{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.201 visninger | Oprettet:

Hvilke tændrør til Skyline RB25DET? {{forumTopicSubject}}

Jeg er igang med at skulle skifte tændspoler og tændrør på min R33 GTS-T.

Hvilke tændrør ville være optimale at køre med?
Har hørt fra nogle at det helst skal være iridium NGK, og fra andre at de er gladere for alm. kobber.

Og ved det skal være 0,8, men er så blevet rådgivet til at de skal gappes til 0,7?

Bilen kører med et 4-500 hestes setup, og er til gadebrug.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvilke tændrør til Skyline RB25DET?
  • #1   17. sep 2017 BCPR7ES, uden tvivl. Det er lige meget om det er iridium, så længe du skifter dem lidt oftere.
    Brugte BCPR6ES på min, men den havde også "kun" ca. 300 hp.

Hvis du googler det er jeg sikker på der også kommer 100 emner op på div. forummer om netop dette..

• #2   17. sep 2017 Bliver skiftet til hver sæson, ville bare høre hvilke.

• #3   17. sep 2017 Sæt originale i, så ved du det dur.

• #4   17. sep 2017 Brug de billige og skift dem oftere hvis den er tunet. De dyre iridium og platin rør tåler ikke den fede blanding.

BCPR7ES eller BCPR6ES. Tallet afgøre hvor godt røret er isoleret, altså hvor "varme" rørende er. Desto højere tal, desto koldere rør. En godt tunet bil der bruges til ræs bør køre med lidt koldere rør.

Jeg køre også selv med BCPR7ES smiley Jeg gav ca 90kr for 4 smiley

• #5   17. sep 2017 Lyder fint Johnny, Hvorhenne købte du? smiley

• #6   17. sep 2017 Originale rør - som K-Finn skriver

• #7   17. sep 2017 Ok, er det originale rør som Johnny beskriver, eller er det nogle andre? smiley

• #8   17. sep 2017 På Ebay, ellers har de dem mange steder. Husk Ikke at vælge dem der hedder -11, de er med 1.1mm gap smiley Jeg skal lige sige at det er i en Toyota motor, jeg skal ikke stå 100% inde for at dimensionerne passer i en Skyline. Er der ikke en facebook gruppe for jer båd ejere? smiley smiley Ellers spørg i JDM DK. Ellers kan Niels måske.
    https://www.facebook.com/groups/jdmsd/?fref=ts

• #10   17. sep 2017 Ok, og er BCPR7ES med 0,8 gap? smiley

• #12   17. sep 2017 Reservedels pusher.
    Jeg regner med du udemærket er klar over hvad jeg mener, ellers bør du ikke give råd her.

• RSP 36
    RSP 36 Tilmeldt:
    feb 2016

Følgere: 7 Emner: 12 Svar: 1.709
    #13   17. sep 2017 Er ikke hjemme nu saa kan ikke lige tjekke hvad jeg sidst koebte da jeg havde R33 ,men kobber er rigeligt fint til saadan en.
    Er dog lidt bekymret over de "4-500hk",det er ikke altid helt smertefrit at koere turbobil der "bare lige skruet lidt".
    Men opret dog en profil paa et af de mange Skyline forums,saa faar du svar fra folk der selv har Skyline og sikkert ogsaa en masse gode ideer til hvor det er bedst at koebe dele.

• #14   17. sep 2017 Hvad er det du er bekymret for???
    Den eneste grund til at jeg skrev 4-500 heste var, hvis det havde i indflydelse på hvilke tændrør jeg skulle bruge. Og hvad ved du om min bil "bare er skruet lidt"?

• RSP 36
    RSP 36 Tilmeldt:
    feb 2016

Følgere: 7 Emner: 12 Svar: 1.709
    #15   17. sep 2017 Jeg er bekymret over at man ikke ved hvor mange hk en pumpet turbomotor har.
    Har ingen steder skrevet at jeg ved din bil er skruet lidt,forsoegte bare at hjaelpe dig til at hjaelpe dig selv.
    Velbekomme...

• #17   17. sep 2017 Er det noget du har erfaring med, eller er det bare noget du har læst på internettet, at det kan man ikke.

Fortæl endelig din erfaring, og hvorfor du mener det ikke dur.

• #19   17. sep 2017 Hahaha ok, dvs. du har solgt nos anlæg, så ved du så at man ikke kan bruge originale tændrør når man tuner sin bil.
    Hehe den var squ aligevel ny.

Fortsat go weekend

• #20   17. sep 2017 RSP, den er kørt ind med forskellige programmer hvis du endelig skulle vide det. Jeg ved godt hvad den har.

K-Finn, ville det så også være BCPR7ES du ville anbefale når motoren har lidt flere heste end std.?

• #21   17. sep 2017 Mads, jeg ved ikke om det svarrer til de originale, men kammerat har kørt med over 500 hk på standard rør, han prøvede også nogle smarte, men gik tilbage til originale,

• #23   17. sep 2017 Reservedels pusher.
    Ja jeg kørte med originale i min 412hk starlet motor, som originalt har 90hk.

• #24   17. sep 2017 Reservedelspusheren - Tror Finn har kørt flere kilometer i et rullefelt end du har i dit liv smiley
    Jeg ved personligt, at Finn er den mest kvalificerede i dette emne til at udtale sig. Men tillykke med du har solgt NOS anlæg - ved bare ikke helt hvorledes dette stykke information skal bruges i forbindelse med det der egentlig er spørgsmålet i denne tråd. smiley

• #26   17. sep 2017 Jeg havde selv BCPR7ES i min RB25DET S2 motor (også en R33). Motoren kørte med ca. 300 hp. Skiftede dem selv, og dem der sad i før var også BCPR7ES.

