{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.422 visninger | Oprettet:

Jesper M
Jesper M
Følgere: 27 Emner: 17 Svar: 60

Chiptuning uden rullefelt? argh? {{forumTopicSubject}}

Min holdning er den at en motor der har kørt nogle km ikke bare kan chip tunes ved at en gut møder op på min adresse og impotere en standard fil til bilens ECU.

Jeg mener motoren har brug for individuelle justeringer som først kan findes frem til ved at se på målinger, tændingstider osv. på et rullefelt. Hvad er jeres holdning til disse chiptuners (får en del reklame fra dem på FB).

Er åben og modtaglig for ny læring.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Chiptuning uden rullefelt? argh?
  • rene L
    rene L Tilmeldt:
    dec 2013

Følgere: 6 Emner: 33 Svar: 2.412
    #1   19. nov 2017 det er klamp og fusk som du selv skriver er alle motorer individuelle uanset hvor nye/gamle de er ville aldrig lade en fusker uden rullefelt røre min motor ja de kan hive heste ud af den men hvad med holdbarhed co tallet osv osv de er skideligeglade de vil bare have penge så vil de skide på om dine stempler kommer ud af udstødningen

• #3   19. nov 2017 Kommer helt an på hvilken bil man har, og om der er lavet ændringer på bilen.
    Steder som DCB, Stage3/tuneup og BSR ville jeg holde mig langt væk fra.

KK/RH motorsport ville jeg bruge til ombyggede biler og landberg og scantune til alm chiptuning

• #4   19. nov 2017 Jeg ville slet ikke køre de steder hen, hvor de kun udlæser og indlæser, uanset hvor de får filerne fra. Jeg ville køre direkte ud til dem der selv laver filerne, Rh/wd/landberg

• rene L
    rene L Tilmeldt:
    dec 2013

Følgere: 6 Emner: 33 Svar: 2.412
    #5   19. nov 2017 jeg bruger Fantazy tuning han ved hvad det drejer sig om og er meget hjælpsom mht hvad hvordan og hvor han lavede nyt lednings net til min det ligner en halv million

• DisConFlubberated
    DisConFlubberated Hjælpe-administrator

Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.725
    #6   19. nov 2017 Laver WD selv filer?

• #7   19. nov 2017 Jeg satsede og fik lavet en chip fra Landberg uden rullefelt.

Skulle jeg gøre det om, så ville jeg nok få det gjort ved ham selv.
    Bilen har kørt upåklageligt med filen og der er en tydelig forskel fra original, så om det ville være det værd at køre 300 km hver vej, det ved jeg så ikke smiley

• #8   19. nov 2017 Discocon, ja også til andre der er nævnt i denne tråd

• #9   19. nov 2017 Jeg stoler kun på de filer jeg selv har lavet smiley
    Dels er de gratis og hvis jeg klager, så har jeg en ny fil. Før jeg er færdig med at brokker mig smiley smiley

• #10   19. nov 2017 Landberg har da utune, hvor de chipper uden felt

• DisConFlubberated

#11   19. nov 2017 K-Finn - jeg har bare hørt flere steder at WD køber filer og retter dem til, det samme gør stage3.

• #12   19. nov 2017 Der går mange historier, du kan bare se her inde, hvor travlt folk har med og svine hinanden.

• DisConFlubberated

#13   19. nov 2017 Det er helt korrekt, og en helt anden historie.

Jeg kan kun forholde mig til hvad folk der er i samme branche har udtalt. Det samme med det arbejde de laver, det er vidst heller ikke helt efter bogen, hvis der da er en sådan at forholde sig efter.

• #14   19. nov 2017 Well jeg kender flere der har fået deres bil chippet, de er fint tilfredse,

Det med folk i samme branche, kan du ikke rigtig bruge til noget, jeg kender også en del historier om tunere der er nævnt i denne tråd.

• DisConFlubberated

#15   19. nov 2017 Der er også mange der er utilfredse, så det er en uendelig diskussion. Der vil altid være tilhængere og modstandere.

• #17   19. nov 2017 Du kan også få utune i forbindelse med tuning på rullefelt

• #19   19. nov 2017 Discon, lige netop.

• #20   19. nov 2017 Hvor holder Thomas Lindbjerg til?

• #22   19. nov 2017 chiptuning.nu

• #23   19. nov 2017 Det altid fedt at få bilen rullet samtidig, så du kender resultatet smiley

MEN! - Jeg fik min tunet af morepower og de gav den flere hk end nogle anden kunne smiley og den spinder som en mis på 2år nu. (E46 316i 105hk)
    og mine forældre fik chippet deres E61 LCi 525i også smiley til en del flere heste end andre kunne.

De blev kørt på rullefelt nogle dage efter, hos uafhængig firma. smiley så det var da positivt.

• #24   19. nov 2017 Jeg er af den holdning at ja, den kan sagtens chippes uden felt og køres fint, de laver jo bare de der universal tuninger "safe".
    Men skal det hele spille 110% så skal den på rullen og køres ind, da der ER forskel på to ens motorer, sådan er det bare.

• #25   20. nov 2017 Hvis man har en avanceret motor styring der kan give dig de forskellige motor parametre så kan man godt lave en teoretisk indkøring. Men det ikke det samme som at oplade en standart fil som også kan fungere glimrende det køre bilen jmed i forvejen. Men ligesom med bilens originale program så der plads til forbedringer på den fil man oploader.. Dog kræve det man få en kvalitets fil (en der er virkelig gennemtestet og gennemtænkt)

Kommentér på:
Chiptuning uden rullefelt? argh?

Annonce