{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
645 visninger | Oprettet:

Volvo b230et {{forumTopicSubject}}

Hej bg jeg har en 740 med b230et motor og Megasquirt og jeg har i dag lige lagt en k-knast i men den går meget mærkelig i tomgang ka det virkelig forvirre Megasquirten eller har jeg gjort noget andet galt uder montering motoren står på mærkerne osv

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Volvo b230et
  • #1   10. maj 2017 Jeg tænker at det nok er meget naturligt at den går lidt anderledes, med sådan en knast, havde du en T knast i før?

Den simple løsning kunne være at hæve den lidt i tomgang, hvad er din AFR i tomgang? Evt. Prøv at lege lidt med tændingen ved de lave omdrejninger?

/Steffen

• #2   10. maj 2017 de går jo anderledes med skarb knast de halter og vælter i tomgang.

• #3   14. maj 2017 har ikk såen en AFR og ja jeg havede såen en T knast i før

• #4   14. maj 2017 Du kan skuda ikke have DIY motorstyring på, uden AFR ur. Du kan da som minimum tage computeren frem, og kigge efter det..

• #5   14. maj 2017 Morten: Meget direkte skrevet, men jeg er meget enig.

Når man roder med motor tuning på benzin, er et AFR ur et must, så det må være den første anbefaling at får det installeret.

Så skal du huske at en "T" knast er den mest konservative knast VOLVO nogen sinde har lavet, det er mig ubegribelig hvad den laver i en Turbo motor.
    Så den giver en meget kultiveret tomgang, og ingen træk ved høje omdrejninger.
    Så det er T = Træls.

Hvad var resultatet af at ændre ved tændingen i tomgang?
    Hvilken MS version kører du med og hvad styrer den/hvilke optioner bruger du?

/Steffen

PS: Kører selv med MS3

• #6   14. maj 2017 Ja, beklager tonen. Kom til at hidse mig op der smiley

Men ja, kan man overhovedet køre MS uden AFR ur til selve styringen? Det er da bare at åbne softwaren op for at kigge, frem for at købe et ur.

Til trods for det, tun for guds skyld ikke på noget uden AFR uret, det er en af de basic ting der bare SKAL være der, det kan hurtigt afsløre fejl.

• #7   16. maj 2017 ja ska også ha såen et i men har satme ikk nået det har haft travlt med andre ting ved det godt det er en godt ide og jeg har ikk en p9 port i min computer smiley

Kommentér på:
Volvo b230et

Annonce