638 visninger
|
Oprettet:
Audi A6 2.0 TFSI, kobling fedter ved 3.500 rpm {{forumTopicSubject}}
Når jeg træder godt til på gassen, så fedter koblingen ved de 3.500 hvor turboen rigtigt sparker til. Den stiger måske et par hundrede rpm og falder så igen. Det sker i alle gear på nær 2. (har af gode grunde ikke prøvet i 1.).
https://www.sachsperformance.com/en/clutch-kit/performance-clutch-sachs/performance-clutch-kit-001424-001707
Er det nok at få en stærkere kobling eller skal jeg også have "flywheel"?
Hvor svært er det at lave. Skal jeg tage til Flensburg på autoriseret værksted? Eller bare tage et uautoriseret i Danmark?
apr 2006
Følger: 80 Følgere: 86 Biler: 7 Emner: 27 Svar: 1.876
En ny standart kobling kan fint håndtere de hk der kan trækkes ud af en 2.0 tfsi med k03 turbo, og den kan også klare en optimeret cupra.
Det kit du linker til er en stærk kobling og kan holde til en del, men alt efter hvor mange km dit nuværende svinghjul har kørt, så ville jeg nok få monteret et nyt svinghjul i samme ombæring.
apr 2007
Følger: 1 Emner: 23 Svar: 58
Hvad vil du anbefale af kobling og svinghjul?
Har ikke noget imod at give et par tusinde ekstra for noget der er bedre, nu når der alligevel skal betales mekanikerløn.
Audi A6 2.0 TFSI, kobling fedter ved 3.500 rpm