10.647 visninger
|
Oprettet:
Skade mht chiptuning {{forumTopicSubject}}
Hej alle.
Står og overvejer at chiptune min bil. Nogle bekendte mener at det gør manifolden utrolig meget varmere og gør bilen meget mere tilbøjelig til at gå i stykker.
Så generelt er mit spørgsmål, om nogen af jer derude har haft nogen som helst problemer med chiptuning (og her snakker vi helt normal stage 1)
nov 2017
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 8 Svar: 25
aug 2006
Følger: 32 Følgere: 26 Biler: 6 Emner: 1 Svar: 39
Hvad skal du betale for en chiptuning? Og hvilken bil taler vi om?
nov 2017
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 8 Svar: 25
jun 2017
Følger: 12 Følgere: 390 Emner: 14 Svar: 763
Jeg har aldrig hørt det skulle skade en manifold ?
nov 2005
Følgere: 157 Biler: 5 Emner: 171 Svar: 11.858
men køre man motoren ordentlig varme og eller passer den ordentlig
og overholder service, så mærker du ikke noget, så længe har du nok slet ikke bilen.
men er eks. koblingen letter slidt, så kan den hurtiger give op,
eks. er turboen ved og være færdig i lejerne, så går de måske hurtiger end de ville have gjort,
men er motoren i generel god stand, så er der ingen problem,
kun hvis du købe en kina kopi chip og monter, så ved man ikke om ecu er optimeret til lige din motor,
men nu skrive du, at dem du har tænkt dig og bruge køre den på felt,
så køre de den nok ind, så optimeringen passer til din motor,
så er der større chance for det holder,
men det er altid en risiko ved og tune på en motor
Tilmeldt:
apr 2006
Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.587
nov 2017
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 8 Svar: 25
jun 2013
Følger: 6 Følgere: 14 Biler: 2 Emner: 76 Svar: 1.607
Det vigtige man skal huske når man tuner biler på standard stumper er bare at lade være med at køre fuld smadder over længere tid. Om man skyder en 95hk eller eller tunet 130hk af i 10-60 sekunder gør ingen forskel. Det handler i langt højere grad om hvordan man køre i bilen efterfølgende. Hvis man skal ud og ligge max på motor vejen over lang tid, så vil man nok løbe ind i problemer, men det er nok den tynde olie der bliver et problem før din manifold
nov 2017
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 8 Svar: 25
jun 2013
Følger: 6 Følgere: 14 Biler: 2 Emner: 76 Svar: 1.607
Og så længe tuneren ikke presser bilen for hård når han justere den, så er det fint. Snak evt med ham, en dygtig tuner kan tilpasse dine behov, istedet for bare at hive heste ud. Måske er bundtræk og økonomi vigtigere for dig
sep 2007
Følger: 13 Følgere: 27 Biler: 7 Emner: 6 Svar: 2.278
sep 2011
Følger: 4 Følgere: 38 Biler: 2 Emner: 34 Svar: 5.489
Jeg gik fra 116 heste til 138 men 289 nm til 395 som kommer ved 1925 fremfor 2300 og det giver et kæmpe overskud ved overhalinger da bilen trækker meget hårdere i mellemaccelerationer
Han holder øje med en masse parameter både før og efter
sep 2007
Følger: 13 Følgere: 27 Biler: 7 Emner: 6 Svar: 2.278
dec 2006
Følger: 5 Følgere: 7 Biler: 2 Emner: 5 Svar: 98
jan 2013
Følger: 11 Følgere: 5 Biler: 1 Emner: 7 Svar: 23
nov 2017
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 8 Svar: 25
sep 2007
Følger: 13 Følgere: 27 Biler: 7 Emner: 6 Svar: 2.278
DCB laver heller ikke filer selv.
jun 2013
Følger: 6 Følgere: 14 Biler: 2 Emner: 76 Svar: 1.607
Fra et hemmeligt sted
"Jeg fik chippet min gamle Leon ved wd og jeg vil faktisk heller brække mit skindeben på langs end jeg vil få chippet bil der igen"
"Gutten her var en tur hos XX tuning for en måned siden for at få tunet sin Altea.
Født med 2.0 TDI 170 hk, partikelfilter (DPF) og Siemens ECU.
Men den kørte elendigt efter tuningen så kunden fik org. fil i igen efter 3 uger."
Jeg kender også 2 eksempler. Et med et fusket resultat og en anden også med et fusket resultat og dårligt motorgang efter.
sep 2011
Følger: 4 Følgere: 38 Biler: 2 Emner: 34 Svar: 5.489
feb 2015
Følger: 14 Følgere: 64 Biler: 2 Emner: 15 Svar: 814
aug 2008
Følger: 15 Følgere: 9 Biler: 5 Emner: 42 Svar: 2.623
feb 2011
Følgere: 6 Biler: 2 Emner: 6 Svar: 1.667
jul 2011
Følger: 52 Følgere: 47 Biler: 3 Emner: 14 Svar: 504
mar 2007
Følgere: 43 Biler: 8 Svar: 5.727
jan 2007
Følger: 25 Følgere: 26 Biler: 3 Emner: 67 Svar: 1.382
Ring til dem, jeg fik rigtig fin service og havde også indtrykket af de havde godt styr på tingene.
nov 2017
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 8 Svar: 25
sep 2011
Følger: 4 Følgere: 38 Biler: 2 Emner: 34 Svar: 5.489
Hvordan kurven ser ud og hvordan den levere kræfterne bagefter er vigtigere end om den har 100 eller 115 heste Desuden er WD's felt ret optimistisk
nov 2017
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 8 Svar: 25
dec 2006
Følgere: 23 Biler: 1 Emner: 4 Svar: 5.871
Per har styr på sagerne
nov 2005
Følgere: 157 Biler: 5 Emner: 171 Svar: 11.858
mange tænker kun i og få flest HK
men det mest vigtige er og få en fin jævn kurve, og at motoren holder til det
aug 2008
Følger: 15 Følgere: 9 Biler: 5 Emner: 42 Svar: 2.623
sep 2007
Følger: 13 Følgere: 27 Biler: 7 Emner: 6 Svar: 2.278
aug 2008
Følger: 15 Følgere: 9 Biler: 5 Emner: 42 Svar: 2.623
sep 2007
Følger: 13 Følgere: 27 Biler: 7 Emner: 6 Svar: 2.278
Skade mht chiptuning