Svar: 264
Hvorfor fanden tænkte jeg ikke på det? den prøver jeg lige at lure på!
Men igen, vil det blive lidt bedre når nu det er en chiptuning vi snakker om.
feb 2015
Følger: 5 Følgere: 38 Biler: 2 Emner: 13 Svar: 403
Jeg synes bare at jeg plejer at se en forbedring over hele kurven på de fleste attester jeg har set.
feb 2015
Følger: 5 Følgere: 38 Biler: 2 Emner: 13 Svar: 403
Men Hellcat vil du virkelig mene at en mazda med 120 hk som så får 17-180 hk ikke har en forbedring over hele linjen?
Det vil jeg godt nok blive forbavset over, hvis det kun er efter 5-5500 omdrejninger at man kan se det.
apr 2008
Følger: 15 Følgere: 21 Biler: 8 Emner: 22 Svar: 264
du kan godt følge mig i at tuningen er fuldstændig ligegyldig, hvis nu det kun er i den høje ende af feltet, som kræfterne kommer i..
feb 2015
Følger: 5 Følgere: 38 Biler: 2 Emner: 13 Svar: 403
apr 2006
Følger: 80 Følgere: 86 Biler: 7 Emner: 27 Svar: 1.876
apr 2008
Følger: 15 Følgere: 21 Biler: 8 Emner: 22 Svar: 264
apr 2006
Følger: 80 Følgere: 86 Biler: 7 Emner: 27 Svar: 1.876
apr 2008
Følger: 15 Følgere: 21 Biler: 8 Emner: 22 Svar: 264
for det er sku nok lidt sjældent at jeg er der oppe.
apr 2008
Følger: 15 Følgere: 21 Biler: 8 Emner: 22 Svar: 264
feb 2013
Følger: 5 Følgere: 9 Biler: 2 Emner: 17 Svar: 2.794
Så må du bare ændre kørestil eller købe en diesel bil
Hvem skal chiptune den ?
okt 2004
Følger: 87 Følgere: 82 Biler: 9 Emner: 213 Svar: 8.533
apr 2006
Følger: 80 Følgere: 86 Biler: 7 Emner: 27 Svar: 1.876
okt 2004
Følger: 87 Følgere: 82 Biler: 9 Emner: 213 Svar: 8.533
okt 2004
Følger: 87 Følgere: 82 Biler: 9 Emner: 213 Svar: 8.533
apr 2008
Følger: 15 Følgere: 21 Biler: 8 Emner: 22 Svar: 264
And now the revised engine, along with BBR's Starchip ECU calibration the peak power increases to 185 hp at 6,300 rpm. In addition the 2.0-liter Skyactic-G 's torque levels rise with a total of 173 lb.ft at 4,000 rpm and over 150 lb. ft between 3,000 and 6,500rpm
Så altså ca 200 nm allerede fra 3000. så begynder der at ligne noget.. så må jeg bare håbe at de danske tunere kan levere det samme ca..
apr 2008
Følger: 15 Følgere: 21 Biler: 8 Emner: 22 Svar: 264
apr 2006
Følger: 80 Følgere: 86 Biler: 7 Emner: 27 Svar: 1.876
apr 2008
Følger: 15 Følgere: 21 Biler: 8 Emner: 22 Svar: 264
apr 2006
Følger: 80 Følgere: 86 Biler: 7 Emner: 27 Svar: 1.876
Nej det gør de så ikke, 500-1000km og så får de lov til at levere varen, kan de ikke holde til det, så er der noget galt
apr 2006
Følger: 80 Følgere: 86 Biler: 7 Emner: 27 Svar: 1.876
Jeg har selv været den tur igennem
Jeg ville personlig holde mig til en standart fil fra 165hk version.
apr 2008
Følger: 15 Følgere: 21 Biler: 8 Emner: 22 Svar: 264
apr 2008
Følger: 15 Følgere: 21 Biler: 8 Emner: 22 Svar: 264
aug 2008
Følger: 14 Følgere: 9 Biler: 5 Emner: 42 Svar: 2.613
Ring til de mest brugte tunere herhjemme. Fredslunds, scAntune. Ritter.
RING. Som i grib knoglen, og tag en snak med dem om dit behov osv. HVIs ingen af dem har erfaring med din type bil/motor, kunne du jo være fræk og spørge om din vogn kunne være forsøgskaning med forskellige maps, mod afslag i prisen.
jul 2007
Følger: 6 Følgere: 4 Biler: 1 Svar: 247
Men ved hjælp af en programmerbar Unichip fra Dashtec, fik jeg forøget både moment og hestekræfter med ca. 15%. Alfa'en fik bedre træk fra omkring 17-1800 omd/minutet. Det var lidt dyrt, ca. 5000
Jeg fik det gjort her http://www.tsmotor.com/sida.php?id=61
Der er også henvisning til 2 danske centre som forhandler deres produkter.
Jeg søger en rullefelts attest!