{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.387 visninger | Oprettet:

Tragte til 45mm spjældhuse {{forumTopicSubject}}

Hej bilgalleri.

Har nu søgt og søgt nettet tyndt på det her emne. Kan simpelhen ikke finde et svar jeg kan bruge til noget (jeg forstår)

Jeg har en gammel Mercedes Benz 2,3 Evo med dvs opgraderinger af motoren. Overboret til overstørelse stempler, banan, skarpe knaster, megasquad motorstyring, 40%spær i bagtøj osv. osv.

På motoren er også monteret et 4x45mm Toyota spjælhuse. Og her kommer det så:

Vil gerne have monteret tragte på mine spjælhusene men hvordan finder man frem den helt rette længde / Conus på dem?
Er der en Udregning man kan bruge eller en som gider at hjælpe mig til regne frem til den rette længde.

Har set denne tabel men hverken jeg eller min mekanikker kan forstå bruge tabellen http://www.qualitec.dk/45-x-19mm-stbt-jenvey-tragt

Hjæææælp venner!!??!!
Ved godt dette ikke er en helt let opgave ??

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fix en lampe 620 kr.
  • Opsætning af stikkontakt til vaskemaskine 500 kr.
  • Shelf units need fixing to wall 650 kr.
  • Varme i radiator - stiften virker ikke 800 kr.
  • IKEA PAX garderobeskab 2.500 kr.
  • Samle to pax skabe uden låger 650 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Tragte til 45mm spjældhuse
  • #1   20. jul 2016 snak med dem fra qualitec?

• #2   20. jul 2016 Nu spurgte jeg jo så om nogle her inde kunne hjælpe mig, søgte nogle som havde forsøgt sig med dette eller vidste lidt om det

• #4   20. jul 2016 Jeg har arbejdet rigtig meget med webere og dellorto og her bruger man også tragte. Tommelfinger-reglen er at jo længere tragte man kan få på jo bedre når vi snakker race.

Korte tragte giver bundtræk ved de lave omdrejninger og lange tragte giver en meget jævn og "smooth" kurve ved højere omdrejninger. Derfor har nogle biler, bla.a Porsche variabel længde tragte så den ændrer længden på tragtene efter omdrejninger for at få det optimalt hele tiden.

Det betyder så for dig ligesom med alt andet tuning at hvis man giver ekstra et sted, mister man noget et andet sted. Så spørgsmålet er hvad du vil have motoren er bedst til. Rene omdrejninger i toppen af skalaen eller jævnt bundtræk ved lave omdrejninger.

• #5   20. jul 2016 I forhold til peak performance har det også rigtig meget at sige. Der er en fed artikel her hvor de henter næsten 20hk på at ændre længden på tragten på en TVR.

https://nwmobilemechanicdotcom.wordpress.com/2012/11/28/optimizing-volumetric-efficiency-with-inlet-runner-length-pulse-tuning/

• #6   20. jul 2016 Prøv at tage fat i Henrik DS (Wolf 3d) han bor på nordfyn. Han har flowbænk og kan højst sandsynligt flowe de korrekte tragte til dig ?

• #7   20. jul 2016 R U H :
    "Tommelfinger-reglen er at jo længere tragte man kan få på jo bedre når vi snakker race.
    Korte tragte giver bundtræk ved de lave omdrejninger og lange tragte giver en meget jævn og "smooth" kurve ved højere omdrejninger."

Omvendt.
    Korte indsugningsvej har høj frekvens for resonering, lang indsugningsvej har lav frekvens for resonering.
    Derfor der er så lange indsugningsmanifolder på mange biler også, det er for at give mere moment, i bytte for effekt i toppen af omdrejningerne, hvor ingen personbil alligevel befinder sig.
    Så kan det godt være at lange tragte giver en mere blød kurve, men det er så kun fordi man kvæler spidseffekt og får en mere bred/jævn kurve.

Kommentér på:
Tragte til 45mm spjældhuse

Annonce