De kan forresten købes i thansen smiley
    Jeg var involveret i et engelsk Skyline forum, der anbefalede de garvede fyre samme tændrør.
    Er du snart overbevist? smiley

• #27   17. sep 2017 Reservedels pusher
    Jeg prøvede også koldere karl smarte rør i min supra, der kunne jeg slet ikke starte den da den havde stået i vinterhi i 3 mdr.

• #28   17. sep 2017 Tak for indput gutter.
    Får købt sådan 6 styk hjem.

• #29   17. sep 2017 Tændrør er altså ikke en videnskab, de kan en ting alle sammen - slå en gnist, den skal bare kunne slå en gnist selv når den bliver druknet godt i benzin på en tunet bil smiley

K Finn, hvilken motor lavede du de heste på? smiley

• #30   17. sep 2017 Johnny J - Der er lidt mere over tændrør end "bare end gnist" ven smiley
    Og det var en 5e blok med 4e topstykke han gjorde det på, så vidt jeg husker?

• #31   17. sep 2017 Johnny, det var en 5efe, motor fra en Toyota paseo, som jeg havde tunet lidt, og lagt i min starlet.

• #32   17. sep 2017 Det er da meget godt gået smiley Hvad med indmad?

• #33   17. sep 2017 Indmad ?, det er noget der er i en kylling , hehe

Ej, det var selvfølgelig med andre stænger og stempler, dog var det stadig originale lejer, både hovede og plejllejer.

• #35   17. sep 2017 https://www.youtube.com/watch?v=JUfEKYLx-RY

Originale tændrør

• #37   17. sep 2017 Det er squ lige meget. Det er GAMMEL video.

• #38   17. sep 2017 Har sku heller ikk den store forstand på tændrør som sådan....

Men skiftede engang toppakning på en Fiesta 1.3 mk5 ala '05 eller sådan.

Skiftede tændrørene også i den forbindelse, ved testtur kunne bilen slet ikke trække sig selv så var næsten sikker på jeg havde sat kæden en tand forkert.
    Men det var blot de nye rør der drillede. kørte fint med de gamle.

Så nej rør er ikke "bare" rør smiley

• #43   17. sep 2017 De havde den rigtige elektrode afstand, de hed bare ikke det rigtige ifl. Autodata. Men man skulle jo tro sådan en Fiesta kunne køre med næsten hva som helst.

Den hakkede og spruttede ikke eller noget, den havde bare ikke engang kraft nok til at kunne accelere i 2.gear.

• #44   18. sep 2017 Jo flere hk man laver, jo mere varme generere motoren.
    Derved hvis du skal have den mest rene forbrænding, skal rørene have en koldere varmegrad der passer til hvor mange hk den laver.
    I dette tilfælde skal du have NGK BCPR7ES/BKR7EIX med 0.8 gap.

• #45   18. sep 2017 Vil du så anbefale nogle andre i stedet for?

• #46   18. sep 2017 Min anbefaling: NGK BCPR7ES eller BKR7EIX med 0.8 gap. smiley

• #47   18. sep 2017 "These plugs (BKR7EIX) are heat rating 7 which is 1 step colder than the stock plug. This is good for modified engines and can help prevent detonation or pre-ignition caused when the spark plug tip gets hot- causing a 'hotspot'. Colder plugs transmit heat away from the plug tip faster to avoid this. For 800bhp applications we suggest heat rating 8."
    (C) 2017 NISSAN MOTORSPORTS INTERNATIONAL CO.,LTD. All Rights Reserved.

• #48   18. sep 2017 Okay, tak for det. smiley smiley

• #49   18. sep 2017 Jeg ved ikke om 4-500hk er for meget på den motor, men laver man en del hypper over standard, så kan de iridium rør være noget juks med alt det brændstof. Jeg ved ikke hvor "grænsen går". Men jeg går ihvertfald uden om iridium og platin rør smiley

BKR7EIX er iridum rør.

• #51   18. sep 2017 Koldere tændrør, kan give en del bøvl i daglig dagen, når man bruger dem på en gadebil, især når det er iridiums rør, det er meget følsomme over for fed blanding, så småture, opstart, ud af garage, ja så holder de ikke længe.

Jeg vil også mene det er skudt over målet, bilen er jo knap nok tunet, den har 300hk originalt, og er trykladet abb fabrik.

Min var en na motor, som jeg kørte med godt 2,5 bar på, jeg havde ikke bøvl med og styre tænding, eller havde knock, mine tændrør kan ikke selvantænde, de tænder når jeg ber dem om det. Dette var de originale tændrør til 90hk suge motor.

• #52   22. sep 2017 Jeg har en gammel 240 med turbo, og den får bare NGK BPR7ES kobberrør, dem gav jeg 100 kr inkl fragt for 4 stk. Jeg blev anbefalet af en der har gjort meget i den motor, at købe dem.. Tvivler på det betyder ret meget i praksis, dog tror jeg at gappet er vigtigt. Jeg gav den lidt mere gap end originalt, med tanke på at den opgraderede tændspole kan trække en lidt større lysbue, og dermed lidt mere overflade på gnisten, så den måske teoretisk tænder det bedre.

• #53   22. sep 2017 Plejer man ikke at lave gap mindre desto mere tryk man skruer op? smiley

• #54   22. sep 2017 Jeg kører 0.6 gap i min RB25det

• #55   23. sep 2017 Vi har lige justeret en RB30, altså rb30 blok med rb25 top.
    Den laver 535Hk samt 700nm, det var med standard tændrør.
    0,6 elektrode afstand

Kommentér på:
Hvilke tændrør til Skyline RB25DET?

Annonce