{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.340 visninger | Oprettet:

Mercedes-Benz
Mercedes-Benz
Tilmeldt:
3. sep 2017
Følger: 18 Emner: 2 Svar: 2

Værdi af bil efter chiptuning {{forumTopicSubject}}

(Mercedes-Benz c200 2,2 2013 w204)

Jeg har fået chiptunet min mercedes i udlandet så den nu har 205 hestekræfter istedet for 136.
Jeg ville gerne opgradere til en CLA Og vil derfor sælge min nuværende Mercedes,mit spørgsmål er, om jeg skal oplyse på bilbasen at den er chiptunet eller om der måske er nogen der kan kontakte skat, fordi den er ulovligt tunet. Og hvordan påvirker det min bils værdi, burde den være mere eller mindre værd?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Værdi af bil efter chiptuning
  • #1   4. sep 2017 Var jeg en potentiel køber ville jeg gerne vide hvis den var chippet. Umiddelbart vil jeg sige at den er mindre værd med chip fremfor en i samme stand som slet ikke har været rodet med

  • #2   4. sep 2017 Hvorfor skulle den være direkte ulovlig? Det er jo ikke sådan at det udløser nu reg. afgift bare fordi den er chippet.

    Men jeg ville klart oplyse det


  • #3   4. sep 2017 Det er det da.. Den er tunet med mere en 20% så det er da en ny afgift så vidt jeg ved..? Men selvfølgelig skal den kommende køber da vide det.
    Men du behøver ikke skrive det på bilbasen, men gør dem lige opmærksom på det når de skriver eller ringer.
    Jeg syntes også biler bliver mindre værd af det, men jeg får også mine biler chippet.. Wonder why? smiley


  • #4   4. sep 2017 Den vil klart være mindre værd, så det er dyrere, end folk normalt regner med, at få en bil chippet. Men netop derfor er det også vigtigt at oplyse. Mange vælger at undlade det, men det er noget fusk.

    SKAT har dog intet imod, at man gør det, så du behøver ikke være bange for, at de ser din annonce.


  • #5   4. sep 2017 Til den dem der siger 20 procent, læs lige dette:

    Det er KUN ved motor skift den regel gælder

    http://m.magacin.dk/motorcykler/gaa-amok-du-maa-gerne-tune-din-motor/ar8140


  • #6   4. sep 2017 Haha, useriøs artikel!

    Ikke at det som sådan er forkert, hvad de skriver. Men man kan ikke tage seriøst, at de nærmest kun har med som en indskudt sætning, at bilen da også liiiige skal kunne synes og godkendes. Det har jo altid været den del, der er sværest, og som de facto nærmest har gjort al tuning ulovligt i Danmark, da det simpelthen er for dyrt at skaffe pågældende dokumentation.


  • #7   4. sep 2017 Når ja. Men syn og godkendelse hos en synsmand kontra SKAT er jo helt forskellig.

    Bare for at mane den skrøne helt til jorden.

    Hvordan skulle en synsmand i øvrigt opdage en chiptuning/gøre noget ved det?


  • #8   4. sep 2017 Det er ikke så meget den risiko, men mere risikoen for, at det opdages i forbindelse med en ulykke eller lignende. Det kan have meget uheldige konsekvenser forsikringsmæssigt.

    Men det var såmænd heller ikke for at sige dig imod eller noget. Som du kan se på mit eget indlæg, er jeg helt enig smiley
    Det er bare artiklen, der er useriøs.


  • #9   4. sep 2017 reglen er skam god nok, der er intet ulovligt at i at tune på den originale motor.
    Chiptuning skal dog være af en godkendt kaliber for at bilen kan synes med det, og når det er gjort i udlandet, så kan det godt give kvaler på den front, især med dokumentationen.

