{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.836 visninger | Oprettet:

Chiptune af Audi A5 2.0 TDi 177hk {{forumTopicSubject}}

Halløj!
Jeg kan se på chiptuning.nu at en Audi A5 2.0 TDi 177hk kan chippes til 215hk og 430nm.

Er der nogle kloge hovedet med noget erfaring på dette område, der kan oplyse mig lidt omkring fordele og ulemper ved sådan en omgang?
Altså, slider det bilen hurtigere og risikerer man at lave stor skade på motor og lignende?

Egentlig hælder jeg mest til en 3.0 V6 TDI med 245hk, men må nok indrømme at jeg synes den er lidt pebret i forhold til 2.0 udgaven.

smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Chiptune af Audi A5 2.0 TDi 177hk
  • #1   15. okt 2017 Jeg synes du skal købe en 3.0 TDI.
    Bilen er bygget til at have de heste den allerede har. Og der er en verden til forskel i motorgangen og bundtrækket end en 2.0 TDI.

    Af ulemper kan nævnes ting som turbo og andre dele typisk ikke holder i længden.

    Men resten er fornøjelse efter min mening.
    Kører man ordenligt, går den nok en lille smule længere på literen efter en chip.
    Jeg ville selv få den chippet, hvis det var min, men det ville jeg også med en 3.0.


  • #2   15. okt 2017 Ofte tuner Thomas dem ikke hårdere end de kan holde til det i længden, men det afhænger også meget af ens kørsel.. Ved alm kørsel, så holder den lige så længe som uden en optimeret chip..

    Han optimerer på rigtig mange parametre, men turbotrykket øges som regel kun med noget der ligner 0,1 bar for at minimere røgudviklingen.


  • #3   16. okt 2017 Gør dig selv den tjeneste at få din EGR slået fra ved samme lejlighed, EGR er hovedårsagen til mange diesel motor soder/kokser til i indsugnings systemet.

    Jeg kan i øvrigt ikke se nogle ulemper ved chip, er det gjort ordenligt og du køre fornuftigt så vil du blive glad for det.
    Nu kender jeg ikke chiptuning.nu men kender Scantune ved Galten (Århus) og de er super dygtige her lover de min. 215Hk/430Nm samt EGR off til 3500kr


  • #4   16. okt 2017 Mange tak for svarene. smiley Umiddelbart falder det nok på en 2.0, som får en lille chip + EGR off. smiley

  • #5   16. okt 2017 saml nogle flere pantflasker og spar op til 3.0 modellen. den diesel V6 lyd er bare federe end 2.0 smiley

  • #6   16. okt 2017 Ja eller 4,2 den er endnu feder.... men man skal vel stoppe et sted ??

  • #7   17. okt 2017 a5 fåes ikke i 4.2. så er det en S5, men fed det er den. smiley

Kommentér på:
Chiptune af Audi A5 2.0 TDi 177hk

Annonce