{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.972 visninger | Oprettet:

Fiesta 1.6TDCI opgrader turbo og chip ???? {{forumTopicSubject}}

Hej alle,
Jeg overvejer at chip optimer min Fiesta 1.6TDCI ECO 90Hk versionen fra 2010..
Men er lidt i tvivl om den Garrett GT1544V turbo kan styres af min motorstyring, har haft kontakt med Scantune og de skrev fgl.

"Reguleringen skal være den samme på den nye turbo. Man kan ikke gå fra konventionel regulering til VNT, da det kræver en helt anden styring."

Turbohaus skrev til mig at der er mange der anvender den større turbo på 90Hk så er lidt i tvivl om hvordan jeg lige skal forholde mig.

Men de er da begge vakuum reguleret, og kan ses her
http://www.turbohuse.dk/431369944/category/888303/peugeot


Nu er jeg altså ikke meget inde i det turbo så kunne en sige mig om det har noget på sig ?
Er der forskel på de 2 typer turbo bortset fra at den en kan bruges op til ca 120Hk (den originale) og den fra 109Hk model kan lever op til 150Hk.

Har fundet denne vejledning
file:///C:/Users/Roadrunner/Desktop/GT1544V-turbo-110injector-upgrade-guide-1600HDI-TDCI.pdf

Her står der at man ikke må køre i den før den er justeret i softwaren, men ifg. Turbohaus sker der ikke noget ved at køre i den til optimering ??



Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Fiesta 1.6TDCI opgrader turbo og chip ????
  • Daniel C
    Daniel C Tilmeldt:
    okt 2009

    Følgere: 6 Emner: 16 Svar: 1.327
    #1   28. nov 2016 Din er med fast møllevinger på udstødningssiden.
    En turbo med VNT, der regulere vingeren på udstødningssiden alt efter hvor meget turbotryk der er brug for, og den har ingen vastegate.
    Og her er der en lille video https://www.youtube.com/watch?v=69B5K3OX6Pw


  • #3   28. nov 2016 Men de 2 turbo modeller er vel styret ens altså vakuum styret, er der andre forskelle ?

  • Daniel C
    Daniel C Tilmeldt:
    okt 2009

    Følgere: 6 Emner: 16 Svar: 1.327
    #5   28. nov 2016 Din har et vakuum styret spjæld (Waste gate)der lukker udstødningsgassen uden om møllen, og turboområdet starter længer oppe i rpm området
    Hvorimod VNT turboen Regulere på møllen som jeg linker til, der starter turboen ved et lavere rpm
    110hp motoren med VNT turboen har normalt en intercooler


  • #7   29. nov 2016 Min har nu også en intercooler, men vil det så sige at det kræver en anden motorstyring som de skrev til mig fra Scantune?
    Turbohaus skrev ellers til mig at der var mange der brugte turboen fra 109Hk på 90Hk modellen og at det sagtens kunne bruges og køres ind via chip optimering.
    Han skrev også at jeg sagtens kunne køre med den større turbo før den chippes men ifg. linket længere oppe så må man heller ikke det.
    men 115hk/260Nm er nu også nok til fiestaen, det er hvad scantune skriver den min. får med den originale turbo.


  • #8   29. nov 2016 Du burte også kunne køre med den ind til den bliver chippet men den vil nok være lidt langsommer da vacum bliver aktiveret ved Højer omdrejninger og du vil nok få en motorlampe der kan komme til at lyse og måske bilen kommer til at gå i nødprogram vis den giver for lidt eller for meget ladetryk ved de forkerte omdrejninger men vis det var mig hade jeg sat den på men jeg hade nok også funden en turbo med udstødning manifold også så jeg var sikkert på det passet over og der kan jo også været noget du skal have lavet om på dit førrør for at få det til at passe men jeg hade så også fundet 4 brugte dysser fra 109 hk for skulle den ud og chippes/køres ind så kunne man jo lige så godt få det meste med første gang ca 150 hk

  • Kasper S
    Kasper S Tilmeldt:
    okt 2013

    Følger: 1 Svar: 1
    #9   30. apr 2018 Hej Søren A
    Hvad fandt du ud af ? Kan den originale fiesta motorstyring kodes til at køre med GT1544V VNT turbo eller skal man i stedet vælge en større wastegate turbo?
    Mvh Kasper


  • #10   30. apr 2018 ikke mig bekendt, Scantune kan ikke, Spørgsmålet er vel om der skal en helt anden fil til for at få det til at funger, så tror det bliver for dyrt at rode med.

Kommentér på:
Fiesta 1.6TDCI opgrader turbo og chip ????

Annonce