*Chip optimering* + info {{forumTopicSubject}}
Goddag, jeg overvejer at chip optimere, og har fundet stedet.
Men hvis vi er et par stykker ka vi få det nedsat.
Standard ca 4800(Chip, montering og modificering) + 800(rullefelt +bevis). Chippen bliver custom modificeret undervejs på rullefelt.
Hvad kan man få ud af dette, ja ca 15-20 hk og 20-30 nm
Bor i Næstved, og stedet hvor det vil blive gjort ligger i Roskile.
Der er blevet snakket og vi skal bare være et par stykker.
Kontakt på Mail Devdas@flash.ro
evt tlf nr efter. ... skriv model osv
Forresten, nogen der har brug for K&N !?.. Har et 57i injection kit fra bildillen i Næstved cirka 2 uger siden *NYT*, og et helt ubrugt K&N powerblanket.
I har min mail, snakkes videre....:)
apr 2004
Følger: 1 Biler: 1 Svar: 18
jan 2003
Følger: 21 Følgere: 20 Biler: 2 Emner: 7 Svar: 273
jun 2003
Følger: 15 Følgere: 14 Biler: 3 Emner: 32 Svar: 1.439
mar 2004
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
Angaaende hvad man faar ud af det, kan det variere fra bil til bil.. men vil da gerne lave et par eksempler...
En 1.5 Vtec civic vil ha 130 hk(std 115ca ) bare ved at faa sat chip i,
Men man kan regne med lidt mere efter test/modificering paa rullefelt.
naar jeg siger nedsat saa regner jeg med en cirka 4000(i det hele) mindst naar nu vi er et par stykker.
Og det der eksempel med 15-20+hk 20-30+ nm er ved benzin osv, ik regnet ved Diesel eller andet.
Dog hvis man har dette kan man stadig vaere med.. Diesel giver nok en 20-35 stk eller noget ligende i hk.
Jeg har checket en del rundt, saa jeg ved godt hva man ska gi hos andre, og for hvad.
Hygge :))
Diesel kan nok faa cirka 12
mar 2004
Anders, en Fiat Brava 1.6 16 v vil have 115+ hk i hvert fald, og 155 nm efter.
Du der 144 nm du har ka maerkes ved 4000 omdrejninger...
Det vil vaere 155 ca ved 3000, saa en forbedring, mere jaevnt oz.
Anyway, alle velkomne til at kontakte spQrge osv :))..
Snakkes..
By the way Diesel kan nok faa cirka 12 <<-- hvor kommer det der fra :D....
jun 2003
Det kan godt være at der er noget at vinde på en Vtec-motor, men på Opels 2.0 8v fra VEctra A er der fx ikke noget at vinde, så det er lidt et sats at tage, hvis man har en sugemotor. Har man skiftet knaster, udstødning og indsugning er der selvfølgelig noget at vinde på at chippe/justere bilen, men ellers er det mange gange penge ud af vinduet.
Taler vi derimod om turbo biler er der næsten altid noget at vinde, da ladetrykket er en væsentlig faktor.
mar 2004
Dette gaelder ikke bare for en del, allesammen velkomne.. det er jo os der ska have noget ud af dette.
Anyway et par eksempler...
Seat Leon 1.9 TDI
Standard: 150hk/320nm
Chip: 181hk/372nm
og dette er bare ved at saette i, der er nok lidt mere(185hk/375-380nm er muligt) at hente ved optimeringen paa rulle felt.
Snakkes stadig hehe :))
jun 2004
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 2
mar 2004
Tja 100 heste cirka bare ved indsaetning, og ved lidt rullefelt/custom modificering osv... der det vel muligt med en 15. fra de 90 til cirka 105 +- saerh:))...
Du faar ogsaa mindst 10 nm bare ved indsaetning af chip og hvis modificeret kan man vel sige 10-20 stks... noget imellem der....
i hvert fald regn med minimum 10hk/10+ nm til denne, model selvom der meget vel nok vil bliver mere tilovers skal du se :D...
Snakkes
Forresten toppen vil ogsaa bliver til ca 10 km/t +..
jun 2003
mar 2004
vaelg dansk og ind i bildata basen.
Hvad der staar der sq vaere garanteret ved indsaetning, og sa skulle man kunne faa mere ved optimering paa rullefelt.
F.eks Christian`s golf 3`er faar 7 km per pa toppen ved indsaetning, det er garantere fra deres side af.
Altsaa fra 178 til 185
og fra 90 til 98 heste samt 11 nm mere.
Men alt dette er garanti, hvad der mere kommer ud af finder man ud af naar man optimere videre paa rullefelt.
Det der er link er til det chip der bliver brugt.
Vaerkstedet sq meget gerne have rimeligt forstand paa tingene, hQrt meget om det.
Om jeg giver garanti, nej det gQrer jeg ikke.. det er ikke mit business, jeg staar ligesom andre og gerne vil prQve.
Men jeg har checket rundt..
Snakkes :))
*Chip optimering* + info