{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
750 visninger | Oprettet:

BMW e46 318 143hk~~~320 150hk motor {{forumTopicSubject}}

Hej jeg har købt mig en rigtig fin e 46 318 den har kørt en del km køre dog stadig godt men i vil have en 6 benet 320 m52 150 hk motor i min er født med 143 hk tror jeg (håber nogle kan hjælpe med mere præcis info end jeg selv kan finde )men hvad med bagtøj gearkasse og sv skal jeg bruge andet end motoren når jeg regner på midt projekt og hvad med skat hvad siger de til sådan et projekt håber nogen kan hjælpe lidt ??


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  BMW e46 318 143hk~~~320 150hk motor
  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 22 Følgere: 61 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.626
    #1   2. okt 2017 Er der nogen god grund til at ville nedgradere til en 2,0ér?

    Udover lyden smiley


  • #2   2. okt 2017 Har lige fundet ud af det er en 118 hk

  • #3   2. okt 2017 Jeg vil have en i med mindre km og noget mere skub og det giver den gode lyd smiley

  • #4   2. okt 2017 Hvis du ville have mere skub, så skulle du ikke have smidt pengene efter en 318i fra starten..

    Det kan aldrig betale sig at begynde på sådan en ombygning. Er du ikke selv mekaniker så har du brugt 25000 Kr. inden der så skal svares afgift. Så har du pludselig en 318i der står dig i 40-45000 plus det du har givet for den.

    Nyd den som den er - køb noget hurtigere næste gang smiley


  • #5   2. okt 2017 hvorfor så ikke smide en 1.8 148hk i den ? . den er jo hurtigere en 2.0 6 ben 150hk

  • #6   2. okt 2017 men vil du lave ombygningen til en anden motor . så køb evt en uden afgift eller en der er rustet op . så har du alt lige til at flytte over i din .

  • #7   2. okt 2017 Vrøvl! Måske de første 50 meter, men ikke derfra. 320´eren af sammen årgang er ca. 1 sekund hurtigere fra 0-100.

  • #8   2. okt 2017 det kommer an på årgangen den 2,0 6 er fra

    profilbillede
  • #9   2. okt 2017 Ja, men nu sammenligner man jo årgang til årgang. En M3 fra 1990 er jo heller ikke ligeså hurtig som en M3 anno 2017.

    Summa summarum. Det kan aldrig betale sig at bruge de penge hvis man ikke kan lave alt selv. Man bruger spandevis af penge, men står med en bil der stadig kun er 12-15000 Kr. værd.


  • #10   2. okt 2017 Jeg prøver lige igen jeg vil vide om det er ulovlig og smide e. 320 i og hvad afgiften er og der udover vil jeg gerne vide j ad må. Skal.bruge ud over motoren og om der event er nogle der har prøvet det som ved hvad der skal til kan selv det meste mangler bare lidt praktisk info

  • #11   2. okt 2017 Du skal bruge:
    Motor + ophæng (8-12000 Kr)
    Gearkasse(2500-4000 Kr)
    Bagtøj(2000-3000 Kr)
    Ledningsnet(1000-2000)
    instrumentering(800-1500 Kr)
    Styrboks: (1200-2000 Kr)

    Med lidt held - 20000 Kr. i dele. Husk at få motor med EWS osv. Der skal måske kodes nogle ting hvis delene du finder ikke passer sammen.

    Og ja det er ulovligt hvis der ikke svares afgift. Afgiften er ca. 60% af hvad en E46 320i handles til ved en forhandler. Så forvent en 15-25000 i afgift.

    Til sammenligning kan en fin E46 320i findes privat ned til 25000 Kr.


  • #12   2. okt 2017 Play for det første forstår jeg ikke hvorfor du mener afgiften er så høj når jeg ikke overskrider de 25% med mere end 2.5hk jeg vil fortsat have den indregistreret som en 318 og har du erfaring med en sådan ombygning siden du ved st der skal skiftes indstrumenterimg set er på ingen måder nødvendigt skal have skiftet motoren til en 2,0 og vil gerne vide om nogen ved hvad der skal til billigst muligt

  • #13   2. okt 2017 Der ud over henter man self en importtilladelse til under 10000 så har du alt

  • #14   2. okt 2017 Det er ikke 25% der er afgørende - det er 20%.

    Og om du overskrider med 1 HK eller 500 HK er ligemeget. Det er skift af identitet og derfor skal der svares ny afgift. Man betaler ikke bare op til en ny model, man betaler forfra ud fra brugtpriser.

    Ja jeg har erfaringen efter at have haft 30 BMW´er. Instrumenteringen kan du måske omkode uden at skifte, men det er jo heller ikke gratis.

    Det som om du ikke vil høre på hvad der bliver skrevet.

    Gearkasse og bagtøj er ikke sammen gearing på en 318 som en 320. Styrboksen er jo heller ikke..


  • #15   3. okt 2017 som der bliver skreven er det 20% du må forøge dine hk, og ikke mere . så din 118hk. må max have 139.8 hk, skal vi sige 140 hk . så vis du lægge 2.0 6er i. vil det koste afgift, vis det skal være lovligt . men det stadig billiger at købe en uden afgift, eller der er rustet væk . så har du alt du skal bruge for at lægge den motor i din . har selv gjort det en del på den måde . og så sælge alle de stumper der bliver tilbage .

Kommentér på:
BMW e46 318 143hk~~~320 150hk motor

Annonce