{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
781 visninger | Oprettet:

tuning af corsa a c16xel {{forumTopicSubject}}

skal til og renovere min corsa a top, hvad skal der skiftes til for at få det optimale Max ud af sådan en... tænker allerede, anden knast, portet topstykke, anden udstødning.. men ved ikke hvad det optimale er på sådan en lille maskine, nogle der kender til det?
på forhånd tak! smiley


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Samle 1 hjørneskab og 1 reol 1.500 kr.
  • Opsætning af lampe i lampeudtag 500 kr.
  • Opsætning af rispapirlampe 650 kr.
  • Fikset automatisk rullegardin 400 kr.
  • Reparation af udendørslys 1.002 kr.
  • Nedtagning af gammelt blikskur 7.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  tuning af corsa a c16xel
  • rene L
    rene L Tilmeldt:
    dec 2013

    Følgere: 6 Emner: 33 Svar: 2.412
    #1   21. jan 2017 en stor pengepung er det første du skal have ellers en renoveret bund knast flow dobbelt karps eller spjældhuse motor styring osv men mellem 30 og 70 kg det er dyrt at tune meget dyrt

  • #2   21. jan 2017 Alt er jo muligt, men først må vi vide hvad du vil ofre på det?
    160 hk er muligt, 125-140 er mere realistisk.


  • #3   21. jan 2017 tænker nok 130+ er mest realistisk og tænker man kommer langt med 5-7000 kroner?

  • #4   21. jan 2017 er det en 8v eller 16v motor

    er det en 8v, så kan du montere 16v stempler for og hæve komprisionen.

    men så skal man passe på med og plane topppen for meget,

    ellers flækker stemplerne


  • #5   21. jan 2017 8v

  • rene L
    rene L Tilmeldt:
    dec 2013

    Følgere: 6 Emner: 33 Svar: 2.412
    #6   21. jan 2017 5 til 7000 hehe nej det kommer du ingen vegne med det koster det at få den kørt ind når alt er samlet og klar til indkøring men det finder du ud af hen af vejen

  • #7   21. jan 2017 For de nævnte 7.000 kan du få lavet toppen komplet så den står med renoverede ventiler og sæder, planslebet, fræst og poleret alle kanaler så flow er optimalt, dvs toppen behøver ikke af igen senere, når du vil have flere hk, det får du ved at sætte bananmanifold og udstødningssystem med højere flow på, anden indsugningsmanifold med 2 dobbeltkarburatorer.
    Hver gang du ændrer noget skal det i princippet køres ind, både for at få effekt og moment, men også sikre at den ikke går med for mager blanding, for så står den af, temperaturen inde i forbrændingsrummet stiger og stemplerne smelter, sparebøssen,
    Knastakslen, den er væsentlig, hvor skal effekten ligge, skal det være street, race eller track?
    Alle disse ændringer gør at middeltrykket forøges voldsomt, det ligger større tryk på krumtap og lejer, skulle det have været renoveret først? Det finder du ud af hvis det står af, forfra igen!
    Det er en jungle uden garantier, det eneste der er sikkert er at det koster kassen.
    Samler du ind af brugte dele, så går der så lang tid at inden du bliver færdig er nået til en ny fase i dit liv, du skal ikke have en tunet bil, siger din kæreste eller kone, men klemmer du ballerne sammen og bruger alle de penge du kan så hurtigt som du kan tjene dem, så får du på kort tid lavet en god motor der så på en gang kan køres ind og derefter nydes, indtil der kommer en mislyd.
    For 7.000 kan jeg hjælpe dig med knast og topstykke komplet, tror jeg.


  • #8   21. jan 2017 tak for svar:-)

  • rene L
    rene L Tilmeldt:
    dec 2013

    Følgere: 6 Emner: 33 Svar: 2.412
    #9   21. jan 2017 tror nu at en top koster mere at få lavet men nu er toppen jo bare en del af "set uppet" der skal som minimum en banan og en 2,5 udstødning på før en top vil give effekt

  • #10   21. jan 2017 ja ja så langt er jeg med..
    har knast nu, banan, andet udstødning så det bare at få sendt en top afsted smiley


  • #11   21. jan 2017 Rene

    Ikke korrekt og korrekt!


  • rene L
    rene L Tilmeldt:
    dec 2013

    Følgere: 6 Emner: 33 Svar: 2.412
    #12   21. jan 2017 msåke det kan laves for den penge men tvivler det skal jo laves af en der ved hvordan man flower det er jo ikke bare lige som at pille plumpen på en gammel maxi hehe

  • #13   21. jan 2017 Toppen kan laves med flow for ca 3.500 en knast 2.000 og et pakningssæt til en tusse evt nogen nye ventiler

  • rene L
    rene L Tilmeldt:
    dec 2013

    Følgere: 6 Emner: 33 Svar: 2.412
    #14   21. jan 2017 ok skal den lægge noget seriøst skal den også have nogle store madkasser karps eller spjældhuse så er der også en forstærket kobling der skal til så den ikke bare smider den ved det første lyskryds ræs

  • #15   22. jan 2017 Med alle de dele du har så er det jo straks tættere på virkelighed, så det er bare at få toppen sendt afsted, til Westspeed eller en anden.
    Kunne da godt tænke mig at prøve noget af i vores 9-aksede Doosan MX2500 drejecenter.



  • #16   22. jan 2017 Får man ikke de rette dimensioner på kobling og fjedre, så er det jo om igen, og det koster penge hver gang, så gør det riftigt første gang.

  • DisConFlubberated
    DisConFlubberated Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.725
    #17   22. jan 2017 C16XEL er så vidt jeg ved en 16v maskine. C16SE er 8v. 16v motoren er nemmere at hive hk ud af, som i seriøst meget nemmere. Den laver 106 hk i corsa b, og en C16SE laver 98/100/102 eller 106 for en C16SEI, så vidt jeg lige husker. Jeg havde fundet en 16v og smidt den i, i stedet for. Det er et meget bedre udgangspunkt.

  • DisConFlubberated
    DisConFlubberated Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.725
    #18   22. jan 2017 Allan - Den lyder vild den 9-aksede maskine, kan du lave portning med den?

  • #19   22. jan 2017 Det kunne man godt, men vi har ikke 3-D modulet til SolidCam, men kunne nok sagtens via maskinens egen Fanuc 18i-TB styring lave noget der hen ad.
    På den seneste model; MX3100 er der på deres promo-video bearbejding af en komplet V8 blok i alu.

    https://www.youtube.com/watch?v=e9N3k5gXWvo



  • DisConFlubberated
    DisConFlubberated Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.725
    #20   22. jan 2017 Den er vild nok, det var en ret god præsentation af sådan en maskine.

  • #21   24. jan 2017 Det ka aldrig gå, det kan den slet ikke bære smiley

    Eller hva L-ron smiley


  • #22   24. jan 2017 Der er ingen biler der kan bære en tuning, det er penge væk med det samme, men VIL man tune, så er det det man skal gøre, uanset pris, det er jo en hobby.

Kommentér på:
tuning af corsa a c16xel

Annonce