Fiesta 1.6TDCI opgrader turbo og chip ???? {{forumTopicSubject}}
Hej alle,
Jeg overvejer at chip optimer min Fiesta 1.6TDCI ECO 90Hk versionen fra 2010..
Men er lidt i tvivl om den Garrett GT1544V turbo kan styres af min motorstyring, har haft kontakt med Scantune og de skrev fgl.
"Reguleringen skal være den samme på den nye turbo. Man kan ikke gå fra konventionel regulering til VNT, da det kræver en helt anden styring."
Turbohaus skrev til mig at der er mange der anvender den større turbo på 90Hk så er lidt i tvivl om hvordan jeg lige skal forholde mig.
Men de er da begge vakuum reguleret, og kan ses her
http://www.turbohuse.dk/431369944/category/888303/peugeot
Nu er jeg altså ikke meget inde i det turbo så kunne en sige mig om det har noget på sig ?
Er der forskel på de 2 typer turbo bortset fra at den en kan bruges op til ca 120Hk (den originale) og den fra 109Hk model kan lever op til 150Hk.
Har fundet denne vejledning
file:///C:/Users/Roadrunner/Desktop/GT1544V-turbo-110injector-upgrade-guide-1600HDI-TDCI.pdf
Her står der at man ikke må køre i den før den er justeret i softwaren, men ifg. Turbohaus sker der ikke noget ved at køre i den til optimering ??
okt 2009
Følgere: 6 Emner: 16 Svar: 1.327
En turbo med VNT, der regulere vingeren på udstødningssiden alt efter hvor meget turbotryk der er brug for, og den har ingen vastegate.
Og her er der en lille video https://www.youtube.com/watch?v=69B5K3OX6Pw
jan 2005
Følger: 3 Følgere: 42 Biler: 1 Emner: 50 Svar: 2.447
okt 2009
Følgere: 6 Emner: 16 Svar: 1.327
Hvorimod VNT turboen Regulere på møllen som jeg linker til, der starter turboen ved et lavere rpm
110hp motoren med VNT turboen har normalt en intercooler
jan 2005
Følger: 3 Følgere: 42 Biler: 1 Emner: 50 Svar: 2.447
Turbohaus skrev ellers til mig at der var mange der brugte turboen fra 109Hk på 90Hk modellen og at det sagtens kunne bruges og køres ind via chip optimering.
Han skrev også at jeg sagtens kunne køre med den større turbo før den chippes men ifg. linket længere oppe så må man heller ikke det.
men 115hk/260Nm er nu også nok til fiestaen, det er hvad scantune skriver den min. får med den originale turbo.
nov 2016
Følger: 19 Følgere: 384 Biler: 4 Emner: 5 Svar: 9.550
okt 2013
Følger: 1 Svar: 1
Hvad fandt du ud af ? Kan den originale fiesta motorstyring kodes til at køre med GT1544V VNT turbo eller skal man i stedet vælge en større wastegate turbo?
Mvh Kasper
jan 2005
Følger: 3 Følgere: 42 Biler: 1 Emner: 50 Svar: 2.447
Fiesta 1.6TDCI opgrader turbo og chip ????