    Der hvor vi skal tilbage til emnet, er om du mener det er en værdi forøgelse eller forringelse.
    Lige i dette tilfælde, mener jeg det klart er negativ værdi.
    Du har forøget den med 50% i ydelse, hvilket er en del, set ud fra komponenternes holdbarhed. De fleste tuningsfirmaer her i landet, lægger ca 25% ovenpå ydelsen i forbindelse med en optimering.
    Derudover er det gjort i udlandet, det er jo et problem på dokumentationens side, og kan blive et problem til syn hvis dens udledning ikke er korrekt, og tro mig, det kan ses på testen. Jeg havde det i min gamle passat, og den poppede lige en røgprøve med 3,26 i værdi, hvor den maks måtte have været på 0,8.... selv synsmanden var ved at falde ud af bilen af chok.

    Så desværre, var det mig som var potentiel køber, så gik jeg langt udenom den der.


  • #10   4. sep 2017 Den der artikel fra magacin er værdiløs, det er reglerne fra Fstyr der er de vigtige i den her sammenhæng og som i de fleste tilfælde gør chiptuning ulovlig da dokumentationen mangler og koster en formue at lave, stort set ingen chiptuning har den fornødne godkendelse.
    Hvad angår din bil så synes jeg man er forpligtet til at fortælle om en chiptuning.


  • #11   4. sep 2017 Bilens værdi falder voldsomt ved Chip. Selvom det ofte gør en masse godt for motoren. Eks EGR Off... Men er den chippet ser mange det som en bil der har fået tæv.
    Folk er ufattelig fordomsfulde desværre

    Men nu da du ved den er chippet så er det go skik at oplyse det..


  • #12   4. sep 2017 oplys de hk den er født med, og skriv der efter den er chippet. og ikke mere så er det skreven .

  • #13   4. sep 2017 hvis det er et problem så fjern dog chippen hvis det er igennem styreboksen?

  • #14   4. sep 2017 De fleste seriøse danske chippere tilbyder gratis at sætte bilen tilbage til standard. Herfor ses sjældent en bil der er annonceret som chippet.
    Så lever en ny ejer i lykkelig uvidenhed. Er ikke etisk korrekt, herfor er der på en del sludsedler en "ved ikke" hvis den indeholder et punkt omhandlende dette.
    Som privat sælger kan man så nemt slippe forbi dette ved benytte sin uvidenhed. At det er forkert er en helt anden sag.

    Købte selv for mange år siden en pegøw 307 HDI hvor jeg efter et stykke tid i service papirer fandt en rullefelt kurve, var chippet til 138 HK fra 90 HK fabrik, eller det vil sige den havde været for var sløv som en skøjte som den burde være.
    Den var fra tiden hvor en chip var en chip der var loddet i, bilens ecu kunne konstateres at have været åben og tætnet med flydende pakning ret så ikke håndværksmæssigt korrekt.
    Ønskede ikke denne bil da peugeot i ret så drastiske vender selv beskrev uhyggelighederne på deres side og fraskrev sig alt garanti, forståelse og koulance dækning.
    Så efter en del tovtrækning måtte forhandleren tilbagekøbe bilen. Et langt og opslidende forløb der bestemt ikke var gratis for mig. Bilen skulle jo nedskrives for kørte kilometer.
    De fakta jeg fik om bilen inden køb viste sig også være løgn og opspind. En stor peugeot forhandler havde købt bilen billigt på auktion.

    Så tilbage til værdi, for ganske få er det en fordel den er chippet, for de resterende 99% en kæmpe bagdel.

    Korrekt vil være oplyse det i salgs annoncen.


  • #15   4. sep 2017 Du pligt til oplyse alt omkring bilen du ved når du sælger den :).
    Jeg vil også mene det falder i værdi af det smiley


  • #16   5. sep 2017 Mange tak for svarene. Og ja tror godt at chippen kan fjernes så den ryger tilbage til standard, jeg tror det er bedst på den måde, med mindre den nye køber ikke har noget imod det

Kommentér på:
Værdi af bil efter chiptuning

Annonce