Chiptuning {{forumTopicSubject}}
Hey bg
Kunne rigtigt godt tænke mig st optimere min lille Ibiza 1,4 TDI på et tidspunkt med nogle flere newtonmeter.
Jeg har fået et tilbud af WD tuning, nogen der kender til dem ?
sep 2011
Følger: 4 Følgere: 38 Biler: 2 Emner: 31 Svar: 5.481
feb 2017
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 4
Tak for svaret - rart at vide, at man kan regne med den.
okt 2010
Følger: 30 Følgere: 37 Biler: 2 Emner: 137 Svar: 15.839
Om de kan deres pis eller ej skal jeg ikke kunne sige, syntes dog at havde læst nogle stykker der fik andre til at køre dem om efterfølgende fordi de ikke var tilfredse
jun 2013
Følger: 6 Følgere: 14 Biler: 2 Emner: 76 Svar: 1.603
nov 2013
Følger: 21 Følgere: 18 Emner: 12 Svar: 142
Rent fagligt har jeg lidt kendskab til dem:
Kender en der fik tunet sin touran hos dem. Efterfølgende udlæste jeg bilens fil på grund af at jeg skulle tjekke at bilens EGR også var blevet slået fra da min kammerat var i tvivl om det fulgte med i tuningen. Der var flere steder hvor "drivers wish" mappet virkede som begrænsningen og nogle andre steder hvor "torque limiting" mappet gjorde og nogle enkelte tredje steder hvor det var "smoke mappet" som virkede som begrænsningen.
Nogle enkelte steder var bilen også justeret til at sprøjte så meget brændstof ind at det ikke kunne lade sig gøre med den justering der var i "Duration map" og "SOI map".
Jeg vil ikke decideret sige at det var en direkte dårlig tuning, men jeg kan personligt godt lide at tuningen kun er begrænset i en af mappene f.eks. at man først justerer drivers wish, derefter smoke limiteren og til sidst torque limiteren og det så efterfølgende er torque limiteren der virker som den "endelige begrænsning"
Det kan godt være at det bare er en dum vane jeg har fået og derfor også vil have at alle andre gør det. Dette gør det bestemt ikke til en dårlig tuning vil jeg lige understrege.
Man kan så diskutere om det andet med duration mappet og SOI mappet er en "dårlig tuning" eller om det bare er ren forglemmelse eller man har misset det eller regnet forkert.
Jeg synes at det var en udemærket tuning men for at få de sidste point med, skulle der måske være en lille smule mere struktur over tuningen. (Igen - det kan også bare være mit OCD
Bestemt ikke noget at jeg ville lade mig skræmme af og det virker generelt som om de har godt styr på det.
Ud over WD tuning kan jeg anbefale Thomas Landberg/chiptuning.nu
feb 2017
Tak for det fine og dybdegående svar! Jeg kigger også lige på landberg!
apr 2005
Følger: 2 Følgere: 28 Emner: 48 Svar: 384
jan 2008
Følger: 6 Følgere: 6 Biler: 4 Emner: 6 Svar: 156
Kan du huske hvem du snakkede med? For Rune som laver optimering hos WD er i mine øjne jordens flinkeste mand og er meget ydmyg og samtidig rigtig rigtig dygtig og jeg ved at han laver filer for mange andre Chiptunings firmaer i Danmark og Tyskland.
Jesper f
Ja det eneste minus ved dem er at de tit er svære at komme i kontakt med, de har rigtig travlt og har nogle gange svært ved at følge med mht. kundekontakt.
Det bedste er at køre ind til dem og få en snak med Rune hvis man bor i nærheden, det fortryder man aldrig.
Stor anbefaling til WD herfra også! I mine øjne kan de deres kram og de er ikke bange for at bruge flere timer sammen med dig hvis man har et custom motor setup uden merpris.
jun 2009
Følger: 6 Følgere: 18 Biler: 5 Emner: 130 Svar: 4.007
Jeg ser begge parter som professionelle tunere, så bonussen de hver især har:
Landberg fordi man kan få den rullet - APR fordi så kan man slå det fra og til på fartpiloten.
jan 2008
Følger: 6 Følgere: 6 Biler: 4 Emner: 6 Svar: 156
Er APR ikke super dyre i forhold til Landberg eller hvordan ser det ud? Og man kan jo altid få rullet bilen eks. hos et Bosch værksted hvis det var det der afgjorde.
sep 2007
Følger: 13 Følgere: 26 Biler: 7 Emner: 6 Svar: 2.279
Det er mit indtryk at WD presser bilerne mere.
jun 2009
Følger: 6 Følgere: 18 Biler: 5 Emner: 130 Svar: 4.007
Jeg vil gerne give 1.000 kr mere hvis det galt min nattesøvn over om bilen brækker sig
WD har ikke fået mig til at overveje dem endnu
sep 2007
Det er bedst at hente effekt over en bred mange forskellige parametre.
sep 2007
Jeg har så sent som idag skevet med Thomas.
Men underbyg endelig din teori med beviser.
okt 2010
Ved ikke hvem der kommer til at styre deres nye biks i Helsinge. Men min ven vil der op med sin Touran... Jeg springer selv chip over med denne bil. Da den har rundet 444.000km
apr 2006
Følger: 13 Følgere: 11 Biler: 1 Emner: 7 Svar: 7
feb 2017
okt 2010
dec 2008
Følger: 62 Følgere: 61 Biler: 5 Emner: 34 Svar: 229
Nu optimere vi også biler
( TuneUp - Slagelse )
Og bliver det gjort ordenligt så forurener den ikke mere end original.
sep 2007
Chiptuning