645 visninger
|
Oprettet:
Volvo b230et {{forumTopicSubject}}
Hej bg jeg har en 740 med b230et motor og Megasquirt og jeg har i dag lige lagt en k-knast i men den går meget mærkelig i tomgang ka det virkelig forvirre Megasquirten eller har jeg gjort noget andet galt uder montering motoren står på mærkerne osv
maj 2010
Følger: 11 Følgere: 21 Biler: 1 Emner: 3 Svar: 620
Den simple løsning kunne være at hæve den lidt i tomgang, hvad er din AFR i tomgang? Evt. Prøv at lege lidt med tændingen ved de lave omdrejninger?
/Steffen
okt 2005
Følger: 29 Følgere: 29 Biler: 8 Emner: 149 Svar: 499
maj 2015
Følger: 1 Følgere: 3 Emner: 20 Svar: 45
okt 2011
Følger: 5 Følgere: 12 Biler: 4 Emner: 9 Svar: 1.356
maj 2010
Følger: 11 Følgere: 21 Biler: 1 Emner: 3 Svar: 620
Når man roder med motor tuning på benzin, er et AFR ur et must, så det må være den første anbefaling at får det installeret.
Så skal du huske at en "T" knast er den mest konservative knast VOLVO nogen sinde har lavet, det er mig ubegribelig hvad den laver i en Turbo motor.
Så den giver en meget kultiveret tomgang, og ingen træk ved høje omdrejninger.
Så det er T = Træls.
Hvad var resultatet af at ændre ved tændingen i tomgang?
Hvilken MS version kører du med og hvad styrer den/hvilke optioner bruger du?
/Steffen
PS: Kører selv med MS3
okt 2011
Følger: 5 Følgere: 12 Biler: 4 Emner: 9 Svar: 1.356
Men ja, kan man overhovedet køre MS uden AFR ur til selve styringen? Det er da bare at åbne softwaren op for at kigge, frem for at købe et ur.
Til trods for det, tun for guds skyld ikke på noget uden AFR uret, det er en af de basic ting der bare SKAL være der, det kan hurtigt afsløre fejl.
maj 2015
Følger: 1 Følgere: 3 Emner: 20 Svar: 45
Volvo b